На тему виборів.

Aug 08, 2014 11:39


Тепер, коли Руцького зняли з дистанції передвиборчої гонки, вирішив порозмірковувати на тему, був би він для Курської області краще Михайлова чи ні.

Почну з ліричного відступу. Знаєте, чому в картковій колоді туз старше короля? Тому що туз по-французьки звучить як «as» (назва французької монети), маючи на увазі під собою гроші. Висновок дуже простий: без грошей король, вибачте, голий.

Почав я зі згадки карт не тільки тому, що шанувальник Шарля Моріса де Талейрана, який якось відповів не брати в руки гральних карт чиновнику: «Ви готуєте собі сумну старість. Справа в тому, що аналогія з тузом і королем як найкраще ілюструє той факт, що значiмiсть постаті Губернатора регіону нівелюється російської податкової системою. Вона порочна в цілом, оскільки максимально підтримує спекулятивні операції (наприклад, продаж заводів на металобрухт і подальшу розпродаж ділянок землі під ними). Вона тако ж робить невигідним виробництво високотехнологічної продукції за рахунок введення високого податку на додану вартість. Але при цьому є ще одна дуже важлива проблема - міжбюджетні відносини. Так як у регіонів практично всі гроші відбираються, а пізніше перерозподіляються федеральним центром виходячи скоріше з політичних, а не економічних міркувань. Причому у формі конфлікту між адміністрацією Президента (яка несе відповідальність за політичний клімат в регіонах) і урядом (у якого свої міркування про доцільність і «правильнiсть» політики конкретних керівників конкретних регіонів).

Через відсутність грошей, але щоб виконати травневі укази президента, регіональні еліти, лякаючись того, що послідує зміна керівництва регіоном через їх невиконання, залазять в борги. Упевнений, не оминуло це стороною і Курську область. І замість того, щоб знизити податковий тягар на реальний сектор (що стимулювало б імпортозаміщення і різко збільшило б кількість підприємств, що платять податки), залишити частину коштів у регіонах, щоб вони могли реалізувати свої соціальні програми, уряд діє із точністю до навпаки. Воно збільшує податки на малий бізнес і фактично шантажують регіональні влади з метою введення податку з продажів. З точки зору економіки податок з продажів нічим не відрізняється від ПДВ, і його введення рівносильно збільшенню і без того високого ПДВ. Але уряд обіцяє регіонам, що гроші від цього податку підуть на соціальні програми в регіонах. Якщо вже уряд так хоче підтримати регіони, то йому треба частину сьогоднішнього ПДВ залишити в регіонах, або дати регіонам той податок, який вони збирають з малого бізнесу. В цьому випадку у регіонів був би інтерес цей самий малий бізнес стимулювати. Сьогодні малий бізнес гине через податкові інновацій Мінфіну, а регіони аж нi як не зацікавлені щось робити, тому що весь податок на малий бізнес йде у федеральний центр.

У підсумку, головна і чи не єдина задача будь-якого Губернатора на посаді - це вміти вибивати гроші з федерального бюджету, лавіруючи між урядом і адміністрацією Президента. І саме вміння «вибивати» гроші має бути поставлено на чільне місце при обранні Губернатора. На мою думку, «король» Михайлов заважал і заважатиме розвитку області.

По-русски:

Теперь, когда Руцкого сняли с дистанции предвыборной гонки, решил порассуждать на тему, был бы он для Курской области лучше Михайлова или нет.

Начну с лирического отступления. Знаете, почему в карточной колоде туз старше короля? Потому что туз по-французски звучит как «as» (название французской монеты), подразумевая под собой деньги. Вывод прост: без денег король, простите, голый.

Начал я с упоминания карт не только потому, что поклонник Шарля Мориса де Талейрана, который как-то ответил не бравшему в руки игральных карт чиновнику: «Вы готовите себе печальную старость». Дело в том, что аналогия с тузом и королем как нельзя лучше иллюстрирует тот факт, что значимость фигуры губернатора региона нивелируется российской налоговой системой. Она порочна в целом, поскольку максимально поддерживает спекулятивные операции (например, продажу заводов на металлолом и последующую распродажу участков земли под ними) и делает невыгодным производство высокотехнологичной продукции за счет введения высокого налога на добавленную стоимость. Но при этом есть еще одна очень важная проблема - межбюджетные отношения. Т.к. у регионов практически все деньги отбираются, а позже перераспределяются федеральным центром исходя скорее из политических, а не экономических соображений. Причем в форме конфликта между администрацией президента (которая несет ответственность за политический климат в регионах) и правительством (у которого свои соображения о целесообразности и «правильности» политики конкретных руководителей конкретных регионов).

Из-за отсутствия денег, но чтобы исполнить майские указы президента, региональные элиты, боясь того, что последует смена руководства регионом из-за их невыполнения, залезают в долги. Уверен, не обошло это стороной и Курскую область. И вместо того, чтобы снизить налоговое бремя на реальный сектор (что стимулировало бы импортозамещение и резко увеличило бы количество предприятий, платящих налоги), оставить часть средств в регионах, чтобы они могли реализовать свои социальные программы, правительство поступает с точностью до наоборот. Оно увеличивает налоги на малый бизнес и фактически шантажируют региональные власти с целью введения налога с продаж. С точки зрения экономики налог с продаж ничем не отличается от НДС, и его введение равносильно увеличению и без того высокого НДС. Но правительство обещает регионам, что деньги от этого налога пойдут на социальные программы в регионах. Если уж правительство так хочет поддержать регионы, то ему надо часть сегодняшнего НДС оставить в регионах, либо дать регионам тот налог, который они собирают с малого бизнеса. В этом случае у регионов был бы интерес этот самый малый бизнес стимулировать. Сегодня малый бизнес погибает из-за налоговых инноваций Минфина, а регионы совершенно не заинтересованы что-то делать, потому что весь налог на малый бизнес идет в федеральный центр.

В итоге, главная и чуть ли не единственная задача любого губернатора на посту - это уметь выбивать деньги из федерального бюджета, лавируя между правительством и администрацией президента. И именно умение «выбивать» деньги должно быть поставлено во главу угла при выборе губернатора. По моему мнению, фигура Михайлова здесь предпочтительнее.

выборы, 2014, Курская область, Курск, Михайлов, Руцкой, губернатор

Previous post Next post
Up