iCamp Lviv 2010: відгук

Dec 01, 2010 10:00


Originally published at Блог Романа Голубовського. You can comment here or there.

В суботу 27 листопада відбувся форум iCamp Lviv 2010, зібравши близько 250 спеціалістів у галузі інтернет: підприємців, управлінців, маркетологів, веб-розробників, SEO та SMM спеціалістів, журналістів, блогерів тощо.

Програма була доволі насиченою - форум проходив у чотири паралельних потоки. Доводилось вибирати, на які доповіді йти, а які пропускати - зате, зовсім не залишалось часу нудьгувати чи слухати щось нецікаве для себе. Зараз коротко пройдусь по доповідачам та доповідям, які мене зацікавили. Деякі тези написані швидше для себе - щоб тримати в пам’яті, тому наперед вибачаюсь за “многабукав“.


Андрій Капельцов розповів про новинки SEO 2010 року та дав поради щодо оптимізації під них. Для прикладу, 2010 року Google запустив перегляд сайтів прямо у пошуковій видачі. Відповідно, для того, щоб користувач перейшов на сайт, тепер потрібно працювати не лише над цікавими заголовками, але і над дизайном - скріншот сайту повинен викликати бажання перейти по посиланню. Також Андрій згадав про Google Suggestions: за статистикою, люди при вводі частіше вибирають те, що їм підказує пошукова система. Тому, тексти потрібно оптимізувати під те, що є у підказках. Ще одна цікава річ: видача залежить не лише від регіону, у якому знаходиться користувач, але і від мови браузера. Корисний лінк, яким поділився спеціаліст з SEO - сервіс для перевірки зворотніх посилань - www.seomoz.org/linkscape

Дуже сподобалась доповідь Отара Довженка. Він у спокійній та невимушеній манері розповів про блоги, журналістику, та як ці два поняття пов’язані між собою. Тут не можу не передати деякі цікаві думки:
  • Соціальні мережі перебирають на себе частину функцій блогів: зокрема, литдибр (”що бачу - те й співаю!”). А це значить, що якість блогів покращиться - залишаться здебільшого блогери, які розповідатимуть цікаве не лише для себе, але і для інших.
  • Бути блогером для журналіста - більш ніж органічно: особливо в світлі тиску на ЗМІ останнім часом. В блозі можна сказати те, що дійсно вважаєш за потрібне, а не тільки те, що пропустила редакція.
  • Блог - тренажер для журналіста. Одна з великих переваг публікації в блозі - зворотній зв’язок у вигляді коментарів: видно, що цікаво, а що ні (натомість в ЗМІ може з’явитись стаття, що цікава одному лише редактору, і нецікава широкому загалу). Також блог - це гарний засіб для “обкатки” ідей перед публікацією - можна і зовсім змінити свою позицію щодо описаної теми після дискусії у коментарях.
  • Успішний блогер (які і журналіст) - це фільтр цікавого. Якщо людина сама по собі нецікава - вона не зможе стати цим фільтром, і відповідно не стане популярним блогером чи успішним журналістом.
  • В Україні власноруч ведуть свої блоги лише два політика: Леся Оробець та Михайло  Бродський. Причому, “Леся Оробець більшою мірою блогер ніж політик“.
  • Професія журналіста в Україні занепадає під політичним тиском, відкриваючи двері громадській журналістиці. Як приклад, можна привести історію з податковим кодексом - коли телеканали мовчали, а інтернет вже весь гудів про протести на Майдані.

Роман Рибальченко розповідав цікаво але без особливої конкретики - основну ідею доповіді можна вмістити у наступному реченні: “Для ефективного використання рекламного бюджету в інтернеті потрібно міряти все - на що він йде ефективно, на що ні, а допоможе у цьому Google Analytics“.

Сподобалась доповідь Сергія Пішковіція. Незважаючи на досить затерту (для тих, хто читає блоги) тему, доповідь “Як створити успішний блог” мені сподобалась і також дала кілька тем для роздумів.

