От Дня Киева до Дня Киева. Новости за год.

May 29, 2013 09:33

Від свята до свята

Рік тому цими днями столиця готувалася до знакової події - проведення фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року. До початку ігор реконструювали вулиці й фасади, відчиняли готелі та готували наметові містечка, на маршрути виходили нові тролейбуси й автобуси. Місто справді стало більш європейським, та водночас Євро-2012 поставило високу планку за темпами розвитку й облаштування міського простору.

І попри погодні катаклізми та певні фінансові труднощі, темпи не було втрачено. Ба більше, одразу декілька проектів віддзеркалюють багато в чому новий для міста й України загалом підхід - формування комфортного для життя міського середовища.

«Вечірка» пригадала, що нового з’явилося в Києві від часу святкування минулого Дня міста.

Нові райони та галузеві містечка

Наразі завершується підготовка нового Генерального плану розвитку Києва до 2025 року, однією з ключових позицій якого є відмова від територіального розширення міста за рахунок земель області. Облаштування нових мікрорайонів передбачається на територіях, що нині використовуються неефективно. Насамперед, це занедбані промислові зони та землі сільгоспугідь. І кілька великих містобудівних проектів уже зараз просуваються саме за таким підходом.

Ще перед кризою 2008-2009 років обговорювався проект спорудження ділового містечка «Київ-Сіті», аби сконцентрувати ділову активність та розвантажити центральні вулиці столиці. Такі містечка є в багатьох європейських мегаполісах, і нині це один із ключових інвестиційних проектів Києва. Розташувати містечко планують на лівому березі, неподалік Дарницького автомобільно-залізничного мосту та нового Дарницького шосе.

- Будівництво «Київ-Сіті» на Осокорках-Північних дасть змогу значно зменшити навантаження на транспортну інфраструктуру, що виникає через щоденні поїздки киян з дому на роботу й назад, - зазначив заступник голови КМДА Руслан Крамаренко. Інший проект, який також має підвищити економічну активність, цього разу у сфері наукоємних інформаційних технологій, - це спорудження інноваційного парку «Bionic Hill» на майданчику колишньої військової частини в Біличанському лісі. У квітні на засіданні Київради було затверджено детальний план території майбутнього містечка, тож найближчим часом сюди мають прибути будівельники. Роботи заплановані лише на території колишньої військової частини, тому додаткових вирубів лісу під час будівництва не передбачається. Слід зазначити, що ці землі, котрі належать Києву, сільрада селища Коцюбинське намагалася роздати під забудову, практично як і весь Біличанський ліс. Для столиці ж «Bionic Hill» стане не лише елементом формування сучасної економіки (тут мають створити 20 тисяч робочих місць), а й вагомим джерелом наповнення бюджету: за попередніми підрахунками, надходження від сплати податку на доходи фізичних осіб співробітниками містечка можуть сягнути щонайменше 600 млн грн на рік.

Ще одна ініціатива стосується подолання дисбалансу між лівим і правим берегами Дніпра щодо розміщення житлової та офісної забудови. На противагу діловому «Київ-Сіті» на Лівобережжі на правому березі заплановане створення нового житлового району між Нивками та Виноградарем, уздовж вулиці Маршала Гречка. На сьогодні ці землі належать до ДП «Науково-дослідний виробничий агрокомбінат „Пуща-Водиця“», і на них розташовані сади. Місце майбутнього району вже забезпечене магістральними вулицями та тролейбусним сполученням, а в перспективі тут має пройти гілка метро на Виноградар.

Транспорт: київські трамваї та оновлений проспект

До Євро-2012 містом рушили нові автобуси і тролейбуси - нині практично всі машини мають низьку підлогу та відповідають нормам перевезення людей з обмеженими фізичними можливостями. Надходження нового транспорту до столиці не припинилося й після чемпіонату, завдяки чому на кількох маршрутах значно скоротилися інтервали руху. Тож незабаром може розпочатися процес витіснення малогабаритних автобусів та закриття дублюючих маршрутів.

