яка різниця перед ким? перед собою! є така річ, як прийняття рішень з усвідомленням відповідальності за них. ти можеш ставитись до життя як до стихійної рулетки, в якій нічого не можеш змінити і навіть свої вчинки трактувати як випадкову чи вище дану (чи вищими правилами визначену) дію в твоєму житті, і тому не бачити подіїї навколо себе наслідками своєї діяльності. а можеш робити вибір, усвідомлюючи, що міг зробити інакше, і результат був би інакшим. ось що за відповідальність має бути в кожної повноцінної людини. а от що таке ота твоя совість в твоєму розумінні і при чому тут вона до відповідальності - мені не ясно, і не сильно знати хочеться (особливо якщо ти побачив в тексті якесь чарівне слово типу "аборт" і читаєш цю статтю виключно через призму ставлення до нього. заміни всі приклади в статті на зайоби невзорова про те, що кінний спорт - це знущання над кіньми, і прочитай ще раз).
якщо ти бєшано б'єшся в любий фундаменталізм - ти знімаєш зі себе будь-яку відповідальність ПЕРЕД БУДЬ_КИМ і перед собою - теж. та навіть не відповідальність: ти просто мізки виключаєш і не намагаєшся подумати що і чому маєш робити. "в мене є мій бог і він мені каже робити ось це ось так" - і все. чому носити одяг з різних тканин - все-таки можна, ковирятись в чужих скалках, не бачачи своєї колоди в оці - можна, а аборти - ні (хоча всі ці речі однаково прописані в біблії)? - якщо відповідь "бо мені так бог сказав і все!", значить в дискусії про те, чи носити одяг з різних тканин і чи робити аборти ця людина не приймає участі, бо за цим ЇЇ богом стоїть "я боюся змін, я боюсь відповідальності прийняття рішень, я взагалі боюсь цього життя, заведіть мене в якийсь стрій (православний, комуністичний, невзоровський, скрумівський), видайте розпорядження і я буду по них жити, принагідно ламаючи всіх невірних". а питання про аборти, одяг, знущання з коней і т.п. - надто важливі, щоб при їх обговоренні враховувати чиїсь неполіковані внутрішні страхи.
Якраз я намагався не зациклюватись саме на абортах. Гаразд, а чому б нам аборти в тексті не і справді замінити, але не "мордуванням коней", а ось таким. Наприклад, я хочу мати можливість пристрелити якогось дибіла, чия поведінка здалась мені неприпустимою. Який мені несподобався, простіше кажучі. Або складніше - у мене був вибір - вбити дибіла чи дозволити йому вбити мою дружину. Я цілком усвідомлюю всю тяжкість і відповідальнісь такого вчинку, готовий до того, що родичі і друзі того дибіла спробують вбити мене, і взагалі, можливо, буду тяжко переживати і каратись через скоєне. Питання - чому влада не дасть мені спокій, аби я сам розбирався зі згаданими проблемами, а тягне мене до буцегарні і до суду, тобто для мене крім докорів сумління наступають цілком реальні правові наслідки?
Біблію я не дуже котірую єслішо )
Щодо абортів скажу таке - як хоч і вважаю їх безумовно вбивством у випадку, якщо дитина була жива на момент операції, але заборону абортів кримінальним кодексом доцільною не вважаю. Чому - окрема тема.
"Наприклад, я хочу мати можливість пристрелити якогось дибіла, чия поведінка здалась мені неприпустимою. Який мені несподобався, простіше кажучі ... Питання - чому влада не дасть мені спокій"
ну і в чім проблема? ти усвідомлюєш, що він тобі не сподобався. ти усвідомлюєш, що він ТОБІ не сподобався. або він загрожував тобі. до чого тут пост Бегемотика?
Твоє питання - з зовсім іншої опери. Чому влада щось там? - та бо вона складається з таких же людей, як і ти і той урод. а уродів більше, тому їх і у владі значно більше. але знову-таки - до чого тут сабжект?
це все карашо, но знову-таки: до чого тут сабжект мого поста?
