Наприклад, за новим положенням, відтепер маємо п’ять національних премій (раніше їх налічувалося до десяти). Жорсткішими стануть і «фільтри» - тобто звужено коло організацій, котрі висуватимуть твори та номінантів. Також певною мірою змінився і сам «статус» премії. Відтепер це не лише престижна творча відзнака в галузі літератури, мистецтва, публіцистики, а ще й державна нагорода України.
* * *
Відтепер Національна премія імені Тараса Шевченка має рівень державної нагороди України. Що це означає? Таким чином зміцнюється її статус. Тим більше що процедура висунення на здобуття і присудження премії передбачена у новому положенні саме з урахуванням вимог чинного законодавства про державні нагороди України.
* * *
Багатьох цікавлять і нові вимоги до організацій та установ, які висувають твори. По суті, головна вимога окреслена вище - художній рівень, видатна творча майстерність. Але особливу увагу звертаю на те, що відтепер висунення творів здійснюється установами, підпорядкованими Міністерству культури і туризму України та держкомтелерадіо України… А від обласних осередків творчих спілок - через центральні спілки.
Нагадаю, в Україні на сьогодні зареєстровано 22 творчі спілки. Вибір маємо… Правами подання, за новим положенням, наділені також Товариство «Просвіта», Український фонд культури, Національна академія мистецтв України, Національна академія наук України… Такий реєстр, можливо, певною мірою «звужує» коло установ, які могли б пропонувати своїх обранців… З іншого боку, це передбачає і певну «вертикаль». Тобто зміцнюються позиції творчих спілок. Зменшуються шанси деяких «випадкових» організацій, які могли раніше лобіювати ті чи інші суперечливі проекти.
Як зазначалося вище, премія тепер матиме статус державної нагороди, що реалізовуватиметься високим етичним та фаховим рівнем кожного із членів комітету. В цьому плані розраховуємо лише на взаєморозуміння…
www.dt.ua/3000/3680/70593/