Kultūrinė kompetencija

Aug 13, 2011 15:55

Naujųjų ugdymo programų bendrųjų kompetencijų ugdymo koncepcijoje man truputį kliūva viena kompetencija - kultūrinė. Cituoju iš vidurinio ugdymo bendrųjų programų 10 priedo:

17.7.       Ugdant kultūrinę kompetenciją, siekiama, kad mokiniai:
17.7.1.      suprastų tautos, šalies, Europos ir pasaulio kultūros prasmę, vertę ir tarpusavio ryšius;

17.7.2.      tapatintų save su Lietuvos ir Europos kultūra;

17.7.3.      orientuotųsi kultūrinėje erdvėje (būtų susipažinę su svarbiausiais kultūros paveldo ir etninės kultūros objektais, kultūros reiškiniais, kultūros kūrėjais, kultūriniais skirtumais ir panašumais) ir suprastų šiuolaikinės kultūros raidos tendencijas;

17.7.4.      suprastų atsakingo, kūrybiško požiūrio į kultūrą svarbą ir aktyviai kūrybingai dalyvautų kultūrinėje veikloje;

17.7.5.      būtų išsiugdę estetinį skonį, išmanytų etiketą ir kritiškai vertintų stereotipus;

17.7.6.      suprastų kūrybinių industrijų svarbą ekonomikai;

17.7.7.      gebėtų pagarbiai ir tolerantiškai bendrauti su kitų kultūrų atstovais ir spręsti tarpkultūrinio bendravimo problemas.
Na gerai, labiausiai norėjau pakomentuoti punktą 17.7.3, kuris rodo, kad terminas "kultūrinė erdvė" suprantamas per nerašytinę lygybę "kultūra=aukštoji kultūra". Bet, tarkim, per daug nekomentuosiu, nes mano nuomonė šiuo klausimu jau ne kartą išsakyta, o vis tik tai nieko nepakeis, nes minėtoji lygybė yra įsitvirtinusi by default :) Gal tik pasakysiu, kad labai norėtųsi vieno dalyko: kad mokiniai ne tik siektų "susipažinti su svarbiausiais kultūros kūrėjais", o ir suvoktų, jog ir jie yra kultūros kūrėjai. Ne kažkas TEN, KAŽKUR, o būtent jie ir visi kiti aplink juos. Iš dalies tą sako punktas 17.7.4, bet ne visai.

O su dideliu klaustuku palikčiau punktą 17.7.2. Išankstinis tapatinimosi numatymas? Kas ta "Lietuvos kultūra", "Europos kultūra"? Kodėl, užuot padėję jauniems žmonėms išlaviruoti šiuolaikiniuose saviidentifikacijos labirintuose, aprėpiančiuose kur kas daugiau nei "Lietuva" ar "Europa", kur kas daugiau net nei fizinė geografinė realybė, mes norime įsivaizduoti, kad yra kažkokia "kultūrinė" dėžutė, į kurią galime įdėti savo mokomųjų tapatybės jausmą?

švietimas, renkuosi mokyti

Previous post Next post
Up