#Покращення. З вересня зростуть ціни на бензин

Aug 21, 2013 12:39


Запись опубликована Спротив. You can comment here or there.


Зростання цін на бензин всіх марок в Україні може спостерігатися у вересні-жовтні через переорієнтацію ринку на альтернативні джерела поставок палива, вважають в консалтинговій групі «А-95» (Київ).

«Переорієнтація обумовлена ​​несподіваними збоями в системі традиційних поставок. На початку серпня на установці каталітичного крекінгу Мозирського НПЗ (Білорусь) виникла поломка, яка призвела до позапланового ремонту та істотного зниження поставок бензину в Україну. У вересні цей найбільший постачальник нафтопродуктів на ринок України (близько 35% за підсумками першого півріччя 2013 року) піде на плановий двомісячний ремонт», - відзначають експерти.

За підрахунками «А-95», в серпні дефіцит поставок складе близько 100 тис. тонн, або 25% від очікуваного рівня споживання автомобільних бензинів. Аналогічний брак очікується і у вересні.

«Ситуація дуже напружена, якщо врахувати, що в червні та липні ринок також працював з дефіцитом 50 і 60 тис. тонн відповідно», - заявив директор групи Сергій Куюн.

За словами експерта, для забезпечення споживання активно використовувалися раніше накопичені запаси, які з урахуванням форс-мажорного зниження поставок в серпні серйозно виснажені.

Як відзначають в «А-95», через проблеми із закупівлею в Білорусі ринок буде змушений переорієнтуватися на інші напрямки.

Зокрема, очікується збільшення на 30-40 тис. тонн поставок бензину з Литви та Польщі (з НПЗ концерну «Орлен»), на 40-50 тис. тонн - через Феодосійську нафтобазу (ВЕТЕК, «Лукойл», WOG, «Галнафтогаз» ), на 10-20 тис. тонн - через інші порти і сухопутні кордони (Угорщина, Туркменістан, країни Середземномор'я).

У другій половині вересня очікується надходження на ринок нафтопродуктів Одеського НПЗ (близько 35 тис. тонн на місяць).

Аналітики групи підкреслюють, що ресурсний дефіцит очікується тільки щодо бензинів, тоді як ситуація з дизельним паливом поки не викликає побоювань.

«Враховуючи ситуацію, що склалася, уряд України також має посприяти ресурсному наповненню ринку в період пікового споживання і форс-мажорних обставин», - відзначають в «А-95».

На думку аналітиків групи, уряду необхідно тимчасово продовжити ДСТУ 4063-2001 «Бензини автомобільні. Технічні умови» з метою допуску на ринок бензину Шебелинського НПЗ (близько 30 тис. тонн на місяць). Крім того, «Укрзалізниці» слід забезпечити в першочерговому порядку рухомим складом постачальників нафтопродуктів на внутрішній ринок, особливо через морські порти.

Як відзначають в «А-95», Міністерству доходів і зборів також необхідно забезпечити оперативне митне оформлення нафтопродуктів.

На думку експертів, переорієнтація на альтернативні джерела поставок, які мають більшу собівартість за рахунок підвищених логістичних витрат, може призвести до збільшення цін в опті, а в подальшому і в роздробі на 20-30 коп./літр.

Більш істотне зростання цін може бути продиктоване підвищенням світових цін на нафту і нафтопродукти, яке спостерігається наприкінці серпня.

«Спекулятивне зростання цін на бензин в Україні виключено, тому що ринок відкритий і диверсифікований, що унеможливлює виникнення глибокого дефіциту. У свою чергу, приклад російського ринку показує, що навіть у найбільшій нафтовидобувній країні планети можливий ажіотажний ріст цін на паливо і його зникнення на АЗС, якщо цей ринок закритий», - резюмує директор «А-95» Сергій Куюн.

зростання цін, Тарифи та ціни, бензин, Економіка, НОВИНИ

Previous post Next post
Up