"я не зрозумів, якщо уявити якусь ідеальну владу, без уродів, то вона крим. відповідальність за вбивство має скасувати?" перечитай пост, перечита
повторюю, з виділеннями:
якщо відповідь "бо мені так бог сказав і все!", значить в дискусії про те, чи носити одяг з різних тканин і чи робити аборти ця людина не приймає участі, бо за цим ЇЇ богом стоїть "я боюся змін, я боюсь відповідальності прийняття рішень, я взагалі боюсь цього життя, заведіть мене в якийсь стрій (православний, комуністичний, невзоровський, скрумівський), видайте розпорядження і я буду по них жити, принагідно ламаючи всіх невірних". а питання про аборти, одяг, знущання з коней і т.п. - надто важливі, щоб при їх обговоренні враховувати чиїсь неполіковані внутрішні страхи.
ВСІ рішення мають прийматись, враховуючи факти, доцільність, ефективність, а не чиїсь страхи, прикриті ідеологією/вірою і т.п.
ідеальної влади не буває, і шо тебе на ту владу заклинило! влада - це ми - 500 раз треба кожній людині це написати! влада - це такі ж як ти, які організовують твій лад. ти на них можеш і маєш впливати. і владу не міяє наш народ з тих же страхів брати на себе відповідальність - за свою бездіяльність хоча б. ну це ж влада винна, що я погано живу! нє, я не піду на роботу, не буду робити власне підприємство, дайте мені мою пляшку горілки, бо моє життя погане, бо вся влада погана.
якщо в таких питаннях не враховувати чиїсь страхи і т.д., тобто моральний аспект, то що тут взагалі обговорювати? От в нас є гуманне суспільство і кажеться, що людей вбивати НЕ можна, хіба з метою самозахисту (хоча Біблія нн допускає ніяких взагалі виправдань). Тоді і люди мають усвідомлювати, що аборт робити НЕ можна. Але. Є перший аспект. Раз в нас вже є гуманне суспільство, то як же тут можна не враховувати мораль? Це просто парадокс тоді. Далі. Якщо вагітність та народження дітей (а там і обов"язковий материснький інстинкт, ми ж не роботи) - така справа, що відбувається з залученням гормональної, фізіологічної та бозна-яких ще функцій організму, то тут просто неможливо не враховувати страхи. Особливо якщо потім народ намагається виправдати свій вчинок. По-любому рішення зберегти або позбутися дитини базується на наших інстинктах, природніх бажаннях, страху, що твій рід припиниться і тебе ніби й не було на Землі, або що діти зіпсують тобі все життя.
Ок, я запізно встряла, а ви тут ще й такі розумні речення писали, що може мої слова здадуться дурними.
Про владу, до речі. Тут так само замкнене коло. Бо якщо є правила в суспільстві, то треба їх виконувати, контролювати виконання. Чим тяжча провина, тим тяжче покарання. Варто тільки правильно розставити пріоритети, що можна і що ні. Але якщо ми схочем вбивати якого-небудь дибіла, ну то нехай погодимося, що його сім"я має право так само прибити нас. По меншій мірі. Але тоді це вже не суспільство а просто хаос.
я перепрошую, але прошу не плутати хуй з пальцем. чиїсь НЕРАЦІОНАЛЬНІ страхи - це не моральний аспект. грубо кажучи: я боюсь бути вбитою - тому буду проти того, щоб хтось когось просто вбив, сказав "я захищався" і лишився ненаказаним. але я для того не буду кричати "давайте всім чоловікам зв'яжемо руки" чи "давайте наказувати за любе вбивство без розбору". я хочу зібрати різних людей і вирішити, якими законами і як вирішувати ситуацію з вбивствами, щоб і захистити себе можна було, і заборонити вбивати.
і, знову-таки, відчуття в мене таке, що більшість людей вичитують в любому тексті якісь свої маркери, трактують їх по своєму і намагаються з ними сперечатись. ТУТ НІХТО НІЧОГО НЕ ПИСАВ НІ ЗА НІ ПРОТИ МОРАЛЬНОСТІ, БІБЛІЇ, АБОРТІВ, БОГА, і ще купу всякої всячини. тут дивуються, ЧОМУ ОДНІ ЛЮДИ ПРОЧИТАЛИ БІБЛІЮ І РЯТУЮТЬ ІНШИХ ЛЮДЕЙ, А ІНШІ - ВБИВАЮТЬ, ЧОМУ В ОДНИХ ЛЮДЕЙ МАРКС ПРИВІВ ДО ШВЕДСЬКОГО СОЦІАЛІЗМУ, А ІНШИХ - ДО КОНЦТАБОРІВ. чому одні люди, що б їм не потрапило в руки і голову використовують це тільки для того, щоб обмежити інших людей, а інші - щоб зробити собі і іншим добре. і в тому і в тому випадку обмеження людей не уникнути, але коли хтось це робить тільки задля того, щоб інших обмежити і самоствердитись чи втекти від можливого вибору і відповідальності за нього - це не правильно.