Розвивається й трамвайне господарство. Цей вид транспорту ще донедавна вважався морально застарілим, однак у Києві, як і в провідних містах Європи, уже є розуміння його перспективності. На потужностях КП «Київпастранс» завершуються роботи з виготовлення трисекційного трамвайного вагона з великим відсотком низької підлоги. Декілька односекційних вагонів київського виробництва вже використовуються на лівому березі. У жовтні минулого року було відкрито оновлену й подовжену лінію швидкісного трамвая на житловому масиві Троєщина, яка забезпечила зручне підвезення пасажирів до станції міської електрички. І незважаючи на скептицизм деяких критиків проекту, цією лінією вже скористалося понад півтора мільйона пасажирів, а її популярність від початку відкриття зросла більш ніж удвічі.

Продовжується розширення мережі метрополітену. Цьогоріч заплановане відкриття ще однієї станції на Теремках, звідки буквально цими днями має розпочатися перевезення техніки на майданчик будівництва станції метро «Подільська» нової четвертої гілки підземки в напрямку житлового масиву Троєщина. Будівництво триватиме кілька років, а надалі лінія проляже проспектом Маяковського. Уже цього року пасажири червоної гілки метрополітену зможуть скористатися оновленими потягами - близько 100 вагонів, які експлуатуються вже не одне десятиліття, будуть модернізовані на Крюківському вагоноремонтному заводі за кошти від Кіотського протоколу. Перший потяг уже відправлено на завод, і до кінця року метрополітен має одержати кілька оновлених потягів.

- Унікальність цього проекту полягає в тому, що ми пов’язали суспільно значущу проблему зі зменшення викидів СО2, що передбачають норми Кіотського протоколу, з модернізацією вагонів. Адже оновлення рухомого складу за найсучаснішими стандартами сприятиме зменшенню споживання електроенергії, - розповів голова КМДА Олександр Попов.

Минула зима була надзвичайно складною для дорожнього господарства. Роботи з відновлення асфальтового пкриття розпочалися ще в березні, однак їх перервали тривалі аномальні снігопади. На сьогодні, згідно з інформацією КК «Київавтодор», ямковий ремонт практично завершено, і незабаром автодорівці візьмуться до капітального ремонту на понад 20 вулицях. Почалася й реконструкція проспекту Перемоги, уже до Дня Києва будуть закінчені роботи на першій пусковій ділянці від кемпінгу «Пролісок» до проспекту Палладіна. Загалом на проспекті передбачається реконструювати 406 тис. кв.м проїжджої частини, 150 тис. кв.м тротуарів і 17 підземних переходів. Оновлюються огорожі, ліхтарі, облаштовуються кармани на зупинках громадського транспорту.

На цей рік також заплановано реконструкцію вулиці Васильківської між Голосіївською та Амурською площами.

Початок оновлення Подолу

У День Києва минулого року кияни з цікавістю спогляда ли за завершенням першого етапу реконструкції Андріївського узвозу - головної туристичної вулиці міста, стан якої залишав бажати кращого. Оновлення дорожнього покриття й освітлення, перекладання комунікацій стало лише початком реконструкції, що триватиме ще кілька років. Незабаром має розпочатися облаштування технічних засобів для уникнення транзитного руху Андріївським узвозом. Відповідне розпорядження цими днями підписав Олександр Попов.

Окрім того, уже понад рік ведуться громадські обговорення подальшої долі майданчика на місці фабрики «Юність» у нижній частині узвозу - тут забудовник погодився створити культурний простір. Почалися роботи і з реконструкції Гостинного двору. Донедавна значна частина будівлі використовувалася як офісні приміщення, після оновлення ж тут має розміститися торгівля та культурний центр. Зовні споруда практично не зміниться, а над внутрішнім двориком передбачається облаштувати дах, тож і зимової пори тут зможуть влаштовуватися масові заходи.

Розв’язка на Поштовій площі, яка частково запрацює вже цими днями, багато в чому є символом початку перетворення Подолу на справжній туристичний район, де буде цікаво й комфортно перебувати. І хоча це буде важливий транспортний вузол, ледь не вперше в Києві архітектори чимало попрацювали над пішохідною складовою. Завдяки прокладенню автомобільного тунелю біля річкового вокзалу в киян і туристів з’явиться можливість легко дістатися набережної Дніпра. Над тунелем буде облаштовано пішохідну площу, а до води йтимуть парадні сходи. Також нова розв’язка дасть змогу закрити для руху авто транспорту вулицю Сагайдачного, перетворивши її на пішохідну.

Ведуться будівельні роботи на ще одному привабливому для туристів об’єкті, що біля Поштової площі. Кілька років поспіль стояли занедбаними сходи від Європейської площі до колони Магдебурзького права на набережній, а вже влітку, до святкування 1025-ліття Хрещення Русі, їх мало не відбудують заново, повторивши проект 1915 року. Від Поштової площі до пам’ятника на місці трамвайних колій проляже пішохідна алея, яку буде подовжено до Пішохідного мосту.

Утім, не лише сходи до Дніпра мають стати невдовзі популярним місцем прогулянок. Цьогоріч нарешті з’явилося чітке бачення майбутнього дніпровських схилів. У межах ініціативи Стратегії розвитку Києва до 2025 року «Дніпровська перлина» в Департаменті містобудування та архітектури було підготовлено концепцію Національного парку «Україна», котрий має стати головною прогулянковою територією держави. А до 25-ї річниці Незалежності України передбачається облаштувати алею Соборності на середній терасі схилів від Поштової площі до станції метро «Дніпро». Пішохідна доріжка є тут і нині, однак перебуває вона в занедбаному стані й потребує благоустрою. На алеї мають з’явитися 25 оглядових майданчиків відповідно до кількості регіонів України, а символом Києва стане сама колона Магдебурзького права. Ну а головною символічною подією року у справі поліпшення туристичної привабливості міста стало відкриття після восьмирічної перерви Музею історії Києва, який розмістився в новій будівлі на вулиці Богдана Хмельницького, переданій місту меценатами.

Без МАФів і з новими парками

Непростою є робота служб міста, насамперед Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища, щодо боротьби із самочинним розміщенням малих архітектурних форм. Так, за 2012 рік було знесено понад 3500 незаконних МАФів, а лише за квітень цього року - понад 300, передусім у місцях найбільшого скупчення людей, біля станцій метро. Уночі організовано чергування патрулів, котрі виявляють спроби встановлення нових МАФів. Стосовно кількох об’єктів, наприклад коло станції метро «Політехнічний інститут», проводилися судові процеси. Водночас налагоджено механізм законного розміщення МАФів, і торік місто вперше отримало від цього кошти до бюджету.

Збільшується кількість київських парків і скверів: декілька зелених зон на Борщагівці отримали минулого року такий статус, сквером стала ділянка на вулиці Прирічній, 3, що на Оболоні. З’явився новий сквер і на Осокорках, на місці скандального будівництва на вулиці Анни Ахматової. Ще одну зелену територію було створено на вулиці Глибочицькій, де тепер можна відвідати сквер імені Гейдара Алієва. Це подарунок азербайджанського народу всім киянам з нагоди 90-річчя національного лідера Азербайджану. Облаштовано сквер коштом спонсорів і за сприяння міськдержадміністрації, а його окрасою став фонтан з єдиною у світі копією килима «Шейх Сафі». Розташувався сквер біля посольства та навпроти Музею сучасного мистецтва, тож тепер у більшої кількості киян і туристів буде нагода пройтися цією вулицею, донедавна часом геть порожньою. Збагачуються на цікаві скульптури й інші парки та сквери. Так, ще на початку року на Пейзажній алеї з’явився дитячий майданчик «Два світи» зі скульптурними композиціями. А в Маріїнському парку напередодні Дня Перемоги поставили одну з найромантичніших скульптур міста «Історія кохання». Присвячена вона італійцю Луїджі та українці Мокрині, котрі познайомилися під час війни, але так і не змогли жити разом. Зустрілися вони лише через 60 років. Розмістили скульптуру біля Мосту закоханих, тож і до того романтичний куточок міста поповнився ще одною легендою.
Григорій Мельничук melnychuk@eveningkiev.com

Киев

Previous post Next post
Up