A warning to niche blogsThe wizardry of contextual advertising and blog publishing platforms will allow internet publications to flourish in a thousand niches. Well, that was the theory. The practice? AOL is closing down a slew of smaller blogs it bought from entrepreneur-provocateur and Valleywag staple, Jason Calacanis, in 2005. The bulk of AOL's ad revenues from its blog network, running at more than $1m a month according to Calacanis, come from a few star brands such as Engadget, Autoblog and Joystiq. They're in traditional broad categories: consumer electronics, autos and video games. The Time Warner internet unit has told editors of smaller and unprofitable sites that they will be shuttered at the end of the month.
Волшебство контекстной рекламы и блоговых движков позволят интернет-публикациям процветать в тысяче ниш. По крайней мере, такова теория. На практике же AOL закрывает множество мелких блогов, приобретеннх у провокативного предпринимателя, скандально известного Джейсона Калаканиса в 2005 году. Основная часть доходов AOL от рекламы в блогах, более миллиона долларов в месяц согласно Калаканису, генерируется несколькими звездными брендами такими как Энганет, Автоблог и Джойстиг. Это блоги принадлежат традиционным широким категориям: потребительская электроника, автомобили и видеоигры. Интернет-отделение Тайм Варнера сообщило редактоеам мелких и неприбыльных сайтов что их закроют в конце месяца
По ссылке от
Instapundit