і лікар і садист роблять людям боляче. тільки от лікар - лікує, а садист - просто б'є. і от з лікарем я буду говорити - чи дійсно потрібно мені терпіти цей біль, чи не можна якось його уникнути чи пом'якшити, які причини саме для такого ведення лікування. а от таварища садиста я просто так, звиняйте, слухатись не збираюсь - хоч би він розповідав, що він знає як лікувати і т.п.
я відповідала на конкретний пост, а не на найперший. Про сакраментальне питання ЧОМУ? - щиро кажучи, імхо, тут і думати довго не треба. У кожного свої мурахи в голові. Ми всі оточені своїми батьками, друзями, вчителями, книжками і так далі. Нам дається певний характер при народженні і людина під впливом багатьох факторів ціле життя, аж до смерті будує і будує свій світогляд. А потім виходить так, що , читаючи книжку, кожен бачить описане по своєму. Аби знати ЧОМУ - треба бути або богом, або якимось геніальним хіміком/фізиком/генетиком/філософом. Проте чомусь так думаю, що у садистів та геніїв-вчених таки може бути спільний "поштовх", власне, до садизму чи науки. Кожна людина є егоїстом, в більшій чи меншій мірі. А якщо ти маєш владу (чи ти чиновник чи просто дядя Вася, котрий єдиний на селі вміє читати), то можеш свої "геніальні" домисли впроваджувати в життя в певному суспільстві. І у кожного знайдуться свої "споживачі". Або можна й заставити народ бути прихильником, наприклад, партії комуністів. Загалом, пост хороший, квінтесенція думок будь-якої людини, хіба крім виражених педантів. Бо зараз, особливо, всі хочуть бути такими вільними, аби їм не морочили голову, і при чому не бути частиною стереотипу. Але, імхо, про правила, заборони та все інше - ми, як згуртоване суспільство все рівно до цього б дійшли. Бо кожен окремо не є настільки самодостатнім аби жити у своєму власному світі. А комусь і легше, якщо його приймуть у партію чи секту і жити за тими правилами (ну бо, знаєм, ознакою суспільства є такий собі кодекс правил поведінки) будуть казати як треба робити. Завжди можна видати себе за безправного раба, виключити мізки та відмазуватись, в разі чого, що мені запудрили башку чи я був ревним прихильнпиком, щиро вірив у їхні теревені. Така поведінка є також частиною інстинкту виживання. Примазатися до сильнішого і виїдждати на ньому. Ну, я думаю, така відповідь все рівно вас не задовільнить.
"я відповідала на конкретний пост, а не на найперший" - взагалі-то, цей конкретний пост є перепостом першого. з коментарями.
і питання "чому" тут задаються не для того, щоб знайти відповідь, а для того, щоб сказати: мене не цікавить, чим ти/ви/він/вони прикриваєшся - богом, моральністю, вірою, інтересами тушканчиків в зімбабве - я не дозволю тобі вирішувати чиюсь/мою долю доти, доки не перевірю чи ти лікар, чи садист в даний конкретний момент. я не вірю в бога людей, які читаючи книжку де написано заборон і негативів вдвічі менше, ніж "полюби ближнього" і "не суди", кричать і впроваджують тільки негативи. я не вірю в моральність, яка теж кричить тільки негативами, та щей вибірковими. розберіться зі своїми комплексами і страхами, а тоді вже лізьте до когось в душу. і тіло, і ліжко.
"Щодо абортів скажу таке - як хоч і вважаю їх безумовно вбивством у випадку, якщо дитина була жива на момент операції, але заборону абортів кримінальним кодексом доцільною не вважаю. Чому - окрема тема." вот про те і йдеться: ти думаєш, ти вважаєш, ти зважуєш і приймаєш рішення. ти не намагаєшся нав'язувати комусь щось "бо...!".
