21 травня в Харкові відбулося відкриття “Творчого експозиційного центру “ТЕЦ”. Все почалося з того, що учасники групи “Художня самоорганізація”, мали творчі майстерні на базі харківської ТЕЦ №3, в їхньому клубі “Енергетик”. Клуб - величезна радянська споруда для відпочинку та дозвілля працівників електростанції. Заручившись підтримкою директора заводу, вони отримали можливість проведення своїх акцій в приміщенні клубу з величезним актовим залом, безліччю різноманітних приміщень і, саме головне - бункєром! Неймовірної конфігурації підвальним приміщенням, справжнім лабіринтом.
Тож учасники “Художньої самоорганізації” жваво взялися за цю справу, і пілотною акцією, знайомством із новим простором стало відкриття проекту “ТЕЦ”.
Творчий експозиційний центр - середовище створення і презенації сучасного мистецтва. Причому мистецьким твором тут вважається і сам процес творення.
На відкритті група художників: Іван Світличний, Віталій Кохан, Анастасія Скорікова, Олександр Таранік та Дмитро Зезюлін представили серію колективних робіт, які дуже вдало виражали ідею “ТЕЦ” - “Беремо усе!” і старий буфет із запахом нафталіну, безліччю скляночок, і рибкою в мутному слоїку, і архаїчні сцени полювання, і авангардні концепції початку минулого сторіччя, і урбаністичний індастріал сучасності. Великі об’єкти під склом - збірка артефактів та символів буття з якимим працюють сучасні художники. Колекції форм , фактур, кольорів... Це їх матеріали, їх палітра.
Музична складова проекту надзвичайно різноманітна, на відкритті - традиційна для харківських мистецьких акцій - група “Світер”, трохи нетиповий, але драйвовий “БандурБенд”, і індастріал-паті вночі в бункері.
І це все тільки початок роботи творчого експозиційного центру. Вже у вересні цього року “художня самоорганізація” планує проведення масштабної акції, до якої запрошують долучатися багатьох художників та музикантів. Новий “ТЕЦ” має усі передумови стати справжнім альтернативним мистецьким центром, молодіжним, незаангажованим, вільним. Хоча, беручи до уваги, як сильно міська влада Харкова любить сучасне мистецтво (до прикладу, фестиваль стріт арту, міські чиновники перетворили на спосіб прикрашання міста та відзначення державних свят), то художній самоорганізації прийдеться тримати оборону, захищаючи всій проект від муніципальної підтримки