(Начиная с этого поста, перевожу этот блог в двуязычный формат / From this post on, I turn this blog into bilingual format)
Недавно мои студенты по курсу "Управление знаниями" писали эссе, в котором я просила их, в т.ч., поразмышлять (каждого про себя лично), какими знаниями они обладают, какие из этих знаний являются их конкурентным преимуществом
(
Read more... )
Так что, наверное, правильным ответом будет комбинация знаний и навыков, которая удовлетворяет всех заинтересованных в вас людей, работающих вокруг. И эта комбинация отличается не только в каждой организации, но и на каждой должности.
Так что, наверное, нужно формулировать вопрос более узко: какие знания ценятся в Х организации (размер, профиль, география, портфолио) на Y должности (желательно прикладывать список должностных обязанностей и рабочих контактов).
I think that it is possible to define types of knowledge valued in organization only taking into consideration an object that perform valuation. If we take GSOM as an example, students, program manager, and canteen working would value very different types of knowledge though all of them belong to the same organization.
Therefore, probably a right answer would be - combination of different types of knowledge that satisfies all the stakeholders you are connected with. And this combination is different not only for each organization, but also for each position.
So probably the question should be formulated more narrow: what types of knowledge are valued in X organization (size, profile, location, portfolio) on Y position (preferably with job description and list of work contacts).
Reply
Leave a comment