а про це і йдеться.
твій приклад замінити знущання над кіньми - некоректний. бо знущання над кіньми - це міф, який придумав дуже мудрий чувак і на нього повелось дуже багато дебілів, які замість того, щоб завести багато своїх клубів і займатись в них кіньми по пареллі, оголошують всіх спортсменів ворогами і часто роблять шкоду коням. ВВАЖАЮЧИ ПРИ ТОМУ, ЩО РОБЛЯТЬ ДОБРЕ, ПРАВИЛЬНЕ ДІЛО! - тобто ні за яке зло не несуть відповідальність. а твій приклад - це проста твоя ситуація, в якій ти сам приймаєш рішення.
А от і ні! :) Я не вважаю доцільним вводити кримінальну відповідальність за аборт (як за вбивство), бо, наприклад, не можу відповісти на питання, чи слід вважати винною у вбивстві з необережності жінку, у якої стався викидиш через те що вона тягала щось важке. Це лише один з можливих прикладів, проблема є набагато складнішою, ніж, як мені здається, уявляє більшість чоловіків, які висловлюються за заборону. Але я ніколи не визнаю що жінка чинить правильно і має право так чинити, коли свідомо йде на переривання "небажаної вагітності".
А ось католики, вважаю, чітко і ясно висловили свою позицію з приводу цієї проблеми...
Хе... там в оригінальному тексті прокоментували - "a może warto wprowadzić ekskomunike za pedofilje?" Słusznie :) Але то вже інша проблема.
тавариш, наша дискусія виглядає приблизно так: "не обов'язково створювати платне пз, щоб заробляти гроші. і необов'язково використовувати платне пз, щоб отримати добру якість. он є багато прикладів відкритого пз, яке є і якісним, і виробники якого заробляють багато грошей" а ти мені "я поставив у себе опенофіс і після того моя вінда впала, мікрософт - уроди".
Думав кілька хвилин, так і не вловив зв’язку із відкритим та платним пз... Це напевно якось стосується відповідальності? Якщо ставиш оупен сорс - то робиш це на свій страх і ризик, там так і сказано навіть :) Щось таке?
якщо ти бєшано б'єшся в любий фундаменталізм - ти знімаєш зі себе будь-яку відповідальність ПЕРЕД БУДЬ_КИМ і перед собою - теж.
та навіть не відповідальність: ти просто мізки виключаєш і не намагаєшся подумати що і чому маєш робити. "в мене є мій бог і він мені каже робити ось це ось так" - і все. чому носити одяг з різних тканин - все-таки можна, ковирятись в чужих скалках, не бачачи своєї колоди в оці - можна, а аборти - ні (хоча всі ці речі однаково прописані в біблії)? - якщо відповідь "бо мені так бог сказав і все!", значить в дискусії про те, чи носити одяг з різних тканин і чи робити аборти ця людина не приймає участі, бо за цим ЇЇ богом стоїть "я боюся змін, я боюсь відповідальності прийняття рішень, я взагалі боюсь цього життя, заведіть мене в якийсь стрій (православний, комуністичний, невзоровський, скрумівський), видайте розпорядження і я буду по них жити, принагідно ламаючи всіх невірних".
а питання про аборти, одяг, знущання з коней і т.п. - надто важливі, щоб при їх обговоренні враховувати чиїсь неполіковані внутрішні страхи.
Reply
Біблію я не дуже котірую єслішо )
Щодо абортів скажу таке - як хоч і вважаю їх безумовно вбивством у випадку, якщо дитина була жива на момент операції, але заборону абортів кримінальним кодексом доцільною не вважаю. Чому - окрема тема.
Reply
ну і в чім проблема? ти усвідомлюєш, що він тобі не сподобався. ти усвідомлюєш, що він ТОБІ не сподобався. або він загрожував тобі. до чого тут пост Бегемотика?
Твоє питання - з зовсім іншої опери. Чому влада щось там? - та бо вона складається з таких же людей, як і ти і той урод. а уродів більше, тому їх і у владі значно більше. але знову-таки - до чого тут сабжект?
Reply
а проблема, як сказав, в тім, що мене притягують до крим. відповідальності. а я питаю - навіщо? і взагалі - чому мені нав’язуть, що вбивати - неможна?
