Maak je eigen polination technician (oftewel moeder/vader aliën)!

May 04, 2013 22:11


Hey
Onlangs vroeg ik hoe je je moeder/vader aliën kon aanpassen. Wel dit heb ik gedaan en ik heb er een Nederlandstalige tutorial op gemaakt.
En OK het ziet er moeilijk uit maar als je de stappen overloopt is het in 1,2,3 gedaan ;)

Wat heb je nodig?
 fwiffo's Multi-PT kit. Die vind je hier:
https://www.box.com/shared/otvetxw8wo (plaats ergens op je computer de map multipt en unzippen)
 Theo's Unlock Alien Eyes for All Skintones. Die vind je hier:
https://www.box.com/shared/7v2vxp6o0g (plaats in je downloads map en unzippen)
 Als je wil dat je aliëns een andere huid of andere ogen dan de default krijgen dan moet je deze natuurlijk ook al in de downloads hebben staan.
 SimPe
Kies de uitverkorene(n)
 Open BodyShop en maak je sim die je PT moet worden. Er is door fwiffo’s Multi PT kit zelf de mogelijkheid om 4 sims te maken, maar ik hou het bij 1.
 Zorg ervoor dat je je sims volwassen maakt.
 Kies haar, ogen en kleren voor je aliën (blijf wel bij de Maxis defaults, als je ze ten download wilt stellen).


Door die 2e link (Theo…) kan je trouwens de default aliën skin en eyes gebruiken in je bodyshop en CAS.
 Sla je sim op. En ga naar je saved sims map. Mijn Documenten -> EA Games -> SavedSims. Hernoem je sims. Knip en plak ze in je Multipt map die je eerder aanmaakte. (tip: sorteer op datum om je sim te vinden)
 Nu kan je bodyshop sluiten. Ga naar de map multipt. Daar vind je 3 soorten documenten: je sims die je net maakte, MPT-template en verschillende documenten dat je nodig hebt om je sim in een aliën moeder/vader te veranderen.


Klaar?
 Nu openen we het programma SimPe (dit kan even duren).
 Zorg ervoor dat je plugin view aangeklikt is!
(blauw = resource tree ; groen = resource list ; rood = plugin view)


- Open nu je sim door:


- Nu moeten onze bewerkbestanden eraan toegevoegd worden dit doen we met de volgende knop (die omcirkeld staat). Bij mij staat deze in de middelste kolom, maar hij kan ook in de rechter staan.


- Dan vraagt hij welk bestand je wil toevoegen: selecteer ze allemaal!


- Zoek nu in je resource tree ‘catalog description’. Normaal gezien staat het alfabetisch en klik dan in je resource list op ‘catalog description’.


- Nu krijg je het volgende beeld te zien in je plugin view. We geven onze pt een naam, die zal te zien zijn in de stambomen van je aliënkindjes
o 1. Klik op de rij dat zegt first name
o 2. Geef de gewenste naam in
o 3. Klik op ‘copy string to all’. Zo behoudt je alien dezelfde naam in elke taal en in ieder spel.
o 4. Doe de vorige 3 stappen bij de rij last name
o 5. Klik op commit


- Nu zorgen we ervoor dat onze pt een eigen GUID krijgt. Waarom is dat belangrijk? Onze pt krijgt misschien een GUID van iets anders en dan ben je misschien dat geliefde Maxis object kwijt. Dus dit is best een belangrijke, maar soms vergeten, stap!
- Zoek ‘object data’ in je resource tree. En klik op het mapje in je resource list.


o 1. Vul je naam van je pt in waar staat ‘Your name here’
o 2. Klik op commit
o 3. Klik op ‘get GUID’


- Nu krijg je een venster van registratie vul even een gebruikersnaam en paswoord in en klik op ‘register new user’ Als je een nieuw account hebt krijg je zo een 256 GUID’s tot je beschikking. In het veld ‘user GUID’ zie je waarmee jouw GUID altijd mee zal starten
- Klik hierna op register object
- Dan kom je weer terug in het vorige venster. Waar je het vakje aanklikt en klikt op update.


Nu is je PT klaar om gelanceerd te worden. Ooh misschien een goede tip: schrijf je GUID op ;)
Als je nog PT’s wilt herhaal je dit hele proces.
Lanceren
De volgende stap is om fwiffo’s hack je PT’s te herkennen. Om dat te doen moet je je GUID omzetten in ‘little-endians’ en dat doe je het gemakkelijkst op deze manier (deze heb ik gevonden op het internet)


Nadat je dit gedaan hebt klik je opnieuw op ‘open a file’


En deze keer open je de mod template.


Nu niet schrikken. Ik weet het, het ziet er ingewikkeld uit. Nummer 0,1,2,3 & 20 laten we met rust. Je zult gauw een patroon zien terugkeren. Namelijk dat er 4 verschillende sets zijn.


Elke set staat voor 1 van je PT’s.
Laten we kijken naar set A.


1. Set to next, heeft een GUID
2. Create new object instance, heeft een GUID
3. Remove object instance, heeft geen GUID. -> Deze gaan we negeren
4. Zegt ook Set to next, heeft ook een GUID
Rijen 1,2 en 4 gaan we nu aanpassen in het uiterst rechtse kader. (rij 3 niet)
In het omkaderde deel (afbeelding) moet je je omgezette GUID code ingeven (the little-endian) en klik daarna op commit file.
Herhaal dit voor rij 1, 2 en 4.


(eerst staat er AA  AA  AA  AA, hier heb ik het al aangepast)
Voila je eerste PT is gemaakt! Doe nu hetzelfde voor set B, C en D als je nog PT’s wilt.
Als je een PT wilt: speel veilig en vul ook in B, C en D de GUID code van set A.
Als je de default aliën terug wil, dit is zijn GUID:     FC  B9  17  E2
- Als je klaar bent sla het op en sluit je SimPe.
- Ga nu weer naar je map die je in het begin aanmaakte.
- Kopieer je sim en de mod template naar je sim download map
Finished :D

Ik heb het ook in een pdf staan als dat makkelijker is voor jullie, dan ga ik deze later op de avond uploaden ;)
En ik heb het getest en het werkt heel goed :) Misschien weer aanpassen want mijn PT werkt niet zo mooi uit voor mannelijke aliëns.
(als je de PT's wil aanpassen overschrijf gewoon de mod template en je nieuwe sims erbij)

Michelle x

eigen polination technician, tutorial

Previous post Next post
Up