Олексій Мась цікаво розповів про побудову бренду в інтернеті. Його особлива і своєрідна манера говорити у жартівливих тонах зробила доповідь чи не найяскравішою з тих, які прозвучали на iCamp. Формула бренду: Бренд = впізнаваність + лояльність. Однієї впізнаваності не вистачає - як приклад Мась приводить Януковича, - і аудиторія в сміх! Сподобалась розказана Олексієм історія першої вірусної рекламної кампанії, що проводилась ще у середньовіччі: спеціально найняті молоді люди ходили по генделикам міста і просили барменів налити їм коньяк певної торгової марки, і якщо такого не було, просто громили цю забігайлівку.

Було що послухати і на круглому столі на тему “Де гроші в УАнеті“, у якому прийняли участь Олексій Мась, Дмитро Лаппо та ОлександрЧегринець.
  • Уанет - це інтернет в США в кінці 90-х.
  • На золотій лихоманці в 19 столітті у США найбільше заробили ті, хто продавали інструменти для копання золота. Так і зараз - найбільше заробляють ті, хто продають “інструменти” - наприклад, SEO та SMM спеціалісти.
  • SMM зараз - те саме, що і SEO 4 роки тому - туманні послуги за реальні гроші
  • Запитання: Хто з українців тратить гроші в Інтернеті? Відповідь: Люди, зареєстровані у Facebook (це про те, що поки що у FB - найпрогресивніша частина користувачів УАнету)
  • Одноклассники.ру - аська для тих, кому за 40

Дискусію викликала доповідь Ярослава Семківа про управління репутацією в інтернеті - SERM (Search Engine Reputation Management). SERM = SEO + PR. SERM - це витіснення з результатів видачі пошуку негативних відгуків про компанію. Технічно - це створення “правильних” статей про компанію і просування їх у пошуку. А дискусія зав’язалась навколо тези, що можливо правильніше вкладати гроші у покращення сервісу/продукту а не в усунення негативних відгуків з допомогою SERM.

Одною з найцікавіших також була доповідь Ярослава Ажнюка про соціальні мережі та погляд у найближче майбутнє. “Колись найголовніше - це були лінки, зараз - це like-и” - констатував Ярослав, а ще розповів про те, що стратегічно задачею для соцмереж (як Facebook так і Вконтакте) зараз є розставити кнопки like на усіх сайтах інтернету та поселитись на мобільних телефонах - для цього вони, ймовірно, платять мобільним операторам і у людей з’являється безкоштовний доступ до соціальних мереж з телефонів - 0.facebook.com та 0.vkontakte.ru. А ще, мені дуже сподобалась, як відповів Ярослав Ажнюк на запитання про залежність від соцмереж: “Залежність від соцмереж, залежність від інтернету, залежність від струму. Все це - страх перед новим! Колись люди страйкували проти друку книг (напротивагу рукописному копіюванню книг). Щодо соціальних мереж, з часом люди зрозуміють, що корисно, а що ні - і це буде еволюційно і природньо“. На завершення свого виступу Ярослав порадив усім читати watcher.com.ua, - я в свою чергу приєднуюсь до поради.

Нажаль “хедлайнер” конференції Денис Олейніков не з’явився через протест підприємців. Ще один мінус - деколи невідповідність доповіді і секції, в якій вона проводиться - наприклад, розповідати журналістам та блогерам про купівлю статей у ЗМІ та на блогах для цілей SERM було м’яко кажучи недоречно.

Та загалом конференція залишила по собі багато позитиву і хороших вражень. А також купу їжі для розуму, за що велика подяка всім доповідачам та організаторам. Сподіваюсь, на наступний рік iCamp Львів пройде із ще більшим розмахом! Та і Олейніков таки приїде

журналістика, Львів, конференція, lviv icamp, соціальні мережі, УАнет, інтернет-бізнес, маркетинг, serm, icamp, smm, pr, seo, форум, блогери

Previous post Next post
Up