Ралійні емблеми

Mar 18, 2010 20:59

Минулого сезону довелося мені розробити кілька емблем для українських ралі, тема для мене була нова і цікава. Приблизне уявлення про те, як має виглядати емблема авторалі мають багато людей, всі бачили горбату табличку, це, навіть, певний стереотип. Але я не міг приступити до роботи, доки не зрозумів природу цього дивного дизайну. Почав вникати в справу, досліджувати, що це за дивна традиція. Вирішив докопатися до витоків, поки не перерив гори матеріалу не заспокоївся, тож ділюся ним з вами.




Перше, на що хочу звернути увагу, так це те, що від початку була табличка з стартовим номером та назвою гонки. До машини прикручували добрячий кусок бляхи на якому були нанесені надписи та номер. Також в Мережі зустрічаються фотографії картонних чи фанерних табличок. 
Вплив на аеродинаміку «холодильників на колесах» такої бляхи у процентному співвідношенні був, мабуть, не значний. Чого не скажеш про сучасні приклади, де навіть державний номер авто виготовляють з плівки Oracal. Майже у ста відсотках випадків емблема тепер - наклейка на капоті. Тож матеріали і вимоги змінилися, а форма, як носій традиції, залишилася.
Для чого цей виступ зверху? Та, мабуть, тому, що стартовий номер має буди достатньо великого розміру- велика цифра, банально, помітніша. А опуклість зменшує загальну площу таблички. Можна сказати, що функція диктує форму. Іншого логічного пояснення я цьому не знайшов.
 
Класичний приклад таблички з номером.







Описана вище форма таблички, мабуть, найбільш поширена, але є багато цікавих і несподіваних варіантів. У цій підбірці є кілька несподіваних форм, є, навіть, у формі пляшки шампанського чи грона винограду.










Не всі емблеми навіть світових змагань можна назвати кращими зразками дизайну. 
Подаю найрізноманітніші приклади сучасності.










Вдалою, на мій погляд, з точки зору дизайну, є емблема японського ралі чи норвежського. Зовсім жахлива - німецька, від німців такого не очікавав. Просто приголомшуюча емблема у монгольського ралі - що шрифт, що графіка приємно вражають.
Турки дуже працюють над просуванням своєї країни в світі, тому вирішили комплексно підійти, і в основі емблеми ралі використали логотип Турції. Особливість цієї емблеми в тому, що в ній вткористано саме офіційний туристичний логотип Турції, який використовується у різних напрямках промоції країни. Дуже симпатичною є емблема голандського Tulpen Rallye (ралі тюльпан), нізащо не спутаєш з іншими ралі.









Окремо хочеться зупинитися на емблемах Дакару і Дакар серіях. Графічний дизайн в цієї структури на дуже високому рівні. Власники бренду мають чітку стратегію, цілісне уявлення про свою торгову марку. Легендарна гонка справді стала серйозним брендом, що вийшов за межі африканської пустелі. Спільна стилістика емблем помагає ідентифікувати гонки як одну серію, таким чином, нові, ще не відомі гонки, викликають довіру і позитивні асоціації ще до першого старту.




Завжди цікаво виглядає емблема, якщо має в собі, крім шрифтової композиції, ще й цікаву символіку. Такий прийом помагає зробити лого більш оригінальним, показати індивідуальність саме цього змагання.

Таблички є предметом колекціонування, до речі, досить не дешевим - в середньому 30-40 у.о. за штуку, трапляються екзмпляри і по кілька сот євро. Спортивний фетиш на заході дуже популярний, колекціонують також афіші, квитки чи просто сувеніри. Нашим організаторам з цьго приводу є над чим задуматися.

У світі. взагалі, дуже сильні традиції автоспорту, є на що опиратися, від чого відштовхуватися. У нас всі змагання досить молоді, найстарішому українському ралі - 16 років, в календарі чемпіонату багато нових гонок. Традиції тільки закладаються, тому, треба бути дуже уважним до всього. Дбати не лише про безпеку, інформацію, звісно, спортивну складову, але і про те, як ралі себе презентує візуально. Адже, емблема - це візитна картка, бренд, зрештою.

Маю невеличку мрію, щоб українські «жаби», яких клеять на капот,  все менше нагадували цих земноводних.
Previous post Next post
Up