Mar 13, 2010 11:11
Цікаві ми люди - українці. За останні триста років геть позбулися відчуття та смаку свободи. Ми готові давати хабара направо і наліво, але пальця об палець не вдаримо заради збереження наявних та здобуття нових свобод. Про що це я? Зараз про документи. Вони з і смаком з'їдають наші сили, час, гроші, але кого це турбує?
Почнемо з трудових книжок. Цей рудимент “совкової” епохи квітне до цього часу. Введений він був десь в тридцятих роках минулого сторіччя для тотального контролю за населенням, а точніше за новими рабами.
Паспорти та ідентифікаційні документи. Україна, мабуть, єдина держава в світі, яка має ТРИ документи для ідентифікації особи в тих чи інших випадках. Це - внутрішній паспорт громадянина України, аркуш паперу з ідентифікаційним кодом, пенсійна пластикова картка.
Водійське посвідчення це взагалі великий корупційний бізнес. Мабуть хтось вважає, що кінцева мета українського інституту водійських посвідчень є безпека руху. Ні, ні і ще раз НІ! Мета цієї великої гри є викачування максимальної кількості грошей не створюючи абсолютно ніяких благ. Екзаменаційні білети зроблені умисно таким чином, щоб максимізувати труднощі при здаванні тестів для розширення корупційних оборотів. Інакше як можна пояснити питання про технічний стан та устрій автомобіля, медичні, та питання, сформовані інверсно. Крім того до водійського посвідчення є так званий “талон попереджень” - черговий рудимент радянської епохи. Якщо діяти по аналогії, то для того, щоб користуватись комп'ютером необхідно складати іспити з внутрішнього пристрою комп'ютерів та периферії, інтерфейсів, техніки безпеки та наданню першої медичної допомоги. Ну, наприклад, у разі, якщо комп'ютер впав зі столу на ногу і зламав її.
Медична довідка для техогляду. Також тягнеться від радянських часів, коли авто купували виключно для власних потреб. Зараз цілком можлива ситуація коли я маю автомобіль, але керувати їм запрошую друзів, знайомих, коли мені потрібно. Навіщо для техогляду машини медична довідка про стан здоров'я її власника? Правильно, для викачки з вас грошей нічого не давши взамін.
Дипломи. О-о! Цей бізнес отримав широке розповсюдження в 20-му столітті. Щоб закрутити маховик цієї великої афери треба було прийняти закон, згідно якого займати певні посади, список яких надалі тільки збільшується, можна тільки при наявності диплома (сертифіката, посвідчення). І пішло, поїхало! Зараз в центрах зайнятості пропонують курси продавців морозива. О як! Скоро без посвідчення про проходження курсів по закручуванню гайок з правою різьбою ви не зможете отримати посаду слюсаря-сантехніка, а також і самостійно працювати за цією спеціальністю.
А ще величезна кількість довідок, посвідчень, сертифікатів, ліцензій. І всі вони роблять життя таким тяжким, дискомфортним і неадекватним, що багато хто мріє покинути цю країну, так і не усвідомлюючи сам для себе дійсних причин свого бажання.
Коли розмірковуєш, а чи можливо законодавчим шляхом вирішити цю проблему? Як і багато інших проблем вирішити їх виключно законодавством неможливо. Закони - це правила життя, які формують люди з певними філософськими поглядами на останнє. Якщо основна маса населення бажає так жити, то й має такі закони.
І все ж таки, а який мінімум документів був би можливий, щоб держава могла забезпечити соціальні та матеріальні гарантії своїм громадянам не обмежуючи їх свобод та не гаючи їх часу? На мій погляд це - закордонний паспорт громадянина своєї держави, картка соціального страхування (яка замінить собою три існуючих в Україні документа - паспорт громадянина, аркуш ідентифікаційного коду і пластикову пенсійну картку), посвідчення водія транспортного засобу (автомобіля, човна, літака, паровоза). Причому останній документ повинен видаватись починаючи з якогось мінімуму, а то зараз якщо ви маєте надувний човен з електродвигуном, то вже повинні реєструвати його та отримувати посвідчення водія човнів.
Всі інші документи, як то військовий квиток, дипломи, сертифікати можуть бути обов'язковими, або не обов'язковими для застосування виключно для внутрівідомчого використання і не поширюються на інших громадян.