Громадський транспорт у Нідерландах

Mar 15, 2011 06:29


Система громадського транспорту у Нідерландах є доволі цікавою. Зокрема її особливістю є єдина на всі Нідерланди система оплати проїзду. Так, куплений в Гаазі квиток можна використати у Роттердамі, Утрехті чи будь-те на території країни. Але спершу почнемо з міжміського транспорту.

Потяги

Нідерланди - малесенька країна, а тому всі потяги «електричка-стайл», себто з сидячими місцями. Народу в електричках зазвичай мало, але тим не менш, вони усі двоповерхові:


Узагалі, система громадського транспорту сповідує принцип OV-chipkaart - електронну картку, яка має замінити собою паперову стріппенкартку та залізничні квитки. Дійсна вона також на терені усіх Нідерландів, а в усьому транспорті і на залізничних станціях встановлено кардрідери. Скористатися, однак, цим високотехнологічним дівайсом мені не довелося.

У трамваях є табло, на якому показується, яка буде наступна зупинка (volgende halte). Ця інформація також дублюється голосом. Слід зазначити, що по-нідерландськи «наступна зупинка» (вольхенде халте) означає «зупинка, яка буде зараз, піднімай жопу і рухайся до виходу», себто це зупинка, до якої під’їжджає трамвай чи автобус. До речі, зупинки транспорту позначаються буквою H в кружечку, від слова halte, звісно. Зупинки оголошуються тільки нідерландською мовою, хоч це й не проблема. Одного разу ми довго розпитували водія, де нам треба вийти, і вона спеціально для нас зробила на потрібній зупинці оголошення англійською мовою.

Ну і не треба додавати, що у трамваях і автобусах, як це останньо стало в Європі модно, немає «вагонів» - усе виглядає як один довжелезний вагон:





Що можна ще додати? Як це й прийнято скрізь у Європі, у кожному місті громадський транспорт має свої «корпоративні кольори». У Амстердамі це біло-синій, як у Кракові та Цюриху:


Стандартно також на зупинках є розклад і маршрут руху. У центрі на зупинках є інформаційні табло, на яких показано, коли який автобус чи трамвай приїде. В Утрехті, я пам’ятаю, автобуси треба було «ловити», як маршрутки, інакше вони могли на зупинці не зупинитися. Той, хто хотів вийти, теж мусив заздалегідь натиснути кнопку «STOP». В Амстердамі ніби такого не треба, але я теж на всяк випадок натискав кнопку «STOP» перед тим, як збирався вийти.

Маршрутки

Опинились у цій буржуйській країні та сумуєте за Батьківщиною? У мене є для вас приємна новина: У АМСТЕРДАМІ Є МАРШРУТКИ!!!111 Це просто якийсь ковток свободи (вартість - 1 євро за ковток):


Читаю цей текст, і сльози навертаються на очі:

If you are staying, visiting, shopping, working or sightseeing in Amsterdam's historic canal belt, then the Stop/Go is the bus for you.

This minibus service runs the length of the Prinsengracht canal, literally circling the city and connecting with many other bus and tram routes along the way. To make the Stop/Go as easy as possible to use, there are no fixed stops on the route. Simply hold out your hand and the bus will stop for you. When alighting, just indicate to the driver where you want to get off.Скористатися, однак, цим чудовим видом транспорту мені так і не довелося.

Previous post Next post
Up