Децентралізація по-ЗЕ : Короткий аналіз законопроєкту Зеленського зі змінами до Конституції

Dec 16, 2019 15:24



Стаття 85 надасть Верховній Раді право утворювати і ліквідовувати громади, округи та області, встановлювати та змінювати їхні межі та інше.
✅Зараз перелік, межі та назви областей встановлюється Конституцією, а не Верховною Радою. Якщо зміни приймуть, монобільшість зможе це робити у 226 голосів. Наприклад утворити автономні області на Донбасі.
✅226 депутатів зможуть створювати громади навіть без згоди місцевого населення власним рішенням згори. За Порошенка ОТГ утворювались на добровільній основі через зацікавлення та спеціальні фінансові стимули.

Стаття 92 надає право Верховній Раді звичайними законами змінювати і визначати адміністративно-територіальний устрій, правовий статус адміністративно-територіальних одиниць; правовий статус міста Києва як столиці України.
✅Звичайним законом правовий статус Донецької області може бути перетворено на особливий. Формула Штайнмайєра буде втілена без пошуку 300 голосів і складної процедури зміни Конституції.
✅Неоднорідний статус різних областей України створить загрози справжнього сепаратизму та дезінтеграції. Неминуче виникнуть питання: чому Донецькій області можна, а Закарпатській ні?

Стаття 106 надає право префекту тимчасово зупиняти повноваження голови громади, складу ради громади, окружної, обласної ради. У таких випадках призначається тимчасовий державний уповноважений.
✅Зеленський і так нестриманий і не розуміє меж своїх повноважень, коли кидається на місцеву владу, як це було в Борисполі. Настільки сильний інструмент в руках такого президента загрожує знищенням децентралізації та самостійності регіонів.
✅Префектів пропонував і Порошенко в 2015 році, але все питання в межах втручання з Центру. Повноваження префектів розумно було б обговорити і прийняти окремим законом.

Стаття 118 визначає, що виконавчу владу в областях і округах здійснюють територіальні органи центральних органів виконавчої влади.
✅Це може привести до суттєвого збільшення кількості ТО ЦОВВ. Якщо зараз МОЗ, МО не мають територіальних органів, то після прийняття таких змін відбудеться різке збільшення бюрократичного апарату.
✅Одночасно не врегульовано межі повноважень виконкомів обласних та окружних рад і ТО ЦОВВ, що призведе до сум’яття і перетину повноважень, створюючи справжній управлінський хаос .

Ст. 141 визначає, що термін повноважень голови окружної, обласної ради становить лише один рік.
✅Така швидка зміна голів призведе до зниження рівня компетентності керівників рад.
✅Постійні вибори голови посилять політичні протистояння та боротьбу між депутатами.
✅Замість подолання корупції - це навпаки дозволить виконкомам діяти безконтрольно.

разоблачение, клоуны, Птн, люди, Україна, ДНР/ЛНР, армия РФ в Украине, расследование, Крым

Previous post Next post
Up