Taikinys buvo "SAPSAN"?

Dec 02, 2009 01:32

Toje judrioje Rusijos geležinkelio magistralėje Maskva - Sankt Peterburgas, kur penktadienio naktį buvo susprogdintas greitasis traukinys "Nevskij Ekspress" šiuo metu yra bandomas dar greitesnis - "Siemens" gamybos "SAPSAN". Oficialiai pranešta, kad bandomasis "SAPSAN" sąstatas pravažiavo būsimos avarijos vietą likus keturiadešimčiai minučių iki ( Read more... )

rusija, ekonomika, katastrofos, terorizmas, žiniasklaida

Leave a comment

Comments 15

xerksas December 2 2009, 00:44:02 UTC
Šiaip jau dar reikėtų įrodyti, kad tai buvo sprogdinimas ir teroro aktas: http://reytar.livejournal.com/56664.html?style=mine

Tai tik vienas iš kokių penkių ar šešių mano akimis permestų straipsnių, kurių autoriai, remdamiesi ar savo buvusia (esama) sprogdintojo, ar geležinkelininko patirtimi abejoja buvus sprogimą ir kalba apie tikėtiną bėgio trūkimą dėl neteisingos eksploatacijos.

Reply

ryst1966 December 2 2009, 02:02:03 UTC
Tą girdėjau. Tokiu atveju - lieto, o suveržto bėgio - ir jeigu nebuvo jokios bombos, taip pat katastrofai įvykus dėl medžiagų atsparumo šaltu metų laiku recidyvo... Mano klausimas apie vidinės įrangos vagono viduje tvirtinimo kokybę yra dar labiau pagrįstas.

Reply

xerksas December 3 2009, 23:12:25 UTC
Na, jei Kremliui tenka telešou per 1Kanalą rengti, įtikinėjant visuomenę, kad tai tikrai buvo teroro aktas, vadinasi, technogeninę versiją galima laikyti beveik įrodyta :o)

Reply

Truputis matematikos xerksas December 4 2009, 00:03:05 UTC
Beklausydamas pakankamai nykią diskusiją, ėmiau ir paskaičiavau, kiek skirsis krėslo "atplėšimo energija" priklausomai nuo traukinio greičio. Darau prielaidą, kad krėslo svoris 50 kg, traukinio geritis, atitinkamai, 100 km/val., kaip Lietuvoje ir 200 km/val., kaip "Nevos eksprese".

Pagal visiems žinomą formulę E=MxC2, kurioje C - tai greitis, gavau tokį rezultatą: Kai greitis 100 km/val., krėslo energija - 18.000 GJ, kai greitis 200 km/val., krėslo energija - 2.000.000 GJ

T.y., greičiui padidėjus du kartus, krėslą nuo vagono grindų plėš 100 (šimtą) kartų didesnė jėga. Tad manau, kad, kol Lietuvoje tokių traukinių greičių nėra, dėl vagonų krėslų tvirtinimo saugumo galima nesukti galvos.

P.S. Nors gerai būtų, kad kas nors geriau už mane matematiką išmanantis perskaičiuotų :o) Kažkas čia man ne taip pasirodė....

Reply


maumaz December 2 2009, 08:26:12 UTC
Dėl vidinės įrangos tvirtinimo, aš, aišku, esu tundra humanitaras, bet jeigu greitis 150 km/h, tai kokia vidinė įranga galėtų atlaikyti?

Reply

ryst1966 December 2 2009, 09:44:22 UTC
Aš taip pat ne inžinierius, užtat ir klausinėju čia. Tačiau, jeigu neklystu, Olandijoje teko važiuoti traukiniu, kurio viduje beveik visa vidinė įranga lieta iš plastmasės. Na, panašiu principu, kaip tos sėdimos vietos "Mercedes" autobusuose Vilniuje, kurios įrengtos virš priekinio ir užpakalinio tilto. Gal mažiau minkšta po sėdyne, bet... Kas žino.

Reply


qui bono? maumaz December 2 2009, 08:30:18 UTC
Ir dar - o kam versti SAPSANą, kuris greičiausiai važiuoja tuščias, jeigu priimame teroro akto versiją? O jeigu laikomės technogeninės avarijos, tada jokio skirtumo.

Reply

Re: qui bono? ryst1966 December 2 2009, 09:48:29 UTC
Na, kad ir dėl to, jog iš "SAPSAN" eksploatacijos pradžios rusai būtų padarę propagandinę pompą. O štai bandymų metu jis būtų nuvažiavęs nuo bėgių. Nežinau... Labai daug klausimų kiekvienąsyk kyla dėl Rusijos uždarumo.

Kažkaip labai greitai rusai šįkart pripažino, kad įvyko teroro aktas, nors paprastai bent jau formaliai pabrėžia, jog "yra tiriamos įvairios versijos". Vėliau tas "antrojo užtaiso" sporgimas, kurio fizinių pasekmių ir vietos vizualiai niekas nematė. Etc., etc.

Reply


vklase December 2 2009, 08:49:36 UTC
visiškiems sąmokslo teorijų mėgėjams - http://www.apn.ru/publications/article22191.htm

Reply

nukryptemė maumaz December 2 2009, 09:48:18 UTC
Этот поезд в огне
Им не на что больше жать?

:)

Reply


zalias_bebras December 2 2009, 09:26:10 UTC
Čia kokistai Landsbergas su Pocium užu Bražuolę keršyjo, ne kitep.

Reply


Leave a comment

Up