This sounds very familiar; Professor X himself was an "adjunct professor" in his sh*tty college meaning he is paid peanuts as compared to the faculty; still, this was better than he'd be paid in a school. There must be a whole world of such bottom dwellers barely scratching a living. I am amazaed that there are so many people buying into it.
I've heard all kind of explanations of dropping standards in schools(I am talking about Israel), but the competition between the third-rate colleges and the schools has never been singled out as the chief problem. I am absolutely amazed by the proliferation of such colleges. Where there used to be just a few, there are dozens of them now. I remember when I was a kid I read a sci-fi novel by Asimov, "Profession," about the future in which everyone is a diplomed expert: they find what your brain is best for and load it with tapes. This "education" takes an hour, and then there is May 1 Olympics for such specialists. Here it is http://www.abelard.org/asimov.php I feel like I am already living in this future of such "experts": the only difference is that instead of futuristic tapes they use multiple-choice exams and droning adjunct professors...
Взрывной рост числа третьесортных колледжей объясним только инфляцией "академических" степеней, и она началась не вчера...
В начале 20 века человек с высшим образованием (инженер) был Фигурой: за ним посылали пролётку, когда требовалось его присутствие на фабрике. В поколении моих родителей (начало работы - 50-е/60-е годы) высшее образование уже считалось той нормой, к которой должен стремиться "интеллигентный человек". Учёная степень (кандидатская) была признаком отличия: статьи в научных/технических журналах подписывались "к.ф.-м.н. Такойто Х.У.", "инж. Простаков А. Б.". В моём поколении (путёвка в жизнь выписана в 70-е/80-е) кандидатские корочки уже рассматривались, как нечто само собой разумеющееся для человека, работающего головой; докторская годам к 50 или ранее была уделом наиболее талантливых/амбициозных/both. Потом и этот рубеж был взят наследниками большевиков: в 90-е уже у хорошего человека можно было озабоченно спросить, мол, а чего ты с докторской-то тянешь?
Конечно, в этой истории происходит постепенное сужение выборки (и тем самым искажение статистической картины), но общая тенденция несомненна и повсеместна.
I've heard all kind of explanations of dropping standards in schools(I am talking about Israel), but the competition between the third-rate colleges and the schools has never been singled out as the chief problem. I am absolutely amazed by the proliferation of such colleges. Where there used to be just a few, there are dozens of them now. I remember when I was a kid I read a sci-fi novel by Asimov, "Profession," about the future in which everyone is a diplomed expert: they find what your brain is best for and load it with tapes. This "education" takes an hour, and then there is May 1 Olympics for such specialists. Here it is
http://www.abelard.org/asimov.php
I feel like I am already living in this future of such "experts": the only difference is that instead of futuristic tapes they use multiple-choice exams and droning adjunct professors...
Reply
В начале 20 века человек с высшим образованием (инженер) был Фигурой: за ним посылали пролётку, когда требовалось его присутствие на фабрике. В поколении моих родителей (начало работы - 50-е/60-е годы) высшее образование уже считалось той нормой, к которой должен стремиться "интеллигентный человек". Учёная степень (кандидатская) была признаком отличия: статьи в научных/технических журналах подписывались "к.ф.-м.н. Такойто Х.У.", "инж. Простаков А. Б.". В моём поколении (путёвка в жизнь выписана в 70-е/80-е) кандидатские корочки уже рассматривались, как нечто само собой разумеющееся для человека, работающего головой; докторская годам к 50 или ранее была уделом наиболее талантливых/амбициозных/both. Потом и этот рубеж был взят наследниками большевиков: в 90-е уже у хорошего человека можно было озабоченно спросить, мол, а чего ты с докторской-то тянешь?
Конечно, в этой истории происходит постепенное сужение выборки (и тем самым искажение статистической картины), но общая тенденция несомненна и повсеместна.
Reply
Reply
Leave a comment