Что делать после победы?

Jan 30, 2014 13:13

texty.org.ua опубликовали типа программу действий правительства (нового) на первое время, состоящую из 10 пунктов.
Все вроде бы правильно, но только при одном условии - если придет добрый царь))))
Который НИКОГДА не придет. Даже оппозиционеры (не все) зарабатывают на откатах и т.д.
Плюс необходимо учитывать, что даже в случае роспуска Парламента, новый состав снова будет состоять на 50% из Партии Регионов, даже если вдруг они станут носить партбилет "Батькивщины" или партии "Удар".
Первые действия должны угодить всем: и населению, и олигархам, и новой власти в центре и на местах.
Или же реформы будут буксовать как и в 2005-2010. Ющенко этого не понял и поплатился властью, Янукович тоже не осознал - евромайдан. И это будет продолжаться до бесконечности.
***
И программа текстов.орг.юа
1. Зменшення доходів та видатків бюджету.
Видатки загального бюджету треба скоротити не менше, ніж на 100-120 млрд.грн. Тоді не буде дефіциту, не потрібно буде витискувати податки та можна буде хоч трохи їх знизити.
Якщо, наприклад, видатки на економіку, як найбільш корупційні, скоротити наполовину, тобто в цифрах 2012р. - на 31млрд.гр, видатки на владу та охорону порядку - на третину, тобто в цифрах 2012р. це дасть скорочення на 25млрд. грн, то соціальні видатки, включаючи медицину та освіту, треба в цифрах 2012 р. скоротити не менше, ніж на 44 млрд. грн., тобто на 10%.
ШВИДКО ДЕРЖАВНІ РЕЗИДЕНЦІЇ І ЗА ПОВНУ ЦІНУ НЕ ПРОДАТИ
Перед скорочення видатків, що зачипають простих людей, треба скоротити пільги урядовцям та суддям, оголосити продаж державних резиденцій, непотрібних державних об‘єктів розкошу. Це потрібно для психологічного ефекту, щоб люди не відчували себе ошуканими новою владою. Хоча швидко і за повну ціну їх не продати.
Треба пам’ятати, що багато с цих видатків теперішня влада скорочує по факту, хоча й не оголошує про це. Неоплачувані відпустки, несплата підприємствам їх розходів на влаштування безробітних чи лікування хворих - це стало повсякденням. Чи не краще оголосити про це і виконувати ті зобов’язання, які залишаться?
2. Припинення підтримки курсу гривні.
Золотовалютні резерви країни зменшуються, з них потрібно виплачувати борги. Курс української гривні не можливо більше підтримуватись штучно, він буде падати до тієї позначки, на якій вдасться збалансувати експорт з імпортом. Це зменшить доходи майже всіх. Але збільшить виробництво експортних товарів та послуг.
3. Зменшення податків.
Зменшити їх набагато відразу не вдасться. Але найбільш тяжкі податки - ПДВ на Єдиний соціальний внесок треба буде зменшити відразу, хоча б на 2% кожний і оголосити про їх наступне зменшення в подальші роки.
4. Пенсійна реформа.
Перехід від теперішньої солідарної системи до накопичувальної, коли пенсійні внески кожного зберігаються на персональних рахунках і належать не державі, а особисто платнику, неможливо зробити за 1 день, але починати треба відразу, з перших днів нової влади. Внески до солідарної системи треба зменшувати на кілька процентів на рік, половину з яких переводити до накопичувальної системи, а другу половину буде складати абсолютне зменшення. Без цього неможливе ані збільшення зарплат, ані економічний підйом.
5. Перезавантаження контролюючих органів.
Всі контролюючі органи мають бути розпущені за винятком тих, хто вказаний в міжнародних забов’язання України - такі органи тимчасово продовжать свою роботу. Всі нормативні акти регулюючого характери мають бути скасовані. Новій владі треба буде почати с чистого листа, створити нове регулююче законодавство та органи, що будуть його реалізовувати. Коректування раніш створених норм та перебудова старих регулюючих органів неможлива. це показав багаторічний досвід. На це вказують і закордонні експерти.
Нове законодавство і створення нових органів має проходити під контролем закордонних та українських фахівців і мати необхідний мінімум норм та людей. Кількість та тривалість перевірок мають бути обмеженими.
Виплати українських громадян чиновникам особисто у кишеню часто переважають виплати в бюджет. Перезавантаження контролерів збереже для економіки мільярди гривень, значно зменшить корупцію, бо відпаде її предмет.
6. Захист власності.
Закон повинен захистити будь-яку власність, яка відкрито набута 3 чи більше років тому. Відкритий реєстр власності має дати можливість кожному подивитись, кому належить об’єкт власності, яка його історія, обтяження та ін.
Обурливий голос питає - так що, все, що загарбали «олігархи», «сім’я» та інші негідники, все їм залишиться?
