Розпочинаю розміщувати тексти в електронному вигляді, підібрані за моїми суб"єктивними вподобаннями, тексти котрі були колись мені корисними та яких немає в інших ел. бібліотеках інтернету.
Мої суб"єктивні вподобання охоплюють "загальну теорію культури" (весь вираз і кожне окреме слово - в лапках), "умну" історію мистецтва (чеканне формулювання одного з колишніх викладачів) та все, що стосується візуальності. Якщо я вважатиму за потрібне, будуть і мої тексти чи тексти моїх друзів.
Entries будуть анотуватись (щоб розвіяти сумнів та збудитит апетит).
Бібліотека буде поповнюватись та розміщуватиметься у Memories.
(Я ще не вирішив в якій технічно формі це буде. Поки що - посилання на Рапідшер).
I initiate my private E-Library containing texts which I consider important, insightfull or interesting. That latter being connected with cultural studies, visual studies and "wise" art history. The entries presented in a variety of languages, primarely English, Ukrainian, Russian, and commented in either Ukrainian or English. The files are stored in Rapidshare, so don't forget that your downloading prolongs life of my library.
ЗІ. Прошу вибачення у всіх авторів, чиї права я порушую.
Agamben G. Science without a Name.Знаменита стаття італійського філософа про інтердисциплінарність проекта Варбурга. Чіткі формулювання деяких важливих понять. Це з його збірника статей "Потенційності", звідти ж і цікава передмова про самого Агамбена.
Beiner R. Walter Benjamin's Philosophy of History. Грунтовна і непретензійна стаття про беньямінівські "Тези...". Тоталізуючий виклад та зіставлення з поглядами Маркса.
Gombrich E. Aby Warburg - His Aims and Methods. Ювілейна лекція сера Ернста Гомбріха про німецького "дослідника-аристократа" (Беньямін) Абі Варбурга. Це - консервативне тлумачення. Деякі вважають, що Гомбріх - traduttore-tradittore (translator-traitor)
Gombrich E. In Search of Cultural History. Невелика читабельна стаття (лекція) про історицизм у проектах "культурології", зокрема тих, що прийшли від історії мистецтва (Вінкельман, Буркгард, Рігль, Вельфлін, Дворжак, Варбург). Гомбріх був директором Інституту Варбурга в Лондоні, а також другом Поппера (про що він безперестанку згадує) - йому є про що сказати. Варбург (якого Гомбріх особисто не знав) записується також до історицистів. Це дуже суперечливо.
Alois Riegl. The Modern Cult of Monuments: its Character and Its Origin."Riegl is one of the key figures in art history. His methodology was diverse and appeared to adumbrate various directions adopted by art historians in the later twentieth century, including formalism, structuralism, post structuralism and reception theory. Riegl’s foundation was the positivism of much of nineteenth-century historiography, i. e., the idea that history progresses to ever higher levels. <...> Riegl adopted this structural symbolism notion from the work of Gottfried Semper (q.v.) while denying the technological determinism of Semper’s writings. Reaction to Semper’s notion of materialism led to another Stilfragen concept, Kunstwollen, or "artistic will." Kunstwollen as the force driving the evolution of style was evident to Riegl in both high and low art. In Spдtromische Kunstindustrie, Riegl “rehabilitated” late Roman Imperial art <...> Riegl saw the hard outlines of late Roman artistic production as a development, a way to isolate the background elements from the foreground subject, opening up the way for modern art’s concept of space. His theory that artistic representation was not of reality, but a representation of the wished for, made much of this neglected art readable."
The Dictionary of art Historians Wind, E. Warburg’s Concept of Kulturwissenschaft and its Meaning for Aesthetics;
Wind, E. On a Recent Biography of Warburg. Дві статті Едгара Вінда, колишнього співробітника Бібліотеки Варбурга, дотепного мистецтвознавця. В першій досить концептуально реконструйований "суп з вугрями", яким є погляди Варбурга на історію та мистецтво. Звідси ж можна багато чого зрозуміти про теорії мистецтва поч. ХХ ст. взагалі (Рігль, Вельфлін). Друга стаття про "Інтелектуальну біографію" Гомбріха - гостра критика, написана гарною англійською.Загалом, схоже, що Гомбріх облажався з цією книжкою. Але тим не менше, мені треба було б її десь дістати.
Агамбен Дж. Скрытый подтекст тезисов Беньямина "О понятии истории" Бауман З. Текучая современность. Гройс Б. "Коммунистический постскриптум" "Медієм економіки є гроші. Економіка оперує цифрами. Медієм політики є мова. Політика оперує словами - аргументами, програмами та резолюціями, а також наказами, заборонами, інструкціями та розпорядженнями. Комуністична революція є переведенням суспільства з медія горшей на медій мови. Вона здійснює справжній лнгвістичний поворот на рівні суспільної практики"
Панофский Э. Ренессанс и "ренессансы" в искусстве Запада Захист поділу історії на "історичні епохи" та уточнення поняття Ренесансу (полеміка з Хейзінгою). Примітки займають половину книжки.
Панофский Э. Смысл и толкование изобразительного искусства. Перекладений з англійської збірник праць німецького історика мистецтва, котрий зробив популярним метод "іконології". Одна зі статей в цій збірці присвячена теорії цього методу. Інші статті - конкретні дослідження про Дюрера, абата Сюжера, розвиток уявлення про пропорції та ін.
Серс Ф. Тоталитаризм и авангард. Апологія авангарду з релігійної точки зору. Багато цікавої інформації про дадаїстів. Порівняння авангарду з іконою. Протиотрута проти Гройса ("Мистецтво утопії").
Шліпченко С. Архітектурні принципи постмодернізму. Одна з нечисленних непоганих книжок українською стосовно сучасної теорії культури та мистецтва. Її перевага - це введення до обігу багатьох невідомих імен дослідників постмодерної архітектури (хоча часто сходить на namedropping). На жаль, одразу помітна вавилонська кара нашої гуманітарії - неузгодженість перекладу імен та термінології: тут можна знайти Едварда Сейда (Said), Уолтера Бенджаміна (Benjamin) та ін. (Якщо не можете скачати, спробуйте
звідси)
Шмитт К. Политическая теология Карл Шмитт. Понятие поличитеского (полн. версия)