я не зрозумів, якщо уявити якусь ідеальну владу, без уродів, то вона крим. відповідальність за вбивство має скасувати?
Reply
"я не зрозумів, якщо уявити якусь ідеальну владу, без уродів, то вона крим. відповідальність за вбивство має скасувати?" перечитай пост, перечита
повторюю, з виділеннями:
якщо відповідь "бо мені так бог сказав і все!", значить в дискусії про те, чи носити одяг з різних тканин і чи робити аборти ця людина не приймає участі, бо за цим ЇЇ богом стоїть "я боюся змін, я боюсь відповідальності прийняття рішень, я взагалі боюсь цього життя, заведіть мене в якийсь стрій (православний, комуністичний, невзоровський, скрумівський), видайте розпорядження і я буду по них жити, принагідно ламаючи всіх невірних".
а питання про аборти, одяг, знущання з коней і т.п. - надто важливі, щоб при їх обговоренні враховувати чиїсь неполіковані внутрішні страхи.
ВСІ рішення мають прийматись, враховуючи факти, доцільність, ефективність, а не чиїсь страхи, прикриті ідеологією/вірою і т.п.
ідеальної влади не буває, і шо тебе на ту владу заклинило! влада - це ми - 500 раз треба кожній людині це написати! влада - це такі ж як ти, які організовують твій лад. ти на них можеш і маєш впливати. і владу не міяє наш народ з тих же страхів брати на себе відповідальність - за свою бездіяльність хоча б. ну це ж влада винна, що я погано живу! нє, я не піду на роботу, не буду робити власне підприємство, дайте мені мою пляшку горілки, бо моє життя погане, бо вся влада погана.
Reply
Ок, я запізно встряла, а ви тут ще й такі розумні речення писали, що може мої слова здадуться дурними.
Про владу, до речі. Тут так само замкнене коло. Бо якщо є правила в суспільстві, то треба їх виконувати, контролювати виконання. Чим тяжча провина, тим тяжче покарання. Варто тільки правильно розставити пріоритети, що можна і що ні. Але якщо ми схочем вбивати якого-небудь дибіла, ну то нехай погодимося, що його сім"я має право так само прибити нас. По меншій мірі. Але тоді це вже не суспільство а просто хаос.
Reply
і, знову-таки, відчуття в мене таке, що більшість людей вичитують в любому тексті якісь свої маркери, трактують їх по своєму і намагаються з ними сперечатись. ТУТ НІХТО НІЧОГО НЕ ПИСАВ НІ ЗА НІ ПРОТИ МОРАЛЬНОСТІ, БІБЛІЇ, АБОРТІВ, БОГА, і ще купу всякої всячини. тут дивуються, ЧОМУ ОДНІ ЛЮДИ ПРОЧИТАЛИ БІБЛІЮ І РЯТУЮТЬ ІНШИХ ЛЮДЕЙ, А ІНШІ - ВБИВАЮТЬ, ЧОМУ В ОДНИХ ЛЮДЕЙ МАРКС ПРИВІВ ДО ШВЕДСЬКОГО СОЦІАЛІЗМУ, А ІНШИХ - ДО КОНЦТАБОРІВ. чому одні люди, що б їм не потрапило в руки і голову використовують це тільки для того, щоб обмежити інших людей, а інші - щоб зробити собі і іншим добре. і в тому і в тому випадку обмеження людей не уникнути, але коли хтось це робить тільки задля того, щоб інших обмежити і самоствердитись чи втекти від можливого вибору і відповідальності за нього - це не правильно.
і лікар і садист роблять людям боляче. тільки от лікар - лікує, а садист - просто б'є. і от з лікарем я буду говорити - чи дійсно потрібно мені терпіти цей біль, чи не можна якось його уникнути чи пом'якшити, які причини саме для такого ведення лікування. а от таварища садиста я просто так, звиняйте, слухатись не збираюсь - хоч би він розповідав, що він знає як лікувати і т.п.
