Маршрутний таксамотор та "маршрутка". Різниця неозброєним оком

Feb 04, 2009 01:12

Здавалось би, що маршрутний таксамотор це доволі швидкий вид транспорту - не просто швидше тролейбуса-трамвая-автобуса за рахунок меншої кількості зупинок, а й має більшу кількість ступенів маневренності: проскочить там, де транспорт не проїде.
Але життя показало, що ні. Особливо у Києві.
Напевно, не раз всі ми бачили, як 575 маршрутка на кожній зупинці 5 тролейбусу набирає людей? Не порядок, що людей везе не тролейбус, а саме мікроавтобус. Але чому люди сідать? Що вони там, в біса, роблять? Здається, це не лише можливість їхати не в переповненому салоні 15-ї "шкоди" чи Т2 від ЮМЗ...
Періодично постає питання: А чому маршрутка часто їде не просто за графіком, а й зупиняється практично на кожній зупинці?
Давайте сядемо в маршрутку. Бажано за таких умов, як сів я - реально поспішаючи. І подивимось.

Сядемо в 581 на ст. Святошин. Ось минає хвилин сім, вже низка місць зайнята, є ще вільні і водій рушає проспектом Перемоги до ст. Нивки. Тут, зрозуміло, проміжні зупинки не такі цікаві, їх оминаємо. На ст. "Нивки" ми поповнюємось охочими їхати... Стривайте-но, а куди?
Давайте поіменуємо пасажирів. Ось ця дама у білій куртці буде П1, цей парубок з яскравозеленим ранцем - П2, і так - до П17 чи П18. Всім святошинським пасажирам теж надамо нумера від Б1 до Б22.
І складаємо частковий список кореспонденцій:

Естонська: вис 1 (П3) пос 0 ();
Краснодарська: вис 2 (П5, Б1) пос 2 (Н1, Н2);
Салютна: вис 14 (П1(!), Н1(!!!), Б2, П2(!), Н2(!!!), Б3, Б4, П4(!), Б5, П6, Б6, Б7, Б8, Б9) пос 10 (Н3...Н12);
ремарка: Н1 та Н2, навіщо сідали у маршрутку? А, типу вона раніше за тролейбус прийшла та ще й швидше довезе?
А Б2...Б9? А, ясно, автобусу 23 довго не було, то ви й сіли. Все, питань нема.
Поліклініка: вис 2 (Н3(!!!), Н4(!!!) ) пос 0 ();
ремарка: Н3 та Н4, що це було? Ви що, щось вдома забули. Нє? Дивно, тут у нас тролейбусів хоч греблю гати, нащо викидати гривню на 100 метрів?
Стеценка: вис 3 (П7, П8, Б10) пос 1 (Н13);
Інтерплоща; вис 3 (П9, Б11, Б12) пос 0 ();

Ну що ж... Пасажири Б10...Б12 мають тверде оправдання - 13 та 90 автобус не допоможуть, бо, імовірно, не існують.

Або ось 455 маршрутний таксамотор. На Виноградарі на нього вже є окреме місце з чергою. В салоні перед стартом зайнято всі сидячі місця (будемо надавати інші мітки, аби не заплутатись. Припустімо В1...В30)
Підїдемо на вул. Світлицького чи Межову. Ок, сяде один пасажир. Його ми висадимо на Ужвій. Нам не важко. Далі занотовуємо:

Магазин "Еластик": вис 0, пос 1(Л1);
Межова: вис 0, пос 3 (Л2, Л3, Л4);
Будинок побуту: пос 1 (Л5);
просп. "Правды": вис 1 (Л1), пос 4 (Л6...Л9);
просп. Радянської України: вис 1 (Л2), пос 6 (Л10..15);
видавництво "Київська Правда": вис 2 (Л6, Л10);
вул. Північно-Сирецька: вис 2 (Л7, Л8) пос 1 (Л16);
Сирецький проїзд: вис 1 (Л3);
пл. Інтернаціональна пл.: вис 4(Л9, Л10, Л11, Л12) пос 1 (Л17);
вул. Стеценка: вис 5( В1(нарешті!!! перший пасажир від кінцевої вийшов), Л4, Л5, Л13, Л16), пос 3 (Л18...Л20)
ремарка: Альо, пасажири! Ви що, не бачите - це маршрутка, а не тролейбус! Тута є люди, що спішать! Нам зупинятись на всяких "лисівках-борисівках" не на часі.

Отак маршрутний таксамотор стає "маршруткою". Для пасажирів Б10...Б12 (а також Б13 і далі) з 581 маршруту - це справжній, класичний таксамотор. За умови що на Нивках таки ніхто не сяде. Або МТ 437 прийде раніше за 581. І в противагу йому 455 - сьогоденна реальна маршрутка.

А, постривайте, ну-мо подивимось цю ж "маршрутку" на ст. "Нивки":

ст. м. "Нивки": вис 22 (В7..В23, Л20, Л22..Л25) пос 0();
ремарка: Еее... В7 та В23, що це було? 26 тролейбус настільки погано ходить? Ви чого це? А МТ №182 (чи 192, як там її)? Куди це годиться?

Ех, є й вередливі пасажири - до метро, бачте, їдуть маршрутками!
За одних умов це неабиякий шик. але оглянувши масиви нової багатоповерхової забудови Осокорків-Позняків, бачиш, що там навіть маршрутки до метро - нагальна потреба.

Всю транспортну історію міст пасажири сприяють створенню нових маршрутів. На які раніше виходили автобуси, а тепер приходять таксамотори. Потім ці таксамотори руками пасажирів доводяться до режиму громадського транспорту (ага, це той самий автобус), і цей громадський транспорт доводиться до рівня масових перевезень, де виникає потреба вже не у 14-й шкоді чи МАЗику, а у ємнісному 217-му ДАКу чи 301-му ЛАЗі. Та й частота появи транспортного засобу повинна бути, як у маршрутки (якщо пасажирами з іншими не треба ділитись).

Забіжу трохи наперед: потім може статись колапс - наземний вуличний транспорт не справляється з обсягом пасажирів, і замість нього будують метрополітен. Чи Швидкісний трамвай, а потім метрополітен.
Якщо ж на перших стадіях інтерес до маршруту вщухає - його можна закрити непомітно. Якщо інтерес вщух біля метро, то... тут вже інша історія, єдиний порятунок - зелене світло забудовникам. Нехай створять центри тяжіння у вигляді нових робочих місць та місць проживання.

статистика, транспортні тести, Нивки Дегтярі, ЮМЗ Т2, Виноградар Синьоозерний, слово пассажирам общественного транспорт, метрополитен, electrolaz e301a1/d1, dac-117 & 217, МАЗ 103-Т, Святошин, машрутки и маршрутные таксамоторы, Богдан А091..093, аналитика, Богдан А144, Škoda 14Tr&15Tr

Previous post Next post
Up