Кам'янець-Подільський: що не так із кільцем на проспекті Грушевського.

May 17, 2018 15:28



Вже через декілька днів офіційно відкриють нову кільцеву транспортну розв'язку на перехресті проспекту Грушевського і Північної вулиці у Кам'янці-Подільському. Відкривати будуть із "совковим" пафосом - захід навіть приурочили до Дня міста. Але це не дивує в країні, де чиновники урочисто відкривають навіть туалети у школі. Пропоную розглянути цей об'єкт транспортної інфраструктури міста більш детально та з'ясувати, що з ним не так.

Кільця на перетині вулиць і магістралей - дуже правильна і зручна річ, якщо вони правильно спроектовані і побудовані. Основна їх роль - заспокоїти трафік у місцях перетину магістралей та місцях концентрації ДТП і розвести потоки транспорту, тобто спростити життя водіям, що виконують маневри на перехресті. Нагадаю, як виглядало перехрестя до реконструкції. Це було величезне асфальтове поле, абсолютно неефективне і небезпечне. У містах такого не повинно бути, адже такі асфальтові поля провокують водіїв перевищувати швидкість. Як доказ цьому - відбійник, що встановили на початку зеленої зони проспекту - туди досить часто влітали автівки.


ДТП тут були досить частим явищем.

image Click to view



Восени 2017 почалося спорудження кільця, що має покращити стан справ на цьому перехресті і зробити його безпечним. Більшість кам'янчан схвалюють будівництво кільця, відзначаючи, що стало "зручніше і безпечніше" - 173 із майже 230 опитаних. 27 опитаних оцінили, як зміни у гіршу сторону.


Прозвучали і зауваження щодо розв'язки. Зокрема, замалий діаметр кільця. На мою думку - це основна ВЕЛИЧЕЗНА помилка проектантів! Саме через малий діаметр кільце не буде виконувати одне із основних призначень - заспокоювати трафік, змушуючи водіїв скидати швидкість. Давайте глянемо на траєкторію руху авто на перехресті (взимку це особливо помітно).


В напрямках проспекту Грушевського в/із центру та вулиця Північна  - це ПРЯМІ проїзди. Тобто, фізично руху авто ніщо не перешкоджає. Як насправді це повинно працювати? Вважаючи на власний досвід проїзду кіл у Європі, перед колом ти вже автоматично скидаєш швидкість до 50 км\год, а на самому колі рухаєшся зі швидкістю 20-30 км\год, якщо не потрібно пропускати транспорт. А все тому, що там НЕМАЄ прямих проїздів, при проїзді водії ОМИНАЮТЬ коло на своєму шляху.

Ось, наприклад, виїзд на коло по дорозі в Будапешт. Ви не можете проїхати його на високій швидкості, адже воно прямо посеред дороги. На кам'янецькому колі можна їхати хоч 120.


І зверніть увагу на насадження у середині кола. Як правило, кола навмисно засаджують високими кущами чи навіть деревами. Для чого? Все просто - щоб у вас не було навіть думки не пригальмувати, якщо навіть ви бачите, що на колі немає авто!

Ось кільцева розв'язка у Бухаресті. Тут виїзди на коло регулюються світлофорами. Зауважте, рослини спеціально висадили так, щоб у водіїв не було хорошого огляду кільця і, разом із тим, бажання проскочити на червоне.


А чим засаджують кільце в Кам'янці? Квітами. Для одноразової картинки - буде норм. А ось у довгостроковій перспективі - це необхідність поливу, догляду, необхідність швидкої заміни, невитривалість. В результаті, наступного року, у кращому випадку, там буде гола земля.


Чому туди не висадити багаторічні витривалі кущі - загадка. Так само, як і необхідність там герба міста. Герб, це чудово, але який з нього буде результат? Далекобійники селфі будуть робити. Чи не краще було за ці гроші встановити якусь сучасну скульптуру десь у центрі міста - фото з якою потім у соцмережах були б чудовою рекламою туристичному місту?
Неприємністю є той факт, що коло відкривають, а дорога вся у вибоїнах, особливо це помітно після дощу. Можливо, дорожнє покриття ремонтуватимуть в рамках реконструкції проспекту чи ремонту об'їздної... Ще одна критична точка, уявіть ситуацію: проспектом Грушевського в сторону центру їде авто 1 зі швидкістю 50-80 км/год, авто 2 виїздить із Північної від Шевченка на коло, в цей же момент на колі опиняється і авто 1, що їхало проспектом, авто 2 не встигає перетнути проспект і отримує удар. Хто буде винним у такій ситуації, якщо обидва авта знаходилися на колі і виїхали на нього одночасно?


Отже, коло, як досить дешевий і простий засіб організації руху, може принести багато користі і зберегти життя, якщо воно правильно спроектовано і реалізовано. Маю надію, що у майбутньому до проектування подібних розв'язок будуть підходити більш прискіпливо.

Каменец-Подольский

Previous post Next post
Up