Reply
Про сакраментальне питання ЧОМУ? - щиро кажучи, імхо, тут і думати довго не треба. У кожного свої мурахи в голові. Ми всі оточені своїми батьками, друзями, вчителями, книжками і так далі. Нам дається певний характер при народженні і людина під впливом багатьох факторів ціле життя, аж до смерті будує і будує свій світогляд. А потім виходить так, що , читаючи книжку, кожен бачить описане по своєму. Аби знати ЧОМУ - треба бути або богом, або якимось геніальним хіміком/фізиком/генетиком/філософом. Проте чомусь так думаю, що у садистів та геніїв-вчених таки може бути спільний "поштовх", власне, до садизму чи науки. Кожна людина є егоїстом, в більшій чи меншій мірі. А якщо ти маєш владу (чи ти чиновник чи просто дядя Вася, котрий єдиний на селі вміє читати), то можеш свої "геніальні" домисли впроваджувати в життя в певному суспільстві. І у кожного знайдуться свої "споживачі". Або можна й заставити народ бути прихильником, наприклад, партії комуністів.
Загалом, пост хороший, квінтесенція думок будь-якої людини, хіба крім виражених педантів. Бо зараз, особливо, всі хочуть бути такими вільними, аби їм не морочили голову, і при чому не бути частиною стереотипу. Але, імхо, про правила, заборони та все інше - ми, як згуртоване суспільство все рівно до цього б дійшли. Бо кожен окремо не є настільки самодостатнім аби жити у своєму власному світі. А комусь і легше, якщо його приймуть у партію чи секту і жити за тими правилами (ну бо, знаєм, ознакою суспільства є такий собі кодекс правил поведінки) будуть казати як треба робити. Завжди можна видати себе за безправного раба, виключити мізки та відмазуватись, в разі чого, що мені запудрили башку чи я був ревним прихильнпиком, щиро вірив у їхні теревені. Така поведінка є також частиною інстинкту виживання. Примазатися до сильнішого і виїдждати на ньому.
Ну, я думаю, така відповідь все рівно вас не задовільнить.
Reply
і питання "чому" тут задаються не для того, щоб знайти відповідь, а для того, щоб сказати: мене не цікавить, чим ти/ви/він/вони прикриваєшся - богом, моральністю, вірою, інтересами тушканчиків в зімбабве - я не дозволю тобі вирішувати чиюсь/мою долю доти, доки не перевірю чи ти лікар, чи садист в даний конкретний момент. я не вірю в бога людей, які читаючи книжку де написано заборон і негативів вдвічі менше, ніж "полюби ближнього" і "не суди", кричать і впроваджують тільки негативи. я не вірю в моральність, яка теж кричить тільки негативами, та щей вибірковими. розберіться зі своїми комплексами і страхами, а тоді вже лізьте до когось в душу. і тіло, і ліжко.
Reply
а про це і йдеться.
твій приклад замінити знущання над кіньми - некоректний. бо знущання над кіньми - це міф, який придумав дуже мудрий чувак і на нього повелось дуже багато дебілів, які замість того, щоб завести багато своїх клубів і займатись в них кіньми по пареллі, оголошують всіх спортсменів ворогами і часто роблять шкоду коням. ВВАЖАЮЧИ ПРИ ТОМУ, ЩО РОБЛЯТЬ ДОБРЕ, ПРАВИЛЬНЕ ДІЛО! - тобто ні за яке зло не несуть відповідальність. а твій приклад - це проста твоя ситуація, в якій ти сам приймаєш рішення.
Reply
Я не вважаю доцільним вводити кримінальну відповідальність за аборт (як за вбивство), бо, наприклад, не можу відповісти на питання, чи слід вважати винною у вбивстві з необережності жінку, у якої стався викидиш через те що вона тягала щось важке. Це лише один з можливих прикладів, проблема є набагато складнішою, ніж, як мені здається, уявляє більшість чоловіків, які висловлюються за заборону. Але я ніколи не визнаю що жінка чинить правильно і має право так чинити, коли свідомо йде на переривання "небажаної вагітності".
А ось католики, вважаю, чітко і ясно висловили свою позицію з приводу цієї проблеми...
Хе... там в оригінальному тексті прокоментували - "a może warto wprowadzić ekskomunike za pedofilje?" Słusznie :) Але то вже інша проблема.
Reply
Reply
Це напевно якось стосується відповідальності? Якщо ставиш оупен сорс - то робиш це на свій страх і ризик, там так і сказано навіть :) Щось таке?
Reply
Reply
Leave a comment