(no subject)

Oct 29, 2011 14:29

Вышла, наконец, статья про Илью Хржановского и бесконечные съемки "Дау", над которой я работал еще с прошлого лета. В ноябрьском номере американского GQ. Вот, как водится, для затравки абзац.

The set is roughly the size of two football fields, surrounded by a five-story fantasia of oppressive architecture. One edifice, a woozy take on Lenin’s tomb, has an irregular ziggurat leading up to it. A coliseum-like stadium looms over two drab residential buildings. Atonal cello music squalls across the city, issuing from pole-mounted loudspeakers. The sole purpose of it seems to be to make one tense, uncomfortable, on edge.
“Are you going to augment the city with CGI later?” I ask, just to ask something.
Khrzhanovsky jumps in place and winces. “See, if one of the guards heard you, he would fine me a thousand hryvnias [about $125],” he says. “Because you’re my guest. It doesn’t matter that I am the boss. I get frisked like everyone else. You can’t use words that have no meaning in this world.”
“Like CGI?”
“Now he would fine me twice.”

Сам текст здесь.

А здесь я выложил несколько замечательных фотографий Сергея Максимишина со съемок фильма, не вошедших в статью. Они же присутствуют в виде слайд-шоу в айпадовском издании GQ, так что, надеюсь, возражений против самовольной их публикации не будет. (Будет - уберу).

Дау, Хржановский, недогонзо, gq, сердце тьмы

Previous post Next post
Up