Як залучити ТОП ЗМІ для висвітлення соціальної теми?

May 13, 2011 19:08

Часто буває, що соціальна акція чи захід має актуальний привід і достойну мету, а ЗМІ залишають цю подію без уваги. Знайома ситуація? Як же зробити так, щоб на захід прийшли журналісти,новина про подію потрапила на першу шпальту, а меседж почули люди?. Чим зацікавити редакцію?

Пропонуємо ознайомитися з рекомендаціями на основі опитування редакторів провідних українських медіа на тему висвітлення соціальної проблематики в ЗМІ.

Згідно з результатами дослідження, проведеного серед 16 редакторів провідних ЗМІ України, соціальна тематика в цілому цікава більшості ЗМІ, оскільки тема є значущою, цікавою для аудиторії та актуальною для всієї України. Разом з тим ЗМІ вважають за краще розкривати тему через життєві історії.

Опитування серед редакторів провів Київський міжнародний інститут соціології в рамках проекту ЄС «Права жінок і дітей в Україні - комунікаційний компонент» в період з лютого по березень 2011 року з метою покращення співпраці між громадськими організаціями та ЗМІ.

Для участі в інтерв'ю були запрошені редактори та заступники редакторів, начальники ньюзрумів основних українських ЗМІ (телеканали "Інтер", "1 +1", "Україна", "Новий канал", "СТБ", газети "Сьогодні", "Аргументи і факти України","Дзеркало тижня","Комсомольська правда"; журнали "Профіль", "Експерт","Коментарі","Український тиждень", "Кореспондент", "Фокус").

Загальні рекомендації:
  • Матеріал повинен бути багатоплановим: містити загальний опис проблеми, тенденцій, для ілюстрації теми в матеріалі повинні бути історії реальних людей;
  • серед друкованих ЗМІ можна виділити дві групи: націлені на подачу аналітичної інформації і ті, хто роблять акцент на необхідності присутності героїв реальних історій, практичних порад щодо подолання проблеми, коментарів психологів тощо;
  • серед основних джерел інформації були названі інформаційні агентства (Інтерфакс, Уніан), інтернет-видання, а також персональні інформатори журналістів. У більшості ЗМІ відстеженням подій займаються інформаційні відділи;
  • інтерес викликають спеціалізовані тренінги, що дозволяють журналістам набути навичок роботи у вузькоспеціалізованих темах. Також інтерес був виявлений до тренінгів по роботі з новими медіа;
  • інформація, надана НГО щодо тієї чи іншої проблеми, часто не є адаптованою до подачі через засоби масової комунікації, тому необхідно витрачати дуже багато зусиль для адаптації даних;
  • розсилка новин на редакційну електронну пошту більшістю респондентів була охарактеризована як малоефективна, оскільки необхідна інформація може не дійти до адресата. Один з редакторів порекомендував формулювати тему листа максимально коротко і змістовно, так як листів, що приходять у форматі розсилки досить багато і читаються тільки ті, тема яких одразу зацікавила адресата. При відправленні листа на загальну пошту необхідно вказувати конкретного адресата.
Рекомендації телеканалів:
  • Основним критерієм для відбору матеріалу є наявність героїв, які можуть розповісти свою життєву історію глядачам; тобто соціальну проблему ЗМІ вважають за краще розкривати через приклад окремої людини;
  • одна з найважливіших умов для телеканалу - це можливість зробити матеріал з гарним візуальним супроводом, також має бути присутнім інформаційний привід;
  • конференції, круглі столи та коментарі експертів самі по собі не представляють інтересу взагалі. Окрема інформація в таких випадках як, наприклад, коментарі експертів (особливо міжнародних) може бути використана для демонстрацієї шляхів виходу із ситуації, висвітлення досвіду інших країн у подоланні проблеми;
  • прес-тури малоцікаві, оскільки не дають можливості зробити ексклюзивний матеріал;
  • статистичні дані, контакти експертів і герої для живих історій можуть служити хорошим приводом для співпраці;
  • залучення "селебріті" не завжди цікаво каналу і має обговорюватися додатково, оскільки це не завжди відповідає формату каналу, а в деяких випадках це може суперечити і його політиці;
  • тренінги для журналістів не являються пріоритетом для телеканалів, хоча у випадку важливості теми більшість все ж готова надати журналістам кілька днів на відвідування тренінгів.
Рекомендації газет:
  • За аналогією з телебаченням, газети також радше зацікавлені в життєвих, реальних героях з актуальними історіями ніж в аналітиці. Деякі видання прагнуть висвітлювати ті новини, які не піднімаються ніде більше, тобто ексклюзивну інформацію. Тим не менше, статистичні дані або дані дослідження можуть бути корисні;
  • виданням цікаві й корисні коментарі експертів (психологів, юристів), особливо якщо експерт - міжнародний. Також представляють інтерес практичні поради для читачів;
  • публікація повинна бути корисна максимально широкому колу людей;
  • участь у круглих столах цікава лише в разі актуальності теми, але у виняткових випадках;
  • щоденним виданням дуже складно виділити час для тренінгу. В окремих випадках цікава така тема тренінгу, що є гострою в суспільстві на даний момент (наприклад, підліткове насильство).
Рекомендації журналів:
  • Матеріал повинен складатися з декількох компонентів, самі ж по собі історії рідко представляють інтерес для редакції. Деякі заявляли, що аналітика у чистому вигляді їм не цікава, матеріал повинен бути комбінованим;
  • чистий опис «сумних історій», як правило, не цікавить видання, адже при публікації матеріалів, присвячених окремим проблемам, необхідно також висвітлення шляхів її вирішення та загальна характеристика явища;
  • крім цього, важливим є наявність інформаційного приводу, оскільки це дає можливість матеріалу звучати «більш гостро» та актуально;
  • тема повинна бути суспільно значущою, актуальною в даний момент, а також надана достовірним джерелом інформації. Конференції можуть бути цікавими, проте їх проблематика повинна бути дійсно актуальною;
  • формулювати тему рекомендується досить конкретно і вузьконаправлено. На додаток до розробки теми було запропоновано проведення соціологічних опитувань щодо неї, що допомогло б продемонструвати актуальність теми для населення України;
  • особливо важливою є публікація ексклюзивного матеріалу, який би не був представлений в інших виданнях Україні;
  • одним з головних пріоритетів є авторський матеріал, тому при співпраці з організаціями важливо зберігати незалежність журналіста;
  • можуть бути цікавими тренінги на соціальну тематику, наприклад, гендерні проблеми.
З детальними рекомендаціями на основі дослідження Ви можете ознайомитися на сайті http://vsirivni.com.ua/newsv321.htm .

дослідження, редакція, ТОП ЗМІ, висвітлення соціальної проблематики

Previous post Next post
Up