...Когда «императоръ раздроби народъ на разные чины и разложи нань дань подушную, - овыхъ бо торговаго дѣля (ради) промысла мало поотягчи, другихъ же земледѣльства ради и прочаго посредственно обложи; потомъ же и землю размежева, езера убо и рѣки, лѣса же и прочія же усадьбы имъ раздѣли, да знаютъ каждо ихъ свое и наблюдаютъ е, другаго же надѣлу не прикасаются, якоже и купеческихъ торгу не касаются, - и симъ раздѣленіемъ оный императоръ… содѣя (людей), яко язычники другъ на друга ратоборствовати… Съ тѣхъ поръ какъ одержана тако врагомъ человѣцы и понуждены имъ пещись о дани оной и о домовномъ строеніи, и о собраніи имѣній, якоже мравій неусыпно тщанье возъимѣша како большая собрати, - и сего ради въ торгахъ начаша бывати обманы - неправыя мѣры, и неистовые вѣсы, и во всякую вещь неудобные примѣсы;
сего ради божбы и клятвы ложныя родищася». Изъ такого житья естественно явились «ненависть и зависть, вражда и драки и междоусобныя брани; другъ на друга свирѣпствующе и другъ друга обидяще, и имѣнія разграбляюще ради запрещенія не вступать въ купечествующихъ дѣло»… «Надѣливъ кому много, кому мало, иному же ничего же давъ, токмо едино рукодѣліе имѣти повелѣвъ». Императоръ произвелъ вражду между людьми, «бои и убивства, кражи, зане неимѣнія (ради) у имущаго тайно нача похищати, а сильный другаго надѣлъ своею силою нудящеся отняти во область свою и въ томъ начата тяжбы содѣвати, - отчего суды неправедные во мздѣ нача быти… Сего ради во всѣхъ рать неумиримая и человѣконенавиденіе наглое воста и во вся вмѣстися, и сихъ ради, онъ, змій седмиглавый, воцарися въ человѣкахъ на земли, его же наричутъ діаволомъ. Главъ седмь суть смертные грѣхи: первая убо зависть, вторая - сребролюбіе, третья - блудъ, четвертая - чревоугодіе, пятая - гордость, шестая - гнѣвъ, седьмая - небреженіе. И сими главами своими онъ, черный и десятирогій, оттого, нача пожирати всѣхъ на земли живущихъ, сирѣчь земная мудрствующихъ, ихже удержа міродержецъ… въ умномъ скитаніи и въ мятежѣ суетномъ быти».
...Спасеніе души и борьба съ помыслами требуютъ постоянно сосредоточеннаго и трезваго вниманія. А, между тѣмъ, житейское зло и тревоги такъ поглощаютъ человѣка, что онъ, наконецъ, не замѣчаетъ правды Божіей и поддается сатанѣ. Ефремъ Сиринъ говоритъ, что только тотъ пойметъ и уразумѣетъ пришествіе мучителя, кто откажется отъ всего мірскаго. «А любящимъ земное неразумно будетъ (т.-е. непонятно все это): аще и услышатъ слово, не имутъ вѣры, но паче мерзитъ имъ глаголяй сіе…»