Норвегія розробляє перший у світі електрифіковану автомобільний пором. Плавальний засіб здатне вмістити в себе 120 автомобілів і 360 пасажирів, а повна зарядка акумуляторних батарей займає не більше 10 хвилин.
![](http://www.automotonews.ru/wp-content/uploads/2013/02/ZeroCat-1.jpg)
80-метровий ZeroCat почне курсувати за маршрутом Lavik - Oppedal в 2015 році. Електричну силову установку розробляв норвезький суднобудівний завод Fjellstrand з використанням технології Siemens. Експлуатувати паром буде місцевий оператор Norled.
Замість стандартного дизельного мотора потужністю 2000 кінських сил, який щорічно споживає понад 264 000 галонів палива (більше 1000 тонн), ZeroCat використовує 800-кіловатний акумулятор вагою 11 тонн, який обертає два гвинти. Завдяки алюмінієвому корпусу електрифікований паром вдвічі легше свого традиційного аналога. На швидкості ходу в 10 вузлів ZeroCat вимагає всього 400 кВт потужності.
![](http://www.automotonews.ru/wp-content/uploads/2013/02/ZeroCat.jpg)
Однією з вимог, що пред'являються до ZeroCat, є швидка перезарядка акумулятора між поїздками. Norled робить це всього за 10 хвилин, але не за рахунок потужної енергосистеми. Оператор покладається на високоємні акумуляторні батареї, встановлені в кожному порту. Поки судно курсує, вони повільно заряджаються. «Гаряча заміна» батарей відбувається під час посадки і висадки пасажирів. Хотите узнать все о том как быстро можно
косметологические аппараты в киеве купитьпо совершенно низким и приемлемым ценам и не только! То не медлите и заходите на этот сайтик, здесь вы найдете и откроете для себя много нового и полезного! Советую!
За словами Siemens, ZeroCat може допомогти зменшити кількість шкідливих викидів CO2 в атмосферу практично до 3000 тонн. Для країни, яка не може обійтися без переправ, яка добровільно взяла на себе зобов'язання щодо скорочення викидів парникових газів, електрифікований парою є дуже важливим кроком. Незважаючи на статус крупного експортера нафти і газу, свої внутрішні потреби в електроенергії Норвегія забезпечує за рахунок гідроенергетики, тому електрифіковані переправи пропонують явні екологічні переваги.
Очікується, що ZeroCat буде експлуатуватися Norled до 2025 року. Siemens вважає можливим, що в найближчому майбутньому всі дизельні пороми будуть замінені електроальтернатівой, яка більш дружелюбна до навколишнього середовища.