Що треба знати самостійно подорожуючим Польщею

Jun 26, 2013 22:52

Польський транспорт

В Польщі нема звиклих плацкартів, тільки сидячі місця. Є декілька перевізників які мають свої окремі потяги, кожен перевізник профілюється на певному сегменті: посажири PKP Intercity - бізнес; PKP SKM- економ - курсують однаковими напрямками (дублюють один одного). Е перший та другий клас, як в наших Hyundai - та купейне розділення посажирів.


Кожна компанія має безліч схем здешевлення вартості квитка для пасажирів різного віку. Вдень, будні дорожче; ніч та у вихідні дешевше. Якщо хочете спати - то є можливість купити декілька місць і можете законно нікого не пускати. Багато акцій для різних категорій населення на різні дні та свята.

Головне що треба запам*ятати - кожен квиток має певну тривалість дії - тобто ви купуєте не на певний потяг, вагон та конкретне місце, а на напрямок. І можете сісти на будь-який потяг цього перевізника, цього напрямку, будь-який вагон та місце вашого класу -і все це протягом кількох днів (термін дії зазначен у квитку).

Не існує прямих потягів через всю країну, або на більш-менш далекі відстані. Наприклад з Любліна до Гданська можно дохати тільки через транзитні пункти (Варшава та інш.) - прямого не існує.

Немає звичних кондукторів чи провідників прив*язаний до вагону чи потягу. Є бригади контролерів які ходять з потяга на потяг - перевіряють наявність квитків та зникають так само як і несподівано з*являються.

Коли купуєте квиток - продавець не скаже де робити пересадку - читайте уважно квиток. Шлях потягу перелічується зупинками - де крапка( або кома) і новий перелік - то це якраз і говорить де треба зробити пересадку. Але все одно раджу спитати когось де сходити, бо на багатьох вокзалах є декілька станцій (Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia, Warszawa Glowna та інш.)


Приміські потяги трошки простищі за оздобленням, але схема та сама.

Це про правила, а далі про дійсність.

Влітку на вихідних не мрійте відпочити в потязі - головне просто влізти в переповнений потяг. Можна шукати вагон з меншим людом, але це безнадійно. Нормально (влітку), а якщо раптом спізнитесь, то є верогідність взагалі не знайти вільного стоячого місця.
Місцеві подорожуючі можуть спати лежачи в своїх спальниках по проходах (це коли є де примоститись). Це звичайно критичні ситуації, цілком можливо просидіти в купе самому всю відстань.

Громадський транспорт
Троллейбуси є тільки в двох містах - а всюди трамваї та автобуси.

Квитки купувати краще в газетних кіосках, а у безвихідь - у водія - бо трошки дорожче. Вартість квитка значуща - тому є багато різних квитків для його здешевлення. Квиток на день (24 години) - два дні - тиждень - на одну поїздку - на годину.
Цим можна користуватись якщо ви знаєте ваш майбутній маршрут.
Наприклад - якщо ви знаєте що треба їхати з пересадкою, але вся подорож займе не більше години - можна купити квиток на годину. Якщо декілька поїздок протягом доби - на один день - квиток дійсний 24 години з моменту його компостерування. А якщо плануєте спокійний огляд міста- то одноразовий квиток.

Компостери в кожному виді транспорту такого ж зразка як й радінські - відбиває час та дату. Якщо не хочете стояти біля замкнених дверей трамваю - біля дверей (виходу з трамваю чи входу у трамвай) - є конопка аби відкрити двері.

На кожній облаштованій зупинці є стенди з картою міста (+ де знаходитесь саме ви), переліком маршрутів та всіма зупинками цих маршрутів. Саме головне - вказан час коли буде потрібний автобус-трамвай - вони їздять точно за розкладом.

По кожному місті є стенди з картою міста - такі самі як наприклад в Донецьку, тому туристу важко заблукати.

Пішохідні зони

Пішохідні зони активно розрізані велодоріжками - їх займати не бажано - зупинить місцевий и попередить - можливій штраф.




Світлофори - будьте уважні - аби не простояти зайве біля загруженої траси - на світлофорі є кнопка - для загорання зеленого світла для пішохода, активно користуйтесь.


Польща, мандри

Previous post Next post
Up