Сьогодні у світі понад 100 мільйонів безпритульних дітей, з них, за неофіційною статистикою, 200 000 - в Україні. Кожна друга вулична дитина вживає наркотики, алкоголь або нюхає клей. Одна дитина з десяти не знає, як правильно тримати ручку. Проблеми безпритульних дітей - не стільки відсутність їжі, одягу чи даху над головою, скільки байдужість суспільства. Такий меседж було вкладено у соціальну кампанію креативного агентства
Leo Burnett Ukraine під назвою
«Street Children» (Вуличні діти).
Щоб закцентувати увагу на тому, що люди звикли дистанціюватися та уникати цієї проблеми, рекламісти вирішили використати нестандартні носії реклами, партизанський маркетинг та інтернет-технології. Зокрема, на вулицях Києва були розклеєні постери із зображенням безпритульних дітей, на сайтах - поп-ап-банери («надокучлива реклама», що з’являється посередині екрану), нестандартні листівки-вкладиші посеред статей в журналах. Можливість легко позбутися плакату, зірвавши його зі стіни, відімкнути «надокучливу рекламу», або зірвати картинку-наліпку з цікавої статті змушувала людей замислитися, що так само вони вчиняють і в реальному житті.
.
Очевидно, що проблема захисту дітей, що залишилися без батьківського піклування, не зазнає докорінних змін лише за допомогою пересічних громадян. Важливими залишаються дії на державному рівні. Зокрема, в цьому напрямку працює проект ЄС та ЮНІСЕФу «Розвиток комплексних превентивних послуг для дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, які опинились у складних життєвих обставинах». Головна мета якого - позбутися інтернатів в Україні, натомість популяризувати прийомні сім’ї, дитячі будинки сімейного типу, усиновлення.
Поки що цей пілотний проект реалізується лише у Хмельницькій області, але 7 квітня 2011 року на
прес-конференції у Хмельницькому представники ЄС, ЮНІСЕФу та місцевої влади розкажуть про можливості використання позитивного досвіду даного проекту в інших регіонах України.
Нагадуємо, що у травні
Мережа соціальної журналістики організовує
прес-тур до Хмельницького по закладах догляду та виховання дітей, які залишені без родинної підтримки. Реєстрація на прес-тур розпочнеться в кінці квітня.