ЗАЯВЛЕНИЕ О СТРАТЕГИЧЕСКОЙ СИТУАЦИИ
Мы все греки!
У Европы есть будущее только на Новом шёлковом пути
Хельга Цепп-Ларуш
Председатель немецкого Движения за гражданские права «Солидарность», основатель Шиллеровского института
28 июня 2015 г.
Дорогие граждане!
Банкрот не Греция, банкроты - Меркель, Шойбле, Еврокомиссия, Европейский центральный банк и
(
Read more... )
EU-China Summit: Another Missed Chance
The June 29 EU-China Summit offers a stunning example of why the European Union is an unviable institution. While the EU should welcome the opportunity to cooperate with China on the "One Road, One Belt" project, the nature of the European system makes participation impossible, even if its member states wish to.
China has expressed its interest in generous investments in European infrastructure projects, but all the EU has to offer, is to sell the Chinese junk bonds of the European Fund for Strategic Investments (EFSI), which is supposed to finance the so-called Juncker Plan.
Not only is the target of stocking the Fund with 315 billion euros hardly feasible, but the policy behind the plan is exactly the opposite of the Road and Belt approach. The latter, in fact, aims at building modern infrastructure in underdeveloped areas to make them productive, with an anti-free-market approach. The profitability of such investments is measured in the long term.
The Juncker Plan has no strategic vision: money from the bond sales are supposed to finance projects according to profitability criteria. There will be no unified concept, only a "pipeline" of projects which will be rated. On top of the scale will be investments in already developed areas, which offer a high return for investors, with underdeveloped areas at the bottom.
Even worse, the EU is pushing China to accept "decarbonization" targets which actually aim to slow down and ultimately stop economic growth there.
Thus, although the idea of extending the New Silk Road to all of Southern Europe and the Mediterranean, as well as to Central Europe, is on the table, the opportunity is not taken up. In fact, Europe's cooperation with China cannot be left to EU institutions, whose approach is dictated by the hedge funds.
Greek Prime Minister Tsipras has, with his recent trips to Russia and China, already had extensive conversations about how Greece, which has had long historical and deep cultural ties with both nations, could cooperate with the New Silk Road and the BRICS countries and become part of the new dynamic. This is certainly a more promising perspective than austerity.
- - -
Саммит ЕС-Китай покаазал, что сам Евросоюз нежизнеспособен. Сам характер Евросоюза делает сотрудничесто с китайской политикой "Одна дорога, один пояс" невозможным, несмотря на стремления отдельных европейских стран.
Китай интересует возможность сделать вложения в строительство инфраструктуры, а ЕС предлагает только бросовые обликации этого самого Европейского фонда стратегических инвестиций для поддержки плана Юнкера.
Даже если найдутся 315 миллиардов евро, цели плана Юнкер несовместимы с китайским новым Шелковым путем. Последнее ориентовано на строительство современной инфраструктуры в отсталых регионах - на проекты долгосрочного развития. В плане Юнкера отсутствует такое видение. Критерием приемлемости сделки по продажу облигаций служит кратковременная прибыльность.
Кроме того, Евросоюз настаивает как приоритетные на цели по "обезуглероживанию". Поэтому, несмотря на предложения о продлении Пояса Шелкового пути в южную и центральную Европу, еще один шанс был пропущен. Структуры Евросоюза действует в соответствии с интересами хеджеывых фондов, а не населения стран-членов.
А премьер-министр Греции Ципрас, например, уже ведет переговоры с Пекином и Москвой о возможном сотрудничестве со странами БРИКС. Такой подход более перспективен, чем жесткие экономические меры Евросоюза.
Reply
Reply
Leave a comment