Відповідь проста - процес переділу власності, якщо він буде йти чесно та у правовий спосіб, може тягнутись роками і зачепити будь-кого.
формалізація і захист набутої власності не відміняє карної відповідальності за злочини в процесі її набуття
В олігархів більше ресурсів захистити свою власність, ніж у представників малого чи середнього бізнесу. Якщо ми хочемо сталого розвитку, треба припинити процес переділу.
Цей процес захоплюючий, на відміну від нудного розвитку економіки, але результат зазвичай, негативний.
І, головне, формалізація і захист набутої власності не відміняє карної відповідальності за злочини в процесі її набуття. Але карні злочини треба доводити у суді, це складніше, ніж забрати власність з політичних мотивів.
7. Тарифи на енергетичні ресурси мають бути зменшені для економіки.
Це може потребувати їх збільшення для населення. Сьогодні на експорт електрика йде майже в 2 рази дешевша, ніж для української промисловості.
Потрібен ринок з однаковим ціноутворенням для всіх споживачів електрики, газу, тепла, води та т.ін. Це збільшить необхідність допомоги бідному населенню, але зменшить дотації енергетичним монополіям, що ростуть з кожним роком та є джерелом корупції.
8. Розділення держмонополій з поступової приватизацією відокремлених частин.
Держмонополії сьогодні - центр розпусти, відкатів та хабарництва. Об’єднання під одним менеджментом різних видів бізнесу сьогодні рідко зустрічається у світі, суперечить вимогам європейського співтовариства.
Наприклад, Нафтогаз одночасно веде розвідку та видобування газу та нафти, транспортування, розподіл та продаж кінцевому споживачу. Це само по собі суперечить 3-му енергопакету ЄС. Але в Нафтогазу ще є ремонтні служби, виготовлення обладнання, приборів обліку та ін. Це все різні види бізнесу мають бути відокремлені.
Те саме й з Укрзалізницею. Шляхове господарство, вантажні та пасажирські перевезення, функціонування вокзалів, продаж квитків, вагоноремонтні заводи, громадське харчування, прання білизни та багато інших видів діяльності мають бути виділені та приватизовані окремо.
ОКРІМ ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА УСІХ ПІДРОЗДІЛИ УКРЗАЛІЗНИЦІ - ПРИВАТИЗУВАТИ
Кожний з цих видів діяльності (можливо, окрім шляхового господарства) може виконуватись приватними фірмами на конкурсній основі. Об’єднання їх всіх в одному суб’єкті створює ситуацію непідконтрольності, викликає велику корупцію, що розповсюджується на всю іншу економіку.
9. Зменшення мит на більшість товарів, затвердження нормативів часу проходження товарів на митниці як головний показник її роботи.
Сьогодні робота митниці - один з головних факторів стримування експорту, іноземних інвестицій. Проходження митниці - складна і затратна процедура, а на розмір контрабанди це не впливає, бо головні контрабандисти роблять свою роботи по погодженню з митницею.
10. Розпустити підрозділи економічної безпеки МВС і податкової міліції.
Митниця та податкова не повинні вести оперативну діяльність, для цього є звичайна міліція і робити це вона може на загальних підставах після порушення кримінальної справи, а не з власної ініціативи.
Очікувані результати.
Наведені дії - ще не реформи, а можливість збалансувати економіку без надзвичайних заходів і підготуватися до реформ.
Бо підготовка податкової, пенсійної, освітньої, соціальної, медичної ті інших реформ потребує часу, обговорення, залучення фахівців. А певні кроки треба робити відразу.
Ці кроки на першому етапі можуть призвести до втрати роботи, зменшення доходів певної кількості населення - пенсіонерів, пільговиків, бюджетників, працівників державних підприємств.
Але ці ж самі кроки на протязі 3-4 місяців дадуть перший ефект у вигляді збільшення виробництва, зарплат, зайнятості у приватному секторі. Треба лише досягти соціального миру на цей період. Бо в подальшому зиск від таких заходів відчує абсолютна більшість населення.
Завдання нової влади - проявити особисту чесність, не намагатись скористуватись набутими привілеями влади, відмовитись від них і розпродати максимум з того, що може бути розпродане - резиденції, транспорт, будинки, місця відпочинку.
Завдання влади пояснити, що обмеження потрібні для росту економіки та суспільного багатства, вони дають перспективи нашим дітям та онукам, а кінцевому рахунку, всім.
Далі, такі економічні зміни певне викличуть схвалення міжнародних інституцій, що може привести до повернення кредитування з боку МВФ, експерти якої вимагали саме таких реформ. Це спростить виконання першочергових заходів.
Це єдиний вихід щоб зміна влади призвела до нової якості.

экономика украины, политика в украине

Previous post Next post
Up