Думки про ВКонтакте і Facebook

Feb 01, 2011 12:52


Originally published at Блог Романа Голубовського. You can comment here or there.


Передмова. “ВКонтакте - для школоти! ВКонтакте - всього-то копія Фейсбуку! Facebook - це серйозно, а ВКонтакте - так, архів музики і порнухи!” - кричали ті ж вчорашні школьнєГі після перегляду “Соціальної мережі“, і бігли реєструватись на Facebook, і навіть деколи (о, Боже!) в Твіттер.

“Негарно так говорити про мій ВКонтактік“, - подумав Паша Дуров, скликав колег по соцмережі номер один в Рунеті, і постановив:

а) Будемо тепер відкритою компанією: заведемо блог на Хабрі і зареєструємо Циплухіна в Твіттері. Хай в людей міняється думка про ВК.

б) Скільки можна спілкуватись один на один (всім вже набридло читати “Как дела?” в “отриманих”), - хай спілкуються публічно! По-перше, думатимуть, про що говорити, - а значить буде цікаво не лише двом учасникам діалогу, а й іншим. По-друге, публічні записи закликатимуть інших до обговорення у вигляді коментарів, - а значить, додаткова активність. Тому, давайте змінимо стіну ВКонтакте!

в) Цікаві записи повинні привертати увагу більшої аудиторії! Тому, давайте введемо лайки (кнопка “Мне нравится”) і загальний топ записів (Новости > Популярные), - десь так, як на головній сторінці LiveJournal.

Постановлено - зроблено! Пройшов час - робимо перші висновки (тепер, власне, сама мова):

1. Facebook

Відомо, що зараз в Україні (ймовірно, в Росії теж) у Facebook найдорожча аудиторія: платоспроможні люди середнього віку (20-40 років). Додаємо: “просунуті” інтернет-користувачі (ґаджетомани?), з інтелектом, люди приймаючі рішення і далі все в такому ключі. Тому, зареєструватись на Facebook - як мінімум круто, навіть статусно! Але, це - поки сюди не прийшли всі інші (читай, школярі).

Бо в країнах, де Фейсбук номер один, найактивніша аудиторія у ньому - та ж “школота”. Тільки спілкується вона не російською, а англійською (саме тому здається, що там всі такі розумні). Мало хто підозрює, що переберись усі на Фейсбук, - і там буде точно така ж демографічна картина як і на ВК.

Хоча (спробую собі опонувати). Зараз на FB розумні дяді й тьоті пишуть “розумні речі”. Тому, щойно зареєстрований користувач наслідуючи їх також буде намагатись писати “розумні”, дорослі речі. Як результат, з приходом нових людей рівень тем для обговорення на Facebook якщо й знизиться, то не критично. Ті, кому не будуть цікаві такі теми - просто залишаться ВКонтакте.

2. ВКонтакте

ВКонтакте все робить правильно. Здавалось би. Та чи поводять себе користувачі так, як очікувалось?

Була ідея зробити людей більш публічними, цікавими не лише для своїх друзів, але й для інших користувачів. Щоб засвітитись перед іншими, треба виділитись серед натовпу. Для цього потрібно отримати багато лайків і попасти в топ записів.

Та от в чому справа. Люди сюди приходять для двох цілей: спілкування та розваги. Тому, виділятись почали не цікаві люди та оригінальні речі, а звичайні приколи, анекдоти, “крилаті” фрази. Потрапити в топ не важко, - скопіював смішний анекдот - і ти в топі (знаю, про що говорю - був близько).

І що? Хіба після змін щось помінялось? Люди, які колись відповідали на “Как дела?”, тепер тиснуть на кнопки “Мне нравится”. А хіба можна порівнювати пости, що попадають в топ ЖЖ ( про Транснефть чи репортаж з Манежної площі), із звичайними анекдотами що попадають в топ ВКонтакте? При тому, записи на перших місцях топу ВК, які тяжко назвати корисними, отримують по 60 тисяч (!) лайків, читають їх ще більше, - а це могло би бути чимось потрібним.

Якщо й хотілось заперечити твердження, приведені на початку статті (”вконтакте для школоти” і т.д.), то, здається, не вийшло.

Висновки: Соціальна мережа ВКонтакте продовжує жити і розвиватись. І з такою кількістю аудиторії ймовірність бути переможеною Facebook-ом протягом найближчих років є дуже малою. Але і цікавішою, інтелектуальнішою ВКонтакте навряд стане: спосіб розваг поміняли, суть розваг залишилась. Facebook помаленьку ростиме, аудиторію ВК повністю не забираючи, - люди сидітимуть і там і там. А далі, “to be continued…”

P.S.: Одноклассники.ru в комі. Вони здавалось би є, але лежать, не рухаються, - лише дихають.

…але, не вмирають! - кома.

Постовий: Хтось сидить в соціальних мережах для розваги, а хтось в інтернеті пробує заробити гроші. Блог Аббата Кальне розповідає про друге.

Одноклассники.ру, facebook, like, Павел Дуров, соціальні мережі, УАнет, Рунет, ВКонтакте.ру

Previous post Next post
Up