(no subject)

Aug 04, 2011 22:00

http://www.delfi.lt/news/daily/education/ministerija-nenori-teikti-mokyklu-reitingu.d?id=48270785

Apie "gerą mokymo kokybę" labai mėgstama spręsti pagal egzaminų ir stojimų rezultatus. Kam??
Labai liūdna, kai vidurinio išsilavinimo tikslas yra egzamino rezultatas. Nes tai rodo, kad nesuprantama, kam tas išsilavinimas (ir vidurinis, ir pagrindinis) reikalingas. Ne, visai nebūtinai tam, kad įstotum į universitetą. Užteks to aukštojo mokslo kulto, pagaliau. Mokykla turėtų būti ne malūnėlis, "išmalantis" tobulus rezultatus skalėje nuo vieno iki šimto, o vieta, kurioje augantis žmogus mokosi būti laimingas. Mokosi būti reikalingas sau ir jį supantiems žmonėms. Gal jis išmoksta ne matematikos. Gal jis išmoksta pasitikėti savimi, nenuleisti rankų, būti kartu su kitais. Ar tai mažiau svarbu? O kaip tą išegzaminuoti ir kaip tą išmatuoti?

Gerai, skamba labai nekonkrečiai, tad tarkim taip: iš tiesų reitingavimas pagal egzaminų ir stojimo rezultatus neatskleidžia, ko ir kiek mokinys toje mokykloje išmoksta (prisiminkime, kad mokomasi ne tik "žinių", yra ir sąvokos "gebėjimai",  "nuostatos") ir kaip jis toje mokykloje jaučiasi. Ir taip, vienos mokyklos atsirenka stiprią vidinę motyvaciją turinčius mokinius, kitos tokios privilegijos neturi, tad jas lyginti negerai. Visokių mokyklų reikia. Reikia tokių, kurios mokinius atsirenka, nes tik taip galima iš tiesų atskleisti jų potencialą. Reikia ir kitokių, kur mažiau mokantys galėtų mokytis iš labiau mokančių. Bet ginkdie nesuveskime visko į egzaminų rezultatus. Jei būsime matuojami tik jais, bus labai liūdna.

švietimas, renkuosi mokyti

Previous post Next post
Up