Франція передала в Україну копії витягів із Бертинських хронік, що зберігаються в бібліотеці міста Сент-Омер та вважаються найдавнішою згадкою про Русь.
Про це повідомляє "
Експрес".
Бертинські хроніки (лат. Annales Bertiniani) - пам'ятка середньовіччя, написана у Франкській імперії у 830 - 882 роках, пише газета Експрес. Назва умовна, за місцем знахідки основного рукопису - в абатстві святого Бертіна. Нині це руїни в межах міста Сент-Омер (Па-де-Кале) на півночі Франції.
Складав хроніки (в тій частині, де йдеться про Русь) Пруденцій Труаський, двірський капелан Людовіка I (814 - 840) за часів правління західнофранкського короля Карла Лисого (840 - 877).
"У 839 році до імператора Людовіка I (814 - 840) прибуло посольство візантійського імператора Теофіла (829 - 842), який "прислав також... деяких людей, які стверджували, що вони і народ їх називаються рос (Rhos); їхній король (лат. rex) має титул хакана (лат. chacanus) і послав до нього (Теофіла), як вони стверджували, заради
дружби...", - повідомляється у хроніках.
Теофіл просив, щоби милістю імператора і з його допомогою вони могли через його імперію безпечно повернутися на батьківщину, бо шлях, яким прибули до Константинополя, лежить землями варварськими, які населяють дикі, люті народи, і імператор не бажав, щоб вони повертались ним і наражалися на небезпеку.
Ретельно з'ясувавши мету їхнього прибуття, імператор дізнався, що вони походять із народу шведів (Sueones), і, вважаючи їх радше розвідниками, а не послами дружби, вирішив затримати їх доти, доки вдасться достеменно дізнатися, з'явились вони зі щирими намірами чи ні.
Про це він вважав за потрібне "повідомити Теофілові, а також про те, що з любові до нього прийняв їх ласкаво і що, якщо вони виявляться гідними довіри, він відпустить їх, надав можливість безпечного повернення на батьківщину і допомогу; якщо ж ні, то з нашими послами відправить їх перед його (Теофіла) очі, аби той сам вирішив, як з ними вчинити". (Ann. Bert., a. 839, р. 30 - 31).
Взято у
https://geg-odessa.livejournal.com/ Краткий перевод c сельскоокраинного -
"В 839 году к императору Людовику I (814 - 840) прибыло посольство византийского императора Теофила (829 - 842), который" прислал также ... некоторых людей, которые утверждали, что они и народ их называются Русью (Rhos) их король (лат. rex) имеет титул кагана (лат. chacanus) и послал к нему (Теофила), как они утверждали, ради дружбы ... ", - сообщается в хронике.
Теофил просил, чтобы милостью императора и с его помощью они могли через его империю безопасно вернуться на родину, ибо путь, которым прибыли они в Константинополь, лежит землями варварскими, населяют их дикие, свирепые народы, и император не желал бы, чтобы они возвращались тем путём и подвергались опасности.
Тщательно выяснив цель их прибытия, император узнал, что они происходят из народа шведов (Sueones), и, считая их скорее разведчиками, а не послами дружбы, решил задержать их до тех пор, пока удастся точно узнать, появились они с искренними намерениями или нет.
Об этом он считал нужным сообщить Теофилу, а также о том, что из любви к нему принял их ласково и, если они окажутся достойными доверия, он отпустит их, предоставил возможность безопасного возвращения на родину и помощь, если же нет, то с нашими послами отправит их перед его (Теофила) глаза, чтобы тот сам решил, как с ними поступить ". (Ann. Bert., A. 839, p. 30 - 31)."...
То есть в 839 году (это ещё ДО призвания Рюрика) некий ярл варягов-Русь смог самостоятельно без уведомления своего конунга добраться до Византии, а оттуда во Францию. Где представился Людовику I викингом «из народа шведов (Sueones)» и уточнил какого именно племени - «народ их называются Русь (Rhos)» Такое имя было только у одного племени викингов из будущих шведских земель - это ВАРЯГИ-РУСЬ, известные нам по Лаврентьевской летописи. Из рядов именно этого племени был призван конунг Рорег (Рюрик), зять Новгородского князя ильменских словен Гостомысла на княжение в Новгороде, от кого и прозвалась вся земля та РУСЬЮ.
Это просто уникальная историческая находка!
А вручение этой находки Украине как бы намекает ей знать своё место в древней истории Руси и не выдумывать свою альтернативную историю.