Гріхи маніпуляції-72. Інформаційний привід. Попередні підсумки

May 04, 2011 09:01



Сьогодні підводимо попередні підсумки «гріхам» сучасних маніпулятивних технологій, проти яких бореться наша Громадянська ініціатива «МАНІПУЛЯЦІЯМ - НІ!».

Маніпулятор для проведення у свідомість реципієнта своєї маніпулятивної установки обирає чи самостійно вчиняє певну дію, на прикладі якої може обгрунтувати свою позицію.

Дії, на які посилається технолог - події, висловлювання, історичний процес - підбираються таким чином, щоб максимально повно і переконливо довести його об’єктивність та істинність інформаційної установки.

Прийом використання інформаційного приводу є широко відомий в рекламному середовищі як зразок використання технологій для збільшення реалізації товарів та послуг конкретного виробника чи постачальника (Смирнов С. Манипуляция сознанием-2. - М.: Эксмо: Алгоритм, 2009. - 528 с.). Метою цієї дії є не лише збільшення продажів, але й додаткове нагадування про себе заради більш ефективного проштовхування необхідної інформації. У маніпулятивних технологіях цей прийом використовується за таким самим принципом, але більш тонко і вміло.

Отже, навички протидії маніпулятивним технологіям необхідно вдосконалювати для особистісної безпеки кожній людині, хоча це й вимагає певних зусиль. Для цього мають бути використані здоровий глузд, здатність критично оцінювати отримувану інформацію, логіка розуміння ситуації, знання основних механізмів маніпуляції свідомістю.

В інтересах громадськості мати нормальну та стійку психіку, а не викривлену маніпуляцією та деструктивним інформаційним впливом свідомість. Протидія руйнуванню суспільної свідомості є питанням національної безпеки.

маніпуляції

Previous post Next post
Up