В місті Чатем, яке зрослося з уже згадуваним мною Рочестером, на річці Медвей знаходиться важлива історична корабельня, яка в 16 ст була другою за важливістю після Дептфорду (зараз район Лондона), і залишалася такою до кінця 17 ст, коли головним ворогом стала Франція і кораблі стало зручніше обслуговувати з французького боку острова. Хоча навіть після цього тут будувалися судна аж до 60х років XX ст. В середині 18 ст тут побудовано відомий корабель, флагман англійського флоту HMS Victory, на якому адмірал Нельсон брав участь в Трафальгарській битві.
На корабельні дофіга всього, і побачити все за півдня ми не встигли :(. Тут є виставка рятувальних човнів, є макети суден, є справжні судна, по яких можна полазити. Територія настільки велика, що тут була навіть своя вузькоколійна залізниця.
В’їзд до корабельні. Зараз це лише вихід, а заходити треба через зад, який знаходиться майже в сусідньому місті Джилінгем :)
На вході всіх зустрічає прикольний кран
HMS Cavalier (спущений на воду 1944р) в сухому доку. На жаль, полазити ми по ньому не змогли, бо там велися якісь зйомки. Зате полазили по вітрильнику HMS Gannet в іншому доку, який я чомусь навіть не сфоткав.
Дизель-електричний підводний човен класу "Oberon", HMS Ocelot (і той самий вітрильник на задньому плані). Виготовлений на цій же ж корабельні в 1960 році.
Оскільки був понеділок, екскурсія цим човном у нас була персональною :)
Торпедний відсік
Центральний пост
Крісло водія :)
Панель керування приводами гвинтів
Дизелі
Здається, офіцерська каюта
Паровий залізничний кран
Один з паровозів
Мотузня (не знаю, як краще перекласти слово Ropery) - тобто, цех з виробництва мотузок. В свій час це була найдовша будівля в Європі - 346м, що дозволяє робити мотузки довжиною 1000 футів (300м). Мотузки досі виробляються.
Спочатку береться потрібна кількість лляних ниток (які виробляються теж тут, але деталей нам не показали), які скручуються в пасма потрібної товщини.
Потім беруться три пасма, один кінець яких просто закріплюється, а другий закріплюється на девайсі, який ці кінці крутить (він справа, чомусь я його не сфоткав). Дерев’яна фігня - для того, щоб мотузка скручувалася рівномірно. Ну і все, мотузка готова :)
А ось і сам цех, де чувак схожий на
Devover'а натягує пасма для мотузок
Зразки продукції
Це називається навіть не канатом, а кабелем :)
Крутильна машина
Бонус: той самий радянський човен в англійській річці (сфоткано з вікна дизеля)