Оригинал взят у
latander в
Норман Рокуэлл и фотография Здесь на фото Норман Рокуэлл проецирует и обводит углем фотографию для будущей картины "Первый визит в салон красоты". "Проектор есть зло, это нехудожественно, это моя ужасная порочная привычка. Я его часто использую, хотя мне ужасно стыдно. И я прячу проектор, когда ко мне кто-то приходит"
"В моих картинах нет место грязи и уродству. Я рисую жизнь такой, какой я хотел бы ее видеть", - писал Рокуэлл в своей книге "Мои приключения в качестве иллюстратора".
"Может быть, когда я вырос и обнаружил, что мир не такое уж приятное место, как я думал, я бессознательно решил, что, даже если это не идеальный мир, он должен быть раскрашен мною идеально в моих картинах, в которых не будет пьяных бродяг или злых матерей, наоборот только добрые родители и счастливые дети"
По сути, искусство Нормана Рокуэлла в одном русле с реализмами тоталитарных режимов середины 20 века для которых характерны идеализация, антропоцентризм, идеологичность, патриотизм, но и существенно от них отличается - наличием юмора и иронии, иногда доходящих до карикатурности или даже гротеска.
Rockwell himself, posing for his painting Norman Rockwell Visits a Country Editor, 1946.
Norman Rockwell Visits a Country Editor, 1946.
Норман Рокуэлл (Norman Percevel Rockwell, 1894-1978) Triple Self-Portrait, 1960. For the Feb. 13 cover of the Saturday Evening Post.
Norman Rockwell says 'Pan Am was my magic carpet around the world,' 1956. Reference photograph.
Gossips, photo.
Норман Рокуэлл (1894-1978) The Gossips, 1948.
Gossips, Tear Sheet.
A Day In The Life of A Little Girl - Photo shows 4th image in top row.
Day in Life Girl.
Норман Рокуэлл (1894-1978) Day In The Life Of A Little Girl, 1952.
Tear Sheet, Day in the Life.
Норман Рокуэлл (1894-1978) A Day in the Life of a Boy, 1952.
Girl at Mirror, Photo.
Норман Рокуэлл (1894-1978) Girl at Mirror, 1954. Cover illustration for The Saturday Evening Post (March 6, 1954).
Girl at Mirror,Tear Sheet.
First Trip to the Beauty Shop, 1973.
First Trip to the Beauty Shop, 1972. Reference photograph. Rockwell directs at right.
Beauty Shop.
Норман Рокуэлл (1894-1978) First Trip to the Beauty Shop, 1972.
First Trip to the Beauty Shop, 1972.
Boy in a Dining Car, 1946. Reference photograph.
Норман Рокуэлл (1894-1978) Boy in a Dining Car, 1947.
The Runaway. Photograph from the collection of Norman Rockwell Museum.
Норман Рокуэлл (1894-1978) The Runaway, 1958.
Little Girl Observing lovers on a Train, 1944. Saturday Evening Post cover reference photograph.
Норман Рокуэлл (1894-1978) Little girl observing lovers in train.
New Kids in the Neighborhood. Reference photograph. Study for Look, May 16, 1967.
Норман Рокуэлл (1894-1978) New Kids in the Neighborhood, 1967. Norman Rockwell Museum Archival Collections.
Photographs for The Problem We All Live With, 1964. Study for Look, January 14, 1964. Norman Rockwell Museum Archival Collections.
Норман Рокуэлл (1894-1978) The Problem We All Live With, 1964.
Off to School, 1952.
Merry Christmas, Grandma... We Came in Our New Plymouth, 1951.
Norman Rockwell, Reference photograph, 1940s.
Tom Rockwell and Buddy Edgerton posing for Norman Rockwell's A Guiding Hand, a 1946 calendar illustration for the Boy Scouts of America. Norman Rockwell Museum.
Circus, 1955.
Circus, 1955. Reference photograph.
Норман Рокуэлл (1894-1978) Circus Spectators. 19,75x25,5 cm. Norman Rockwell Museum.
Soda Jerk. Reference photographs.
Gene Pelham (American, 1909-2004) Photograph for Soda Jerk, 1953, Study for The Saturday Evening Post, August 22, 1953. Norman Rockwell Museum Archival Collections.
Gene Pelham (American, 1909-2004) Photograph for Soda Jerk, 1953. Study for The Saturday Evening Post, August 22, 1953. Norman Rockwell Museum Archival Collections.
Норман Рокуэлл (1894-1978) Soda Jerk.
Soda Jerk, 1953. Tear sheet, The Saturday Evening Post, August 22, 1953. Norman Rockwell Museum Archival Collections.
Norman Rockwell, After the Prom, 1957. Reference photograph.
Норман Рокуэлл (1894-1978) After the Prom, 1957.
Breakfast Table Political Argument, 1948. Reference photograph.
Норман Рокуэлл (1894-1978) Breakfast table political argument, 1948.
Election Day, 1948.
Election Day. October 30, 1948. Cover of The Saturday Evening Post.
Marriage Counselor, 1963.
Норман Рокуэлл (1894-1978) Marriage Counselor.
Marriage License. Reference photograph.
Норман Рокуэлл (1894-1978) Marriage License, 1935.
Gene Pelham (American, 1909-2004) Photograph for Shuffleton’s Barbershop, 1950. Study for The Saturday Evening Post, April 29, 1950. Norman Rockwell Museum Archival Collections.
Норман Рокуэлл (1894-1978) Shuffleton’s Barbershop, 1950. Cover Illustration for The Saturday Evening Post, April 29, 1950. Oil on canvas. Collection of the Berkshire Museum, Pittsfield, MA.
Gene Pelham (American, 1909-2004) Photograph for The Dugout, 1948. Study for The Saturday Evening Post, September 4, 1948. Norman Rockwell Art Collection Trust.
Норман Рокуэлл (1894-1978) The Dugout, 1948. Transparent and opaque watercolor over graphite on two sheets of conjoined cream, moderately thick, moderately textured wove paper. Brooklyn Museum.
Dugout, Tearsheet, The Saturday Evening Post, September 4, 1948.
Gene Pelham (American, 1909-2004) Photograph for The Tattoo Artist, 1944. Study for The Saturday Evening Post, March 4, 1944. Norman Rockwell Museum Archival Collections.
The Tattooist, 1944. Reference photograph.
Норман Рокуэлл (1894-1978) The Tattoo Artist, 1944. Cover illustration for The Saturday Evening Post, March 4, 1944. Oil on canvas. Collection of the Brooklyn Museum.
Lincoln The Railsplitter, 1965.
Two Plumbers, 1951. Reference photograph.
Норман Рокуэлл (1894-1978) The Plumbers. The Saturday Evening Post June 2, 1951.
Норман Рокуэлл (1894-1978) Illustation. Plumbers.
Plumbers. Saturday Evening Post Cover, June 2, 1951.
The Final Impossibility Man's Tracks on the Moon, 1969.
Gene Pelham (American, 1909-2004) Photograph for Going and Coming, 1947. Study for The Saturday Evening Post, August 30, 1947. Norman Rockwell Museum Archival Collections.
Норман Рокуэлл (1894-1978) Going and Coming, 1947.
Going, 1947.
Coming, 1947.
Going and Coming, 1947. Tear sheet, The Saturday Evening Post, August 30, 1947. Norman Rockwell Museum Archival Collection.
Behind Camera jacket.
++++ +