Як ви вважаєте, де може знаходитися найдовший тунель України. На думку спадає лише два можливі варіанти: або Карпати, або Крим, бо де ж їм бути. А виявляється найдовший в Україні залізничний тунель розташований в Луганській області майже серед степу.
Лутугинський тунель - найдовший залізничний тунель України. Він є частиною Донецької залізниці та розташований між станціями Збірна і Врубівка. Довжина між порталами складає 2062 метри. Північний портал тунелю розташований поблизу селища Білоріченський, південний - біля селища Врубівський.
Тунель Почали будувати ще в 1913 році. Будівництво було досить складним, а роботи велися вручну спеціально запрошеними робочими. Тунель пробивали одночасно з двох боків. Кажуть, що один з керівників будівництва навіть застрелився, коли довгий час робітники, що будували тунель з різних боків не могли зустрітися. Йому здалося, що він помилився в розрахунках.
Через декілька десятиліть закриття сусідніх шахт, в результаті чого була припинена відкачка води з цих шахт, викликало підвищення рівня підземних вод і призвело до значного припливу води в тунель. Через що його кілька разів закривали для капітального ремонту, але, на жаль, на зниження припливу води в тунель це майже не вплинуло.
Сьогодні рух по цій лінії Донецької залізниці не такий напружений, але навіть за мирних часів тунель охоронявся озброєною охороною. Інколи, навіть можна було почути автоматну чергу, якщо хтось занадто нахабно ліз до тунелю, хоча це може й чутки.
Якщо чесно, то мені не зовсім зрозуміло навіщо той тунель там потрібен. Таке враження що залізниця спочатку йде степом, далі спускається у яр набагато нижче рівня землі і пірнає в тунель. Коли дивишся на нього, здається, що можна було цей тунель не робити, а нормально провести залізницю по поверхні.
Лутугинський тунель не єдиний в Луганській області. Другий за довжиною тунель області - Глафіровский. Його довжина складає близько 700 метрів. Він також був побудований на початку минулого століття і діє понині. До речі, він розташований не так далеко від Лутугинського.
Ця частина залізниці більш жвава і поїзда проїжджають нею набагато частіше, напевно раз на кілька годин, хоча здається серед них немає жодного пасажирського.
На відміну від попереднього цей тунель не охороняється і по ньому вільно можна пройти пішки. Всередині тунелю приблизно через кожні 50 метрів є поглиблення, в яких можна перечекати в безпеці проїжджаючий поїзд.
Крім того, за декілька хвилин до наближення потягу на входах в тунель вмикається сигналізація, і не почути її просто неможливо.