Сиэтловская гурия

Jul 10, 2020 15:06


Вопрос (с издевкой): Математика тоже классовая наука? И. Сталин.
Ответ: Математика расовая наука. Leslie Harris.

Оказывается, не все было так ладно в Датском королевстве Сиэтле и до всяких протестов. Героин/я очерка, Leslie Harris, отвечающая/ий там за систему образования, кратко отчитывается о достижениях в предвыборном ролике (я уж не знаю, должен ли я говорить о ней/м гендерно нейтрально, но по моей классификации - это явный представитель 72-го пола. То ли гурия, то ли фурия, то ли просто мегамозгадолбоеб/ка.)

image Click to view



Говорит, что увеличили курикулум и удвоили расово диверсифицированные штудии на подведомственной территории. Результат в области математики впечатляет, большевики отдыхают. Здесь ссылочка на файл с полным расовоматематическим курикулом, а я приведу только пару выдержек на отборном англоязе, который и Оруэллу не снился.

Theme: Power and Oppression.

Power and oppression, as defined by ethnic studies, are the ways in which individuals and groups define mathematical knowledge so as to see “Western” mathematics as the only legitimate expression of mathematical identity and intelligence. This definition of legitimacy is then used to disenfranchise people and communities of color. This erases the historical contributions of people and communities of color.

Learning Target.

Analyze the ways in which ancient mathematical knowledge has been appropriated by Western culture.
Identify how the development of mathematics has been erased from learning in school.
Identify how math has been and continues to be used to oppress and marginalize people and communities of color.
Analyze the ways in which ancient mathematical knowledge has been appropriated by Western culture.
Explain how math and technology and/or science are connected and how technology and/or science have been and continues to be used to oppress and marginalize people and communities of color.
Critique systems of power that deny access to mathematical knowledge to people and communities of color.
Identify the inherent inequities of the standardized testing system used to oppress and marginalize people and communities of color.
Explain how math has been used to exploit natural resources.
Explain how math dictates economic oppression.

Where does Power and Oppression show up in our math experiences?

Who holds power in a mathematical classroom?
Is there a place for power and authority in the math classroom?
Who gets to say if an answer is right?
What is the process for verifying the truth?
Who is Smart? Who is not Smart?

Вот на последнем вопросе и остановимся, предоставив читателю поискать на него ответ. А главное, как smart people дали расцвести пышным цветом вот такой плесени? Может, они все-таки не очень smart?

Дополнение про борьбу классов.

Большевики учили, что все науки используются для угнетения, и во всех науках идет классовая борьба. На Эйнштейна наезжали, на квантовую механику, генетикам совсем не повезло. У математиков была разборка в 30-ые годы (история с Лузиным), но потом от них отстали. Отчасти, повезло с вождем, который решил, что денег особых в науке нет, а значит, и вредительства нет. По крайней мере, утверждая доклад Лысенко по разгрому генетиков, он не удержался и к утверждению, что «всякая наука классовая», с издевкой приписал на полях: «И математика тоже?»

англояз, öбнулись, эссе, этномарксизм

Previous post Next post
Up