як коммі все-таки дістали...

Sep 25, 2007 11:48

УВАГА! рішення вже встигло втратити силу :))

Незалежна Експертна рада з питань діяльності мас-медіа під час виборів не рекомендує до розповсюдження ролик КПУ "Хто ти?"

Відео:
http://censor.net.ua/go/offer/ResourceID/62450.html

НЕЗАЛЕЖНА ЕКСПЕРТНА РАДА
З ПИТАНЬ ДІЯЛЬНОСТІ МАС МЕДІА ПІД ЧАС ВИБОРІВ

______________________________________________________________

Експертний висновок № 14

Про відеоролик КПУ „Хто ти?”

24 вересня 2007 року

Керуючись п. 4 та п. 12 Положення, Незалежна експертна рада з питань діяльності мас-медіа під час виборів з власної ініціативи розглянула ролик Комуністичної партії України щодо відповідності його чинному законодавству України про вибори.
Відеоролик КПУ „Хто ти?” хронометражем 30 секунд має такий сюжет. На початку - зображення юнака, який стоїть із букетом троянд біля «вічного вогню». Голос за кадром починає говорити: „Хто ти? Духовний нащадок Ватутіна і Ковпака?” Картинка на екрані змінюється на чорно-білі кадри вибуху снаряду, палаючих хат, жінок, що ридають, зображень Гітлера і військових маршів та інших кадрів з воєнних хронік. Диктор продовжує: „Чи Бандери і Шухевича? Нащадок тих, хто прислужував нацистським злочинцям, - чи тих, хто врятував людство від коричневої чуми?” На екрані виникає зображення того ж юнака поруч з ветераном радянської армії. Юнак кладе квіти до вічного вогню. Голос за кадром: „Пам’ятай ім’я своє! Бережи Батьківщину!” Кінцевий кадр ролику містить логотип та назву партії і на підпис, що озвучується: „Наш номер у виборчому бюлетені - 13”.

Цей ролик відповідно до ст. 66 Закону України „Про вибори народних депутатів України” є передвиборною агітацією, а саме - політичною рекламою; він має на меті спонукати виборців голосувати за Комуністичну партію України.
Закон України „Про вибори народних депутатів України” передбачає дві умови, за наявності хоча б однієї з яких засіб масової інформації може відмовити у наданні ефірного часу суб'єкту виборчого процесу.
Такими умовами є:

1) поширення у будь-якій формі матеріалів, що містять заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства та розпалювання міжетнічної, расової, національної, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров‘я населення (ч.5 ст.71 Закону України „Про вибори народних депутатів України”);

2) розповсюдження завідомо недостовірних або наклепницьких відомостей про партію (блок) - суб'єкта виборчого процесу або про кандидата у депутати (ч. 9 ст. 71 Закону України „Про вибори народних депутатів України”).

Експерти вбачають у цьому ролику ознаки порушення ч. 5 ст. 71 Закону України „Про вибори народних депутатів України”, а саме ознаки розпалення національної ворожнечі. Рекламний ролик формує думку, що лише ті виборці, які підтримають комуністів, будуть позитивними героями - „нащадками Ковпака і Ватутіна”. Тоді як ті, хто не підтримають Комуністичну партію, будуть вважатися „нащадками тих, хто прислужував нацистським злочинцям”. Рекламний ролик не породжує політичного діалогу, не дискутує щодо історичних фактів. Має місце нав’язування негативного образу українських виборців, які є духовними нащадками „Бандери і Шухевича”, тобто „нащадками тих, хто прислужував нацистським злочинцям”. Негатив образу підсилюється відеокадрами війни, Гітлера, військових маршів, жінок, що плачуть.
Показ роликів цього ролика на загальнонаціональному телебаченні, на думку експертів, формує вороже ставлення однієї частини українського суспільства до іншої. Рекламний ролик КПУ не містить чіткої прив’язки образу нащадків „прислужників фашистів” до конкретних учасників виборчого процесу. Він лише мобілізує електорат комуністів, які намагаються залучити на свій бік додаткових виборців через формування у них ненависті до прибічників політичних опонентів. Ролик не стільки протиставляє позиції різних політичних сил, скільки провокує громадян України на конфлікт. Поширення таких матеріалів, на думку експертної ради, має ознаки злочину, передбаченого ст. 161 Кримінального кодексу України, а саме - „умисні дії, спрямовані на розпалювання національної ворожнечі”.

Проаналізувавши ролик Комуністичної партії, Незалежна експертна рада з питань діяльності мас-медіа під час виборів дійшла висновку, що даний телевізійний ролик містить ознаки розпалення національної ворожнечі, яке, відповідно до ст. 161 Кримінального кодексу України, є кримінально караним діянням. Також ролик містить ознаки порушення п. 5 ст. 71 Закону України „Про вибори народних депутатів України”. Незалежна експертна рада з питань діяльності мас-медіа під час виборів рекомендує телерадіоорганізаціям відмовлятися від розміщення в ефірі даного агітаційного матеріалу.

Голова Незалежної експертної ради
з питань діяльності мас-медіа під час виборів
Тарас Шевченко

Члени ради, які підтримали рішення:

Тарас Шевченко
Василь Самохвалов
Ігор Розкладай
Катерина М'ясникова
Вікторія Сюмар
Віталій Замніус
Павло Моісеєв

дякую igor_roz


УПА, совок, воріженьки, фашики

Previous post Next post
Up