Цікаву статтю минулого тижня
написав Євген Червоненко, керівник комітету з підготовки до ЄВРО-2012. Червоненко досить красномовно проілюстрував, як держава нібито прагне провести на високому рівні чемпіонат, але водночас робить все, аби чемпіонат провалити.
«Найбільше непокоїть ситуація з іншими ключовими об'єктами інфраструктури ЄВРО-2012 - аеропортами і дорогами… Ситуація, яка сьогодні склалась навколо аеропортів, взагалі викликає у мене і гнів, і нерозуміння одночасно. І це при тому, що по аеропортах у нас всюди червоні картки від УЄФА. Якщо йдеться про те, що треба мінімізувати витрати державного бюджету, то поясніть мені, чому тоді держава хоче націоналізувати аеропорти? Чому держава, чи, вибачте, окремі її представники, хочуть витрачати шалені державні кошти як на будівництво та реконструкцію смуг, так і на їх подальше утримання? Враховуючи, що за теперішнього і майбутнього трафіку смуги у нас взагалі збиткові, це абсурдна ситуація. Зрозуміло, що основна мета такого підходу - сісти на мільярдні державні грошові потоки».
Щодо аеропортів - це Червоненко згадує уряд: прем’єр Юлія Тимошенко заявила про намір націоналізувати 24 аеропорти. Позиція Червоненка слушна: у розвитку аеропортів зацікавлені, насамперед, міста, а не держава. В уряду не вистачає грошей утримувати чотири наявних державних аеропорти. Незрозуміло, яким чином Міністерство транспорту і зв'язку планує здійснювати будівництво, реконструкцію та модернізацію всіх решти.
Але є ще одне питання: яким чином Кабінет Міністрів збирається відібрати у нашого 300-тисячного міста аеропорт? Адже право власності захищене Конституцією. Тим паче, що Черкаська влада за останній рік зуміла повернути черкаський аеропорт до життя: почали приймати чартерні літаки, отримали сертифікат, укладаються контакти з інвесторами. Влітку аеропорт отримає статус міжнародного, що дозволить летовищу приймати міжнародні рейси і стати прибутковим підприємством. Натомість, ці плани міста через рішення уряду можуть залишитися лише планами.
Черкаський аеропорт кілька разів переходив «з рук у руки» - спершу він був у власності міської ради, потім ним опікувалася облдержадміністрація, потім його знову повернули місту. Згодом міська рада за попереднього керівництва передала аеропорт в концесію. Тепер аеропорт знову хочуть відібрати, тепер уже - на користь Кабінету міністрів. Залишається сподіватися, що в Україні і далі діятиме Конституція, і нам вдасться створити у Черкасах потужних транспортний і логістичний центр.