A Japanese rail company has installed cameras in 15 train stations in Tokyo to scan the faces of the employees and thereby check from their smiles how friendly they are. To guarantee an effective check, the employees have to smile into the camera every morning so that the software program developed by Omron can register the curve of the lips and use this as a control guide throughout the day. It is also planned to use this system in future to see how service-orientated hospital staff are and gauge the tolerance levels of lorry drivers.
Перевожу, если вдруг у кого с английским не очень:
JR установила камеры на 15 станциях в Токио, которые сканируют лица работников железной дороги и определяют - насколько они дружелюбно улыбаются. Для гарантии эффективности проверки, сотрудники должны улыбаться перед камерами каждое утро, чтобы специальный софт (разработанный Omron) смог записать линию их губ и использовать её для контроля улыбки в течение рабочего дня. Так же планируется использовать эту систему в будущем для определения насколько "сервисо-ориентированны" сотрудники госпиталей и определят уровень толерантности водителей грузовиков)
Даже не знаю что сказать)
З.Ы.: Датированно 2009-07-23