Сегодня AgileBits поставил меня на измену.
Последние пару лет, я пользуюсь 1Password, до того KeePass’ом и из всех своих паролей, знаю только один, мастер пароль от 1Password.
Вот сегодня вхожу в почту, а мне мол пора, ввести ещё раз пароль, а 1Password запускаться не хочет.
Попробовал перезагрузить лэптоп - не помогло. Пошел на сайт 1Password, из способов связи только Почта, а в почту войти не могу, т.к. пароль от почты в 1Password. Благо на телефоне запустился клиент, вбил, руками, написал письмо. Попросили сделать репорт, отправил. На удивление после ответа быстро ответили:
Hi Leonid,
This looks like an issue with the updater we’ve been tracking that has affected a small amount of users. In order to fix this, we will need to remove and reinstall 1Password. If you have any app cleaning utilities, please disable those. That will ensure that your data stays safe in the process.
* Move the 1Password 4 app from the Applications folder to the Trash.
* Empty the Trash.
* Restart the Mac.
* Re-download 1Password 4 for Mac directly from
https://agilebits.com/downloads
* Move the downloaded app to Applications and launch it.
That should restore functionality.
Because we are still trying to find the cause of the issue, we have a few questions we’d like to ask.
* Which version of 1Password did you update from? (e.g. 4.3, 4.4)
* Did you download the update from the built-in updater, from our website, or from a third party website such as MacUpdate?
* Under System Preferences > Security & Privacy > General, what do you have set for «Allow apps downloaded from:»? (e.g. Mac App Store only, Mac App Store & Identified develops, or Anywhere)
* Which language do you have set under System Preferences > Language & Region?
Let me know how it goes, and thanks for your help in answering those questions!
Проделал указанные шаги, помогло.
Оригинальное сообщение на сайте
sopov.org