Якщо вас затримав інспектор ДПС?

Oct 28, 2013 00:31



328/3467/13-а
2-а/328/74/13

П О С Т А Н О В А

07 жовтня 2013 року м. Токмак

Токмацький районний суд Запорізької області розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Інспектора ДПС взводу №3 про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення,

встановив:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до інспектора ДПС взводу №3 , в якому просив скасувати постанову серії АА2 №361897, згідно ст.. 22 КУпАП зі звільненням від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення та обмежитись усним зауваженням.

В обґрунтування позову зазначає, що 21.07.2013 року відповідачем було винесено постанову про адміністративне правопорушення серії АА2 №361897, відповідно до якої ОСОБА_1 було притягнуто до адміністративної відповідальності. Із зазначеною постановою позивач не згоден та вважає неправомірною.

В судове засідання позивач з'явився, просив закрити справу про адміністративне правопорушення у зв'язку з малозначністю.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Клопотання про відкладення розгляду справи до суду не надходило, заперечень проти позову відповідачем не надано. Суд вважає можливим, на підставі ст. 128 КАС України розглянути справу за відсутності відповідача.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

Так, 21.07.2013 року інспектором ДПС взводу №3 складено протокол відносно ОСОБА_1, в якому зазначено, що 21.07.2013 року о 11-30 год. на автодорозі Харків- Сімферополь на 331 км ОСОБА_1 керуючи автомобілем ВАЗ 21063 д/н НОМЕР_1 порушив правила обгону, здійснив обгін на перехресті, чим порушив п. 14.6 (а) ПДР.

21.07.2013 року на підставі протоколу про адміністративне правопорушення, інспектором винесено постанову про притягнення позивача до адміністративної відповідальності за ст. 122 ч. 2 КУпАП і накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 425,00 гр.

Суд вважає, що при складанні протоколу про адміністративне правопорушення та винесенні постанови порушень діючого законодавства з боку працівників ДАІ допущено не було. Ці документи відповідають вимогам ст.ст. 256, 283 КУпАП.

У відповідності до ст. 222 Кодексу України про адміністративні правопорушення працівники Державної автомобільної інспекції, які мають спеціальні звання мають право розглядати справи та накладати адміністративні стягнення за адміністративні правопорушення передбачені частиною 2 ст. 122 КУпАП .

У відповідності до цих вимог закону було складено протокол про вчинення адміністративного правопорушення та винесено постанову.

Відповідач правильно дійшов висновку про наявність у діях позивача складу адміністративного правопорушення.

При визначенні виду і міри адміністративного стягнення, згідно зі ст. 33 Кодексу України про адміністративні правопорушення враховується характер здійснених правопорушень, особу правопорушника, ступень його вини, майнове становище, обставини пом`якшуючи і обтяжуючи відповідальність.

Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 283 Кодексу України про адміністративні правопорушення постанова по справі про адміністративне правопорушення повинна містити найменування органу (посадової особи), яка винесла постанову; дату розгляду справи; відомості про особу, стосовно якої розглядається справа; опис обставин, з'ясованих під час розгляду справи; зазначення нормативно-правового акту, яким передбачена відповідальність за дане адміністративне правопорушення; прийняте по справі рішення.

При винесенні постанови про притягнення позивача до адміністративної відповідальності пом'якшуючи його вину обставини не з'ясовувались та не враховувались.

Відповідно п. 3 ч. 1 ст. 288 Кодексу України про адміністративні правопорушення постанова по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена, а саме, постанова іншого органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення - до вищестоящого органу (вищестоящій посадовій особі) або до районного, міського районного в місті, міського або міськрайонного суду, в порядку, визначеному Кодексу України про адміністративні правопорушення, з особливостями, встановленими Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до вимог ст. 162 КАС України, при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

У разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішень суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення; зобов'язання відповідача вчинити певні дії; зобов'язання відповідача утриматися від вчинення певних дій; стягнення з відповідача коштів; тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; примусове видворення іноземця чи особи без громадянства за межі України; визнання наявності чи відсутності компенсації (повноважень) суб'єкта владних повноважень.

Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єкта владних повноважень.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 293 Кодексу України про адміністративні правопорушення орган, (посадова особа), при розгляді скарги на постанову по справі про адміністративне правопорушення перевіряє законність та обґрунтованість винесеної постанови та може скасувати постанову та закрити справу, змінити міру стягнення в рамках, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, але, щоб стягнення не було посилене.

Відповідно до ст. 22 Кодексу України про адміністративні правопорушення при малозначності скоєного адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважена вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Суд, враховуючи, що позивач раніше до адміністративної відповідальності не притягувався, є пенсіонером, учасником бойових дій, вчинене ним правопорушення не потягло настання будь-яких негативних наслідків, вважає можливим звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності та оголосити йому усне зауваження.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 69, 71, 162 283, 293 Кодексу Адміністративного судочинства України, ст.ст.22, 33, 99, 122 ч. 2, 286, 289, 293 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

постановив:

Позов ОСОБА_1 - задовольнити частково.

Постанову по справі про адміністративне правопорушення серії АА 2 № 361897 від 21.07.2013 р., винесену інспектором ДПС взводу № 3 старшим прапорщиком міліції Багнут М.В. про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 122 КУпАП та накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 425,00 грн. - скасувати.

ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за ст. 122 ч.2 КУпАП звільнити, оголосити йому усне зауваження.

Адміністративну справу відносно ОСОБА_1 за ст.122 ч.2 КУпАП провадженням закрити.

В іншій частині позову відмовити.

Постанова є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя /підпис/

з оригіналом згідно

Суддя

административное право, автоадвокат

Previous post Next post
Up