І я там був, каву пив, інших слухав і сам говорив

Feb 28, 2011 15:43

 В минулу суботу, 26 лютого 2008р., у Києві відбулась Перша українська конференція політтехнологів «Виборчі технології: від місцевих до парламентських виборів».  Запрошення друзів, я з радістю прийняв, і навіть трохи повумнічав на таку тему:


Застосування геоінформаційних систем для управління електоральною інформацієюСучасним засобом, що допомагає прискорити і підвищити ефективність процедури прийняття рішення, є так звані ГІС - географічні інформаційні системи.
Найбільш популярним аспектом використання ГІС є можливість просторового аналізу інформації з відображенням отриманих результатів на електронній карті. Виникає можливість накопичення та відображення на карті різних, зовні не сумісних параметрів, об'єднуючою ланкою яких є просторова прив'язка. Такий спосіб аналізу найбільш сприятливий для візуального сприйняття.
Також ГІС формує системно упорядковані звіти (з текстової та картографічної інформації, табличними даними, діаграмами та ін.)
Ці можливості зробили популярним використання ГІС у виборчих кампаніях за кордоном.
На основі аналізу електоральної статистики минулих років (явка; результати політичних сил; частки тих, хто проголосував «проти всіх» та зіпсованих бюлетенів), соціально-демографічної статистики, результатів опитувань та ін. виникає можливість визначення найбільш перспективних і найбільш проблемних територій для діяльності. Це створює можливість для «цільової» роботи по територіях, коригування стратегії і тактики діяльності.



На карті зображено відсоток виборців, що не підтримали жодного кандидата на президентських виборах 7 лютого 2010 р (другий тур) по районах та містах обласного підпорядкування.

Зеленим кольором вказано межі одномандатних округів парламентських виборів 2002р.
Найбільш ефективним використання ГІС може виявитися при проведенні мікрогеографічного аналізу - детального вивчення характеристик поведінки виборців (підсумків голосувань) та іншої інформації на рівні населених пунктів чи виборчих дільниць.


Карта лідерів по сільським, селищним та міським радам Київської області на парламентських виборах 31 березня 2002р.



Тематична карта голосування по дільницях Голосіївського району на президентських виборах 2010р

Як відомо, електорат вкрай нерівномірно розподілений по території. Більш того, по окремих населених пунктах і навіть виборчих дільницях спостерігається сильна диференціація соціального і демографічного складу. Все це є важливим фактором стійких електоральних уподобань, що знаходить відображення в результатах голосування. Тому вкрай важливо при розробці іміджевих матеріалів, складанні передвиборчих програм та плануванні зустрічей з виборцями, враховувати відмінності окремих населених пунктів та дільниць.
Поєднання на карті топографічної інформації ( дороги та вулиці, населені пункти та будинки, ліси та парки, та ін. ) з межами виборчих округів та дільниць допомагає складати адресні програми: обходу виборців, збору підписів, розклеювання зовнішньої агітації, розстановки пікетів, розміщення спостерігачів у дні голосування та інших заходів.



Фрагмент карти виборчих дільниць Голосіївського району на парламентських виборах 2006р
(жовтим зафарбовано житлові будинки, діаграма показує рівень підтримки БЮТ, НУ, ПР, СПУ, НБЛ по дільницях)





Фрагменти карти виборчих дільниць Голосіївського району на президентський виборах 2010р. (зірочками вказано розташування дільничних виборчих комісій )



Межі одномандатного виборчого округу № 192 (Хмельницька обл.) на парламентських виборах 2002р.

Тож, представивши дані на карті, ми бачимо ситуацію, а не сухі цифри, і отже, розуміємо їх зміст, можемо вловити приховані тенденції, навіть такі, які не означені у вихідних матеріалах. Розмістивши на карті в комп'ютері адреси виборців, дільничних комісій, межі дільниць, місця розстановки пікетів та ін. нам не потрібно більше представляти їх в уяві. Вся картина в будь-який момент у нас перед очима. Ми можемо також поєднати всі свої дані з демографічними, соціально-економічними, адміністративними даними, результатами минулих кампаній. З’являється можливість просторового аналізу, побудови власних карт, підготовки звітів і роздруківок.
Як показує зарубіжний досвід, використання ГІС технологій у виборчих кампаніях, дозволяє значно оптимізувати бюджет та знизити витрати з одночасним підвищенням результативності.
 

Верховна Рада, парламентські, 2002, Президент, округ, 2006, результати, 2010, виборці, дільниці, вибори, район

Previous post Next post
Up