Лондон. Канали

Aug 18, 2012 17:33

Острів Велика Британія має настільки класний рельєф, що річки почали з’єднувати каналами ще в 16 столітті, і уже в кінці 18 століття він був в центральній та південній частині порізаний каналами вздовж і впоперек. Можна було допливти з Лондона в Ліверпуль, або в Брістоль, або в Йорк. На каналах дуже багато шлюзів, є акведуки, і в двох місцях навіть ліфти для човнів.
Ось тут можна ознайомитися з історією у вигляді карт, кому цікаво: http://www.canalmuseum.org.uk/history/maps.htm
Карта того, що є зараз (з місцезнаходженням суден, які відстежуються по GPS): http://www.waterexplorer.co.uk/gmaps/interactivecanalmap.aspx

В цьому пості буде про канали, про те, що роблять зі старими доками, які займають в Лондоні over 9000 корисної площі, і трохи Темзи.




Шматок карти лондонських каналів. Також видно купу доків, білим зафарбовані неіснуючі на даний момент.


Канали, наскільки я зрозумів з експозиції відповідного музею, в основному юзалися для доставки льоду з Арктики, Гінеса з Ірландії та вугілля з Уельсу. З появою штучного льоду і залізниць цей транспорт поступово занепав, і зараз канали юзають переважно для відпочинку.

Якщо у вас є такий човен, можна юзати його як дачу або навіть як житло, що досить поширено.






Вздовж каналів, за невеликими винятками, завжди є доріжки, тому що основною тяговою силою протягом майже всього час розквіту цього транспорту були коні.

Цікаве місце. Мотузки, за які коні тягнули баржі, сильно терлися об підпірну стінку та пиляли її (не кажучи вже про те, що тягти так баржу було важче), і тому там поставили металічну трубу. В деяких інших місцях трубу ставили так, щоб вона крутилася, але як тільки її клинило, мотузки починали і в ній пропилювати канавки.


Хоч канал і виглядає засміченим, над ним будинки виглядають досить охайно.


Всі мости підписані




Мешканці каналу


Camden Lock - шлюз, біля якого причалюють екскурсійні човни.


Поруч знаходиться гігантський базар всяких готських, панківських, інших неформальських і просто цікавих нестандартних шмоток, побрякушок і всього такого, розміщени в колишніх стайнях з купою скульптур коней. На вихідних там стільки людей, що місцева станція метро в неділю після обіду завжди зачиняється на вхід :). Можливо, колись викладу звідти фотки.





Канал проходить крізь зоопарк, можна навіть побачити птахів в авіарії




Міст зі складною назвою Macclesfield, під яким одного разу вибухнула баржа, завантажена порохом. Його відбудували через два роки в такому ж вигляді, але з тих пір у нього з’явилася ще одна назва: Blow-Up Bridge, Підірваний міст.

Тунель під вулицею


Після цього тунелю зразу йде ще один, довший, але як-небудь цікаво сфоткати його не вдалося.
Такі тунелі - єдині місця, де коню ніяк було тягти баржу через відсутність тротуарів, і тому команда лягала на баржу і йшла по стіні ногами.

Кожен населений пункт, де є судохідні канали, обов’язково має топонім, пов’язаний з Венецією :). Лондон - не виняток. Тут є басейн на місці злиття трьох каналів з островом посередині, який називається «маленька Венеція»


З часу відкриття тут жили поети, художники і проститутки. Тепер це пальцятий район, і тут стоять найкрутіші човни :)



Шушпанцер


Цей човен за межі басейну вийти не зможе, зате скільки понтів!


Лондон в свій час був найбільшим морським портом світу, тому доків тут дофігіща. Основним їх призначенням було не будівництво і ремонт кораблів, а місце для стоянки, бо вздовж берегів Темзи вони просто не вміщувались. Тому після того як кораблі виросли і в Лондон вже не змогли запливати, доки не виконували ніяких функцій. Їх частково засипали, а частково залишили, облагородивши навколишню місцевість.

Найбільш цікавим таким місцем є Вест-Індійські доки, де зараз виріс фінансовий центр Лондона під назвою Canary Wharf






Тут теж є житлові човни


Деякі деталі нагадують про старі часи








Але в основному тут все виглядає новим і вилизаним




Сухий док біля Темзи, який перетворили на ставок


Колишній причал для порому і рідкісне для цієї країни явище - житлова багатоповерхівка


Наступні три фотки клікаються.
Бар’єр проти флуду. Під час морських штормів, коли наганяє багато води, він запобігає ситуації «Темза, сер!».



Просто вид на Темзу



Вид з північного берега в бік Гринвічу
Зліва Гринвіцька електростанція, посередині - королівський морський коледж. Справа біля входу в тунель, про який я писав в минулому пості, видно щогли корабля Cutty Sark, єдиного збереженого чайного кліпера. В рос/укр вікіпедіях навіть написано його історію, якщо кому цікаво.



Скільки тут мостів? :)


Сіра чапля, мешканка Темзи

фото, лондон, англія

Previous post Next post
Up