Jan 13, 2013 21:45
Het is al weer een week geleden dat "Strangers in the Night" plaatsvond. Georganiseerd door 3 mensen die onder de naam Indra schuil gaan (INteractief DRAma).
De locatie was een heuse bunker, kil en kaal van binnen met wolfenstein-waardige deuren. De opzet was dat alle personages wakker werden zonder te weten wie, wat of waar ze waren.
Het spel startte in 100% duisternis op de vloer van een koude stoffige bunker. Diverse personages zaten in verschillende ruimtes en na enige minuten werden enkele zaklanterens gevonden, en even daarna de stoppenkast zodat er overal licht was. Gedurende het spel werden dingen ontdekt over je achtergrond en af en toe kreeg je flitsen van herinneringen ingefluisterd door de spelleiders. Dit maakte dat het spel voortdurend spannend en verrassend bleef.
Het duurde al met al dik twee uur, maar het leek veel langer. Een sfeervolle locatie voegt enorm veel toe aan de spelintensiteit. En twee uur is niet te lang om continue vol gas te geven qua spel, tenminste niet voor mij.
Ik kijk uit naar het volgende scenario van Indra.
larp