(no subject)

Oct 16, 2017 03:01

"Інтервал" Ігоря Яновича - наперекір фігуративу

"Руйнувати - не створювати".
Ігор Янович створює руйнацію на своїх полотнах не кваплячись, під музику.
Проект за проектом він розкриває текнонічну будову хаотичного світу мовою абстрактного живопису.
Ігор проходить всі етапи становлення свого неповторного стилю: кераміка, графіка, фігуративний живопис, інтер'єр, але згодом йому це стає нецікаво.
Понад 20 років тому Янович відмовляється від фігуративу та всеціло присвячує себе абстракції.
В 2017 році видавництво Артбук публікує книгу під назвою "Інтервал", де освітлює детальну хронологію життя та творчості Яновича, особливо ретельно розглядаючи останні десять років діяльності художника.
Книга починається з розгорнутої дослідницької статті мистецтвознавця Бориса Філоненка: "У майстерні Ігоря Яновича звучить музика. Вона служить фоном розважливої розмови або стає частиною робочого процесу. В обох випадках музика протинає приміщення, підпорядковуючи його власному настрою".
Далі почергово йде опис таких проектів, як: "Матерія", "Горизонталі", "Діалог", "Контекст", "Суб'єктивний простір", "Лоботомія", "Течія". Завершується цикл дослідженням Бориса Філоненка експозиції "Траєкторія".
Кожен проект є самодостатнім, проте особливу увагу я хочу звернути на серії "Діалог", "Контекст", "Суб'єктивний простір" та "Течія", адже саме їхній симбіоз становить собою масштабний проект "Інтервал", котрий створював Ігор Янович за кураторської підтримки Павла Гудімова з 2009 по 2015 рік.
Репетиція, осмислення, висновки, переосмислення - невичерпний потік філософських серій, що не суперечать, а доповнюють одна одну.
Завдяки текстуальному супроводу мистецтвознавців Поліни Ліміної, Олени Єгорушкіної, Олени Мартинюк, коментарям Павла Гудімова, цитатам Ігоря та численним ілюстраціям, книга розкриває таємничий світ нефігуративного живопису Яновича, спостерігає за плавністю руху лінії крізь вільний потік фарби на полотні, дає відповіді, закодовані у формі та ставить нові запитання природі матеріального світу, котрий постійно підлягає руйнації та хаосу.
Previous post Next post
Up