Чудова стаття Олексія Вєдрова та Кирила Ткаченка про проблеми освіти в Німеччині та студентські захоплення університетів.
Цитата:
Спектр вимог протестувальниць дуже широкий - від зрозумілих кожній студентці вимог скасувати плату за навчання та найболючіший для студенток наслідок Болонського процесу, що полягає в заміні диплому Magister Artium, за якого студентки вчилися довше та, за винятком окремих обов’язкових вступних курсів, самостійно обирали семінари та лекції, на «зубрильний» диплом bachelor/master, до таких «радикальних» вимог, як запровадження квоти 50% для жінок на всі університетські посади або ж започаткування «студентських зарплат» («Lerngehalt»), інакше кажучи - стипендій для всіх без винятку. Слід також згадати солідарність студенток зі школярками, які не менше від студенток потерпають від «нового курсу» в освітній політиці (так, навчання в гімназіях скорочують на один рік, водночас запроваджуючи плату за підручники, яку було скасовано ще на початку XX століття). Так само студентки підтримують вимогу демократичної реформи триступеневої німецької школи, за якої всі діти навчаються разом лише чотири перші роки (в Grundschule), а потім діляться на «гімназистів» та «простих» школярів (Realschule та Hauptschule в західнонімецьких землях, та, відповідно, Mittelschule в землях колишньої НДР), - найчутливішим негативним наслідком такої сегрегації є недоступність вищої освіти для «простих» школярів, тобто для тих, хто не навчався в гімназіях. Варта уваги також і окрема, але дуже важлива вимога баварських студенток, які вимагають замінити «кафедри за конкордатом» (Konkordatslehrstühle), претендентів на які призначає єпископ католицької церкви, на звичайні кафедри. (Згідно з «конкордатом», угодою між Баварією та Ватиканом, на такі кафедри - і це не кафедри теології! - в шести баварських державних університетах претендент на відповідну посаду отримує тільки тоді, «коли щодо нього не має жодних заперечень з католицько-церковного погляду» (цитата з «конкордату»). Ця інституція є відверто антиконституційною, і то не в одному пункті).
NB. Форми жіночого роду в статті ("студентки", "школярки") з певних причин вживаються на позначення універсальних категорій ("студенти", "школярі").