Сьогодні піднімемо тему ще одного з «гріхів» сучасних маніпулятивних технологій, проти яких бореться наша Громадянська ініціатива «МАНІПУЛЯЦІЯМ - НІ!».
Маніпулятивна технологія приєднання та захоплення аудиторії заснована на відключенні критичного сприйняття реципієнта шляхом апелювання до його позитивних почуттів.
Створюючи собі максимально позитивний імідж, маніпулятор примушує реципієнта ставитися до себе з симпатією, яка перешкоджає критичній оцінці інформаційної установки технолога.
Маніпулятор намагається створити у реципієнта враження, що нічим від нього не відрізняється і той може йому повністю довіряти (Смирнов С. Манипуляция сознанием-2. - М.: Эксмо: Алгоритм, 2009. - 528 с.). Розрахунок робиться на те, що визнавши маніпулятора достойним довіри, реципієнт припинить критично ставитись до всієї інформації від нього.
Використання цього прийому зазвичай свідчить про слабку базу позицій маніпулятора та низький рівень обгрунтованості висунутих тверджень.
До речі, на Вашу думку, під час Помаранчевої революції думали про застосування цієї технології чи «все сталося само собою»?