Самый главный по тарелочкам

Jul 28, 2021 08:17


СЕО Volvo решил отойти от традиции цифро-буквенных обозначений моделей автомобилей и давать автомобилям имена, «как дают имена новорожденным». Блестящая идея будет первой применена к последователю модели XC90. Вот не напрасно верхние менеджеры получают свою зарплату, не напрасно! Блестящие менеджеры Нокии это продемонстрировали в свое время. Очень неплохо выступили менеджеры Фольксвагена, но один из них плохо кончил.

Хотя, что это меня занесло. Порадовали комменты на сайте

Here we go again with the IKEA names.

Угу, Вольво Мопсиг, Вольво Страндмон, Вольво Гнвоерк...

Finally. Nobody really understands those designators. I think we're all ready for the Volvo 狗屎盒, the Volvo 失败, and of course, the Volvo 中国共产党筹款活动.

Китайскому гиганту китайские имена, все правильно.

Не забываем, что когда-то Вольво уже называло модели своих автомобилей по именам.

There is a cycle with automotive executives to ensure their golden parachutes:

Executive 1:  These names are meaningless and too confusing, we should make separate product lines based on clear numerical designations (3 series, 5 series etc) to promote brand cohesion!  *everyone cheers and is happy because change is good.

Executive 2 (successor to executive 1):  These numeric designations make no sense, lets give our products passionate names so they become an independent drivers people can recognize! *everyone cheers and is happy because change is good.



Executive 3 (successor to executive 2): These names are too confusing and often are not memorable, lets go back to the clear and regimented alpha numeric structure so people buy the brand over the product! *everyone cheers and is happy because change is good.

And so on and so forth.

Будем посмотреть, куда заведет китайский концерн новая идея руководства.

маркетинг, автомобили, глупость

Previous post Next post
Up