Jan 07, 2007 13:34
Men zegt vaak het raar te vinden goeie voornemens te hebben. Waarom op 1 januari iets veranderen als je dat altijd al kan doen. Waarom op valentijnsdag iets liefs voor je geliefde doen als je dat elke dag al gewoon kan doen? Men raakt overompeld van commercie tegenover feestdagen. In september zijn er al pepernoten en is sinterklaas op tv. En op 6 december zien we het station al vol hangen met lichtjes en de winkels vol met uitverkoop. En dit gegeven zorgt er voor dat feestdagen hun bedoeling missen. Kerst en gezelligheid, Valentijn en liefde, Sinterklaas en snoep. Elke feestdag komt elk jaar weer langs en bij kerst denk ik: Goh, voor je het weet is het weer zomer. En als het zomer is denk ik: Goh, voor je het weet zitten we te kerstbrunchen. Zo heeft elke feestdag zijn cliché's. Zo gourmetten we het hele jaar niet maar in december 6 keer en zo raken we het hele jaar geen champagne aan behalve met oud en nieuw. Cliché's die we elk jaar weer doen, cliché's die een sleur worden. Uren bezig zijn met het schrijven van kerstkaarten, als ik maar niemand vergeten ben! Maar binnen al het overdreven gedoe rond feestdagen zit iets waarom we het elk jaar weer opnieuw doen.
Omdat het het ideale moment is, om het te doen.
Stifler