Нове керівництво ДПС блокує реформу служби, сівши на тіньові грошові потоки

Jan 16, 2020 16:11

Не так давно уряд анонсував старт Податкової реформи навесні 2020 року, а оновлена податкова система має набути чинності вже з 1 січня 2021 року.
Після реформи ДПС має стати максимально ефективною. За словами прем’єр-міністра України, зараз податкова система працює не на користь добросовісних платників податків. При створенні нової моделі податкової системи уряд буде виходити з того, що оподаткування має бути таким простим, щоб воно не було обтяжливим ні для кого.
Новий керівник Державної податкової служби Сергій Верланов теж за реформу служби. Він вважає, що реформована служба буде доносити до платників податків думку про те, що платити податки - це почесно. Адже, за його словами вона стане краще забезпечувати права і прозорість для платників податків.
Головними цілями реформування Державної податкової служби діючий очільник окреслив забезпечення прав і прозорості правил гри для платників податків - це справедливі і відкриті правила для всіх. Крім цього, Верланов запевняв, що Служба також ставить перед собою мету зменшити масштаби тіньової економіки і збільшити доходи відомства, пообіцявши показувати платникам податків, на що витрачаються їх гроші.
Однак, це все слова. На ділі ж виявилось, що наміри Верланова не такі вже й прозорі та суперечать планам українського уряду щодо Податкової реформи. Важливі кроки до старту реформи блокуються, натомість йде затягування та відтермінування початку реформування через вкрай важливу «необхідність» впровадження тотальної діджиталізації всієї Служби.
Чому так відбувається? Про яку реформу може йти мова, коли все керівництво ДПС самі «зайняті» в «тіні» та відмивають кошти? Будь яке перешкоджання старту реформи керівництвом ДПС пояснюється дуже банально: несанкціоновані грошові потоки не дають змоги покласти початок старту реформи.
За наявними даними, нове керівництво ДПС разом із підлеглими з числа посадовців Державної податкової служби здійснювали протиправну діяльність по переведенню безготівкових коштів у готівку керівникам суб’єктів господарювання, з метою їх виведення в тіньовий сектор економіки на загальну суму понад 500 млн. грн. щомісячно!
Цей факт було викрито правоохоронними органами, діяльність злочинного угрупування з числа «посадовців» ДПС припинено. Як виявилось, новопризначені посадові особи Державної податкової служби України під час виконання безпосередніх обов’язків, здійснювали несанкціоновані дії із службовою інформацією, чим надавали можливість ряду «конвертаційно-транзитних» груп оминати систему автоматизованого моніторингу оцінки ступенів ризику та, як наслідок, ухилятись від сплати податків в особливо великих розмірах.
Коло осіб, задіяних у здійсненні протиправної діяльності, ці імена має знати загал:
Кондра Олександр Ярославович - помічник Голови ДПС України, який особисто проводив співбесіди з кандидатами на посади керівників територіальних управлінь ДПС, а після призначення кандидата на посаду реєстрував останніх в таємному «телеграм каналі», в якому надсилав вказівки з приводу лобіювання інтересів «конвертаційних» груп;
Криган Юрій Михайлович - помічник Голови ДПС України, куратор по контролю за ризиковими операціями, приймав рішення по блокуванню/розблокуванню податкових накладних;
Каленіченко Наталія Григорівна - директор департаменту обслуговування платників ДФС. Безпосередньо вела перелік підприємств, які безперешкодно працювали в складі «конвертаційних» груп;
Мішалов Дмитро Сергійович - заступник директора департаменту моніторингу ризикових операцій. За вказівками Кригана Ю.М. здійснював блокування/розблокування податкових накладних підприємств «конвертаційно-транзитної» групи. Також спільно з учасниками злочинної групи погоджував переліки підприємств, лобіювання інтересів яких здійснювалось для отримання неправомірної вигоди;
Сердюк Наталія Павлівна - заступник директора департаменту обслуговування платників безпосередньо підпорядковується Каленіченко Н.Г. Виконувала безпосередню роль виконавця, а саме разом з спеціалістом в ІТ сфері Кузнецовим П.С. здійснювала втручання в автоматизовані системи ДФС з метою ручного коригування автоматизованих систем ризику;
Кузнецов Павло Станіславович (колишній Заступник директора департаменту розвитку ІТ-начальник управління забезпечення інформаційних процесів), зареєстрований як фізична особа-підприємець та відповідно до наявної документації, являється переможцем тендеру на надання послуг, пов’язаних з обслуговуванням баз даних ДФС, а саме послуги з технічної допомоги адміністрування баз даних за період 2016-2019 на суму 1,029 млн. грн., займає робочий кабінет на четвертому поверсі в адміністративному приміщенні ДФС.
Виведенню у «тінь» такої великої суми сприяли власники підприємства ТОВ «Програміка»:
Ялосовецький Ігор Андрійович засновник підприємства ТОВ «Програміка». В період 2009 - 2010 роках являвся заступником директора Департаменту інформаційно-аналітичного забезпечення процесів оподаткування Державної податкової адміністрації України.
Миськів Богдан Теодозійович - директор підприємства ТОВ «Програміка» у 2003-2005 році був заступником директора департаменту автоматизації процесів оподаткування ДПАУ, у 2011 році був відповідальним за тендери Мінфіну по комп’ютеризації.
З метою глобалізації протиправних дій для отримання неправомірної вигоди були залучені керівники регіональних органів ДПС:
Долозіна Ірина Леонідівна - в.о. начальника ГУ ДПС у Донецькій області;
Паша Людмила Георгіївна - в.о. заступника начальника ГУ ДПС у Донецькій області. (голова комісії по ризиковим СГД в ДПС);
Кресяк Василь Васильович - в.о. начальника Головного управління ДПС у Львівській області;
Завада Тарас Йосипович - в.о. заступника начальника ГУ ДПС у Львівський області;
Вітик Орест Дмитрович - в.о. начальника Головного управління ДПС у Київській області;
Войтюк Віталій Миколайович - в.о. заступника начальника ГУ ДПС у Київській області;
Левкін Іван Володимирович- в.о. заступника начальника ГУ ДПС у Київській області.
Вищевказані «посадовці» створили протиправний механізм, спрямований на сприяння в незаконному формуванні податкового кредиту з ПДВ суб’єктам реального сектору економіки від підконтрольних фіктивно створених суб’єктів підприємницької діяльності (всього використовувалось понад 300), шляхом проведення безтоварних операцій та підміни номенклатури товарів/послуг.
Цей випадок стане взірцем для всіх новопризначених та новообраних посадовців. Український уряд демонструє всім без виключення, що здійснення будь-якої протиправної діяльності в українському уряді, державних органах, силових структурах обов’язково буде викрито, а винні будуть покарані та притягнені до відповідальності.

Державна податкова служба України, реформа

Previous